Ihanin koirarotu?
Kommentit (70)
Jokaisen koiranomistajan oman rotuinen koira on tietenkin ihanin rotu.
En oikeastaan välitä koirista. Jos sellaisen kuitenkin päätyisin ottamaan, valitsisin samojedinkoiran. Ovat todella kauniita eikä luonnekaan taida yleensä olla sieltä pahimmasta pästä.
Suomenajokoira. Tykkään ulkonäöstä ja luonteeltaan rakastettava.
Husky. Mielestäni tajuttoman kauniita koiria. Luonne ei toki helpoimmasta päästä ja aktiivisuutta tarvitsee.
Olin ottamassa ensimmäistä omaa koiraani (lapsuudessa ollut montakin) ja olisin huskyn halunnut kaikista eniten. Minä kuitenkin tiedän sen, että en voi antaa sille sitä mitä se tarvitsee ollakseen oikeasti onnellinen, eli rodunomaista toimintaa. Ei ole esimerkiksi mahdollisuutta vedätyttää ja juoksuttaa pitkiä lenkkejä.
Otin kultaisennoutajan, joita minulla oli lapsuudessa kaksi. On ollut oikea ratkaisu, sen kanssa olen pärjännyt oikein loistavasti ja koulutettavuus on ollut hyvää luokkaa. Nyt on sitten miehen kanssa otettu vielä labbiskin, joka sitten on vähän haastavampi tapaus. Mutta kyllä siitäkin hyvä tulee!
Rotuja ei ole olemassa!
Vastaan kuitenkin pitkäkarvainen collie.
Kaikki terrierit.Sähäkkä ja periksiantamaton luonne.Eivät ole vielä jalostuneet kotikoiriksi, vaan metsästäjäluonne tallella.Monipuolisia, voi harrastaa ja ulkoilla ja hyviä oerhekoiris myös.Pieni terrieri on iso koira, mutta pienessä koossa.Vastii omistajalta paljon, mutta antaa myös paljon
Suomenpystykorva, koira joka ihan selvästi hymyilee... Lisäksi kaupan päälle kansalliskoira.
Mitkä kissaihmiset ja koirattomat täällä rankingia yrittävät ylläpitää?
Vehnäterrieriä ei ole mainittu ensinkään, vaikka se on kaunein ja älykkäin koirarotu, mitä olemassa on