Sosiaalitoimi huijasi aloittamaan maksullisen koulutuksen
Olen ollut kymmenen vuotta enemmän tai vähemmän toimeentulotukiasiakas. Pitkäaikaistyöttömyyden ja ammattikouluttamattomuuden vuoksi sosiaalitoimi tarjoutui kasvokkain käydyssä keskustelussa kustantamaan opintoni maksullisessa oppilaitoksessa. Ilmoittauduin oppilaitokseen, aloitin opiskelun, mutta kun laskun maksun aika tuli ja toimitin laskun sosiaalitoimeen kuten oli sovittu, päätös koulutuksen maksamiseen olikin kielteinen. Tilanteeni ei ole millään tavalla muuttunut tuon muutaman kuukauden aikana. Ainoa muutos oli se, että asiaani käsittelee nyt eri henkilö.
Olen tapahtuneen vuoksi nyt aivan mahdottomassa tilanteessa taloudellisesti. Mitä voin tehdä? Saako sosiaalitoimi todella toimia näin?
Kommentit (24)
Itse opin myös kantapään kautta, että ensin otan mistä tahansa kirjallisen päätöksen ja vasta sitten toteutan sen. Sossu kusettaa aina kun voi.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Oletko nyt nyt itse ymmärtänyt jotain väärin? Ettei kyse olisi ollut vain koulumateriaaleista tai yleensä siitä, että sinua voidaan tukea esim. toimeentulotuella perusmenoissa opintojesi aikana. Mistä teitä sossuilijoita oikein riittää? Heti ollaan kokemassa suurta vääryyttä kun ei ilmaista rahaa tulekaan ovista ja ikkunoista.
Miksi pitää vastata asialliseen aloitukseen noin aggresiivisesti?
Kun muuttui kelan vastuulle, ei voi mitään enää väärille päätöksille