Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissaihmiset ja muutkin. Miten saan vieraan kissan pois asunnosta?

Vierailija
21.05.2019 |

Mulle täysin tuntematon kissa pääsi samalla ovenavauksella livahtamaan sisään eikä lähde millään pois.

Rapun ovi oli auki (joku ilmeisesti kantanut jotain). Kissa oli rapussa ja ajattelin, että lähtee tietty samaa tietä kun on tullutkin. Mutta kun avasin oman oveni, niin se säntäsi sisään ennen kuin kissaa ehdin sanoa.

Mä en uskalla vierasta kissaa ruveta nostelemaan. Yritin vähän lattiaharjalla huiskia, mutta vaikutti vihaiselta ja meni koko ajan väärään suuntaan.

Mitä ihmettä mä teen? Ei kai tästä hätäkeskukseenkaan oikein tohdi soittaa. Töihinkin pitäisi lähteä parin tunnin kuluttua.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole mitään kissalle sopivaa herkkua, jonka avulla voisi houkutella rappuun takaisin. Eikä myöskään seuraa mua sinne, nököttää nyt pianon päällä. 

Vierailija
2/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille syvään lautaseen tms. vettä juotavaksi niin pärjää päivän kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kysyy jotain naapuria avuksi.

Vierailija
4/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lähinpään eläinsuojan, esim treen seudulla se on boondog

Vierailija
5/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kukkasuihkupulloa? Kylmää vettä pulloon ja suihkuta kissan päälle, ulko-ovi auki ensin. Tai jos asut korkealla, avaa vaan ikkuna. 

Vierailija
6/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviihan se jonkin vessankin. Ei mulla tässä tietenkään mitään kissanhiekkaa ole, kun ei ole kissaakaan. 

Tai nyt on :D

Vierailija
7/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos koittaisit imurilla pelotella. Siis imuri päälle ja putki ojossa kissaa kohti. Monet kissat kuitenkin pelkää imuria.

Vierailija
8/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto mikä neuvo :D Vieraan kissan jättäisit sisälle vesikupin kanssa? No voihan sitä ottaa riskin, että on sohvat ja sängyt kustuna kun kotiin tulee ja se pissanhaju ei muuten lähde sitten millään.

Jotku kissat pidättää, mutta aika moni ei ole koskaan oppinut pidättämään pidempään, kun aina on se hiekkalaatikko saatavilla. Ja sitten pissataan sinne minne hyvältä tuntuu, useimmiten pehmeälle alustalle.

Ovi auki ja suhistelet vaikka jollain dödöpurkilla tms. kissat reagoi voimakkaasti suhinaan. Tai otat imurin ja hätistelet kissan sillä ulos ovesta. Ylimääräisten huoneiden ovet tietenkin kiinni ettei kissa livahda niihin.

Vierailija
9/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lähde millään houkuttelulla niin jotkut paksut hanskat käteen ja takki päälle ettei pääse kynsimään ja puremaan, sitten reippaasti vaan nostat ja siirrät rappuun?

Vierailija
10/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ulko-ovi ja aja suihkuttamalla vettä suihkepullolla se oikeaan suuntaan.

Vierailija
11/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan, soita ensin kuntasi eläinkodille, että ehtisivätkö hakea kissan pois, koska löytöeläinhän tuo on. Voi olla jonkun karannut lemmikki.

Vierailija
12/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilen imuria. Hetki vain!

Vierailija
13/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kerrostalossa monta asuntoa? Käy kyselemässä onko joltain kissa hukassa?

Ja tottakai kissa on vihainen jos jollain luutulla koitat  kohti mennä. 

Vierailija
14/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole, kuin kissaa ei olisi olemassa, niin saattaa tulla luoksesi, tai kyllästyä ja haluta ulos. Äh, en kyllä tiedä hyvää neuvoa, koska kuulostaa tosi oudolta ja itse en edes haluaisi eroon kissasta, jos sellainen talooni tunkeutuisi. Pari kertaa siis on vieras kissa tullut asuntooni, mutta haistellut kodin läpi, ottanut vastaan silityksiä ja sitten aina häipynyt

Jos kissa vaikuttaa jämähtäneen kotiisi asumaan, eikä vielä hetken päästä osoita kiinnostusta lähtemiseen, niin suosittelen soittamaan rankkurin paikalle

Vierailija
15/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut imuri, se säntäili vain olkkarin ja keittiön väliä, pöydän alta sohvan alle ja toisin päin. 

Mutta soitin huoltomiehelle (meillä on yhtiössä oma) ja se lupas puolen tunnin kuluttua tulla apuun. 

Mistä mä tiedän, jos sillä on pissahätä tai se toinen? Mitä mä voisin laittaa hätävaraksi. Tajuaako se sanomalehden?

Vierailija
16/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkkäläjärvi vois tietää?

Hoidata tuo pakkomielteesi, hullu

Vierailija
17/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auttanut imuri, se säntäili vain olkkarin ja keittiön väliä, pöydän alta sohvan alle ja toisin päin. 

Mutta soitin huoltomiehelle (meillä on yhtiössä oma) ja se lupas puolen tunnin kuluttua tulla apuun. 

Mistä mä tiedän, jos sillä on pissahätä tai se toinen? Mitä mä voisin laittaa hätävaraksi. Tajuaako se sanomalehden?

Ei tajua sanomalehteä ja et voi mistään pissahätää tietää tai mahdollisesti voi alkaa naukumaan kun hätä iskee.

Vierailija
18/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kissa löytöeläintaloon ja laita rappuun lappu että kissa löydetty ja mistä voi hakea.

Silppua paperi ja laita se johonkin leveään saaviin.

Vierailija
19/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kissa pärjää kyllä, mutta voi tietysti käydä pissimässä esim. aloittajan sänkyyn, kun ei muutakaan vessaa löydä.

Varuiksi pistäisin pesuvatiin tms. silputtua sanomalehteä, vessapaperia, jonkun vähäarvoisen rätin ym. pehmeää. Kyllähän kissat pidättelevät aika hyvin, mutta koskaan ei voi olla varma.

Ja talon oveen heippalappu, että asunnossa on kissa ja illalla voi tulla omansa hakemaan jolta puuttuu.

Vierailija
20/29 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin laakeaan pesuvatiin sanomalehteä ja hain lasten laatikosta hiekkaa. Luulisi ymmärtävän mennä siihen. 

Ei ole ainakaan tästä rapusta, talossa on kyllä toinenkin rappu ja siitä en tiedä. Ihan outo kissa mulle, ei varmaankaan ulkokissa, kun arastelee niin tonne ulosmenoa. 

Ulkokissojakin on täällä pari, vaikka on taajama. Mutta ne mä tiedän ulkonäöltä. 

Tulis nyt se huoltomies. En mä voi töistä pois jäädä tän takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän