Vesilahdella saa maalata talot vain harmaiksi, ei vaalenapunaiseksi
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000006112625.html
sakot tulee korvessakin, talo on sadan metrin päässä tiestä jossa ajetaan kahdeksaakymppiä
Kommentit (30)
Jos maksaa sen viistonnii, onko asia sitten ok?
Ei muuta kuin keräys pystyyn
Tirsk! Pitääkin ensimmäiseksi kysyä talon värikoodia kun on muuttamassa uudelle paikkakunnalle. Haluavat ilmeisesti menettää asukkaita pikkuasioiden vuoksi. Jokaisen pitäisi saada päättää talonsa väri ihan itse!
On kyllä todella pikkumaista viranomaisilta. Kyllä se oma talo pitäisi saada maalata millä värillä haluaa. Kuvien perusteella oikein nätti ja siistissä kunnossa oleva talo ja pihapiiri. Enemmän kuin talon maalin väri minua ärsyttää se, että taajamissakn saa pitää pihaansa suurinpiirtein romiksena, eikä kukaan asiaan puutu.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa sen viistonnii, onko asia sitten ok?
Ei muuta kuin keräys pystyyn
Todennäköisesti ei, sillä kunnalla on rajumpana toimenpiteenä maalauttaa se talo omistajan kustannuksella haluamansa väriseksi. Tällä sakolla yritetään painostaa omistaja maalaamaan se itse. Kyllä kuntalaisten kannattaisi haastaa nämä viranomaiset noin tyhmistä päätöksistä. Vesilahti boikottiin.
Eihän tuo edes pistä silmään vaan sulautuu ympäristöön kauniisti.
Kuten joku jo sanoikin, tuohan on hyvin hillitty ja perinteinen huvilan väri. Ymmärrän näitä värimääräyksiä paremmin jollain uudisrakennus alueella, joka suunnitellaan lähtien nollasta. Kun kyseessä on vanhempi talokanta niin tiukka yhdenmukaisuus on naurettavaa.
Jotenkin ei yllätä että tämän ajojahdin takana olevat rakennusviranomaiset ovat kaikki naisia. Onkohan talon omistaja teiniaikoina vienyt jonkun poikaystävän tai muuta yhtä vakavaa ja nyt halutaan maksaa potut pottuina?
Vesilahti on pilannut maineensa täysin tämän tapauksen myötä.
Kuka haluaa enää muuttaa tuonne virkamiesten kanssa riitelemään pikkuaisoista?
Talo harvaan asutulla alueella vielä, en voi mitenkään ymmärtää tuota päätöstä ja uhkailua kunnan toimesta!
Tuli mieleen että Lempäälä ja siksi varmaan myös Vesilahti on lesta-aluetta. Niillä on omat käsityksensä perintesetä.
No missä tämä Tampere sitten on?