Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos arkipäivänä 8-16 välillä soittaa ambulanssin, niin viekö se lähimpään tk:hon?

Vierailija
21.05.2019 |

Tyhmä kyssä, mutta tuli vaan mieleen että jos mun täytyisi soittaa ambulanssi nyt ja mun vika ei kuitenkaan ole puukko selässä tasoa tai raaja irti, niin viekö ne tuohon 6km päähän tk:hon vai 70km päähän sairaalanpäivystykseen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan vaivasta mihin vievät.

Vierailija
2/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vamman/sairauden laadusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät välttämättä vie minnekään. Lanssi ei ole taksi.

Vierailija
4/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hae sinua jos asia ei ole sellainen että pitäisi viedä sairaalaan. Soita taksi. 

Vierailija
5/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti eivät tule ollenkaan. Jos käy hyvä tuuri, käyvät katsomassa ja sanovat, että mee taksilla. Jos käy erityisen hyvä tuuri, pääset kyydillä terkkariin. Sairaalaan jos vievät suoraan, kannattaa laittaa lotto vetämään

Vierailija
6/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe hyvä pässi! Suomessa ei tällä vuosituhannella ole "soitettu ambulanssia".

Jos on akuutti suuri hätä, soitat 112, jossa päivystäjä ratkaisee ongelmasi.

Vierailija
7/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Parempi odottaa klo 18 saakka.

Vierailija
8/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vie. Siellä ne vastaanoton naiset elvyttää ja tekee pallolaajennuksen jne. 

Vierailija
9/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo vie. Siellä ne vastaanoton naiset elvyttää ja tekee pallolaajennuksen jne. 

Eiköhän elvytys aloiteta jo tapahtumapaikalla... Liuotushoitokin voidaan aloittaa jo ennen sairaalaa.

Vierailija
10/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla ei ole (eikä toivottavasti tule) mitään tarvetta ambulansille mutta mietin vain yleisesti tätä asiaa. Esim jos jalkani murtuu (tulee avonurtuma) ja tilaan sen takia lanssin, mutta ambulanssiväki ja tk saisi mut paikattua, niin lähteekö ne viemään mua siihen tk:seen vai sinne sairaalaan, vaikka mut saisi tk:ssa kuntoon?

Ap

Vierailija
11/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootti! Jos sinulla on aikaa ja vointia palstailla, teet melkein rikoksen häiritsemällä hätäkeskusta. GRRR!

Vierailija
12/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät välttämättä vie minnekään. Lanssi ei ole taksi.

Minusta tämä on hyvä asia ettei ole taksi, sillä jos ihminen "pääse" vain aiheesta ambulanssin hoidettavaksi niin se vähentää jo heti turhia yhteydenottoja.

Hainkin nyt lähinnä kysymykselläni sitä että viekö lanssit väkeä lainkaan tk:seen vai suoraan sairaalaan?

Vierailija
13/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset vajaaälyiset "ambulanssin tilaajat" tuhoavat tehokkaasti hätänumeron toimintaa.

Vierailija
14/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla ei ole (eikä toivottavasti tule) mitään tarvetta ambulansille mutta mietin vain yleisesti tätä asiaa. Esim jos jalkani murtuu (tulee avonurtuma) ja tilaan sen takia lanssin, mutta ambulanssiväki ja tk saisi mut paikattua, niin lähteekö ne viemään mua siihen tk:seen vai sinne sairaalaan, vaikka mut saisi tk:ssa kuntoon?

Ap

Jalka varmaankin halutaan kuvata, joten sairaalareissu tulee.

Vierailija
15/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on minne ne sinut vievät? Eikö tärkeintä ole, että saat sellaista hoitoa, jota tarvitset?

Vierailija
16/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset vajaaälyiset "ambulanssin tilaajat" tuhoavat tehokkaasti hätänumeron toimintaa.

En ole tilaamassa ambulanssia, minua olisi vain kiinnostanut viedäänkö kaikki automaattisesti sairaalaan vai viedäänkö jotkut tapaukset terveyskeskukseen...

Ap

Vierailija
17/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssi harvemmin vie terveyskeskukseen, koska ihminen, joka tarvitsee ambulanssikyytiä, on siinä kunnossa ettei tk:ssa hänelle voida tehdä mitään. Ambulanssikyytiä ei pikkuvaivoihin saa (eikä pidäkään saada), joten lähtökohtaisesti ihminen on sairaalahoidontarpeessa, jos hän tarvitsee ambulanssikyydin. 

Vierailija
18/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ambulanssi harvemmin vie terveyskeskukseen, koska ihminen, joka tarvitsee ambulanssikyytiä, on siinä kunnossa ettei tk:ssa hänelle voida tehdä mitään. Ambulanssikyytiä ei pikkuvaivoihin saa (eikä pidäkään saada), joten lähtökohtaisesti ihminen on sairaalahoidontarpeessa, jos hän tarvitsee ambulanssikyydin. 

Kiitos tästä, tätä pohdein itsekseni miten tämä asia menee.

Ap

Vierailija
19/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellonajalla ei ole merkitystä, vaan sillä mikä vamma/sairaus on. Ambulanssi saattaa vain käydä katsomassa tilanteen ja tehdä hoitotoimenpiteet ihan kotona kuljettamatta minnekään. Jos ambulanssihenkilökunnan arvion mukaan tarvitaan jatkohoitoa, osoite on lähes aina sairaala. 

Vierailija
20/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista taas huomaa, ettei mammat edes lue viestiä, ennen kuin kommentoivat :=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän