Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ihan varma että lemmikkipupu ei pure

Vierailija
20.05.2019 |

Ihan hiton isot hampaat, mitäs jos pupu suuttuu ihmiselle ja puree, kokemuksia? Ehkä onkin petoeläin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kissakaan pure paitsi jos sitä häiritsee liikaa tai se on muutoin tyytymätön johonkin asiaan.

Kissoissa on aika paljon päävikaisia yksilöitä, jotka puree ihan huvikseenkin ja lujaa. On hauska leikki saalistaa ihmisiä.

Ei se mistään pääviasta kerro, vaan usein kissaa on pentuna rohkaistu leikkimään väärällä tavalla. Mikä on söpöä ja hassua pieneltä, ei ole enää yhtä lystiä kun se käteen tai nilkkaan kiinnikäyvä katti on täysikokoinen. Sama koirien kanssa, pennun annetaan tehdä jotain eikä ymmärretä, että ei se sitä ymmärrä aikuisena lopettaa.

Vierailija
22/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös ollut lapsena kaneja, ja ikinä eivät ole purreet. Niitä on silti käsitelty aina varovasti. Turhaa koskemista vältettiin. Kesällä ne saivat olla ulkohäkissä, jotka oli suojattu paksulla, minkin pitävällä verkolla lattiasta kattoon. Kanit nostettiin pois häkistä vain koppien siivouksen ajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla kerran oli pupu, joka oli sitä mieltä, että kenelläkään ei ollut hänen häkkiinsä asiaa. Mutta auta armias, jos työnsit käden häkkiin, vaikka vain laittaaksesi ruokaa, hyökkäsi kani käden kimppuun. Vanha äitini kerran lauttoi ruokaa, ja kani iski hampaat kiinni, kun äiti ei ollut tarpeeksi nopea.

Jos oli vapaana, niin ei ollut moista käyttäytymistä.

Vierailija
24/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena urospuolinen kääpiökani, joka eli 11-vuotiaaksi. Puolusti kyllä reviiriään eli häkkiään todella ärhäkästi, vaikka sille olisi vaan antanut ruokaa lisää 😂 Pari kertaa se mua puraisi ja kipeää teki, mutta ei kanit normaalisti pure, ellei niitä kiusaa tai saa niitä tuntemaan itseään/reviiriään uhatuksi. Tämä mun pupu oli myös toisaalta todella lempeä, tuli esim. lohduttamaan jos oli huoneessani vapaana ja satuin olemaan surullinen tai itkin. 13 vuotta tästä on aikaa, mutta edelleen ikävöin pupua!

Kannattaa tosiaan tutkia mikä rotu sopisi ominaisuuksiltaan itselle parhaiten. Häkin tulee olla tarpeeksi iso ja kesäisin parasta olisi pitää kania suuressa, hyvin suojatussa ulkohäkissä. Ihan pienille lapsille en suosittele kania lemmikiksi. Ovat herkkiä eläimiä.

Vierailija
25/25 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sitä miten sekopää se kanipupu on. Luonteesta riippuu ihan.