Lapsi on kesätöissä
..ja tienaa vain vähän senttejä yli kympin tunnilta. Mikä on normaali liksa kesätöistä täysi ikäisellä lapsella?
Kommentit (4)
Kuulostaa ihan normipalkalta kesätyöstä, johon ei vaadita eriryistä koulutusta.
Oma teekkaripoikani on kesätöissä, jossa hän koodaa Matlabilla ja Pythonilla. Matematiikkaa ja fysiikkaa pitää osata selvästi yli lukion pitkän oppimäärän. Tuntipalkaksi tulee (kun kuukausipalkka jaetaan kuukauden työtuntien määrällä) vajaa 11 euroa tunnilta. En suinkaan ajattele, että palkka olisi huono.
Tuo on ihan kohtuuhyvä. Omalla samanikäisellä juuri tuon verran. Kannattaahan noista olla tarkkana. Oma nuoreni vaihtoi juuri työpaikkaa, kun edellisestä sai vain 7 euroa ja mitään taukoa ei kahdeksan tunnin päivään sisältynyt, se oli meistä jo riistoa.
Sitä se on vielä yliopistossakin. T. olen työssä, joka normaalisti vaatisi 3 vuoden koulutuksen (mies on alalla iso pomo ja puhui minut tähän paikkaan tutun kautta ilman koulutusta, joten varsinainen suojatyöpaikka), ja siltikin tuntipalkka 10-11e, jos kuukausipalkasta jakaa. Ja minä olen onnekas, kaverit ovat töissä esimerkiksi apteekin kanssalla tai hesessä, kaikilla paljon alempi palkka ja joutuvat tekemään iltaa ja yötäkin myöden, itsellä normi "toimistoajat" ja ei tarvitse kohdata asiakkaita.
Mutta provohan tämä oli.
Tuo on kyllä jo hyvä palkka nuorelle kesätöistä.
Pitäiskö olla 20 ecua tunti kokemattomalle nuorelle, jota pitää neuvoa koko ajan.
Nykyisin ei mikään kelpaa, olisko parempi jos nuori löhöäisi ilman tota kympin liksaa tunnilta, jouten kotona koko kesän.?