Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen roomslaiskatolinen - kysy mitä vain!

Vierailija
20.05.2019 |

...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tavannut paavia?

Oletko ikinä epäillyt uskoasi?

Oletko mielestäsi enemmän katolilainen liberaalista vai konservatiivisesta päästä?

En. Mutta olen ollut seuraamassa paavien pitämiä jumalanpalveluksia Vatikaanin aukiolla.

Enpä juuri. Se on niin saumaton osa elämääni.

Varmaan aika liberaali. Minua viehettää erityisesti fransiskaanilaisuus ja sen nöyryyden, rakkauden ja ilon sanoma. Eläimet ja luonto ovat tärkeitä Fransiskuksen opeissa ja myös minulle.

Vierailija
22/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roomalaiskatolilaisuus? Ortodoksisuus? Pyh! On aika palata lähteille: Jumalan Sanaan.

Johanneksen evankeliumin johdannon (Johannes 1:1-18) mukaan Jumalan sana oli olemassa jo maailman luomisesta asti mutta tuli maan päälle Jeesuksen mukana, hänen opetuksenaan. Evankeliumit kertovat tästä opetuksesta hieman eri näkökulmista.

Jeesus tosiaan on Jumalan Sana, Jumalan edustaja maan päällä (nyt taivaissa).

Juutalaisillakin oli jo Jumalan Sana. Heille annettiin Käskysanat.

Jeesus ei perustanut mitään uutta uskontoa, vaan palautti alkuperäisen Jumaluskon.

Pyhä Henki opettaa teille kaikki.

Jaoit uskonnollisuutesi kanssamme.

Hyvät. Loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi roomalaiskatolinen kirkko olisi muka parempi kuin alkuperäinen eli itäinen ortodoksikirkko? Meillä ei ole paavia, sillä ei kukaan voi olla Jumalan sijainen.

Paavi ei olekaan Jumalan sijainen, vaan Pietarin seuraaja kristillisen kirkon päänä.

Paavi = Vicarius Filii Dei eli Jumalan pojan sijainen/edustaja maan päällä.

Tämähän on katolisuuden perusoppeja.

Niin, Pietarin seuraaja Jeesuksen käskynhaltijana. Ei missään tapauksessa Jumalan sijainen.

Vierailija
24/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko salajuutalainen, eli tekeydyt roomalaiskatoliseksi, vaikka oikeasti oletkin juutalainen? Näitä on vuosien varrella tullut tavattua...

Vierailija
25/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko salajuutalainen, eli tekeydyt roomalaiskatoliseksi, vaikka oikeasti oletkin juutalainen? Näitä on vuosien varrella tullut tavattua...

????

Vierailija
26/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet katolisten hirvittävän julmasta tavasta alistaa ja pakottaa kansoja katolisiksi kuten historia kertoo? Ja entäpä Holokausti?

Kuitenkin Jeesus oli sanonut, joka miekkaan tarttuu se miekkaan kuolee ja käskyissä sanotaan: älä tapa.

Katoliset kyllä tiesi nämä asiat mutta eivät piitanneet. Eli pidätkö Katolisuutta oikeana uskontona?

Vierailija
27/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi roomalaiskatolinen kirkko olisi muka parempi kuin alkuperäinen eli itäinen ortodoksikirkko? Meillä ei ole paavia, sillä ei kukaan voi olla Jumalan sijainen.

Paavi ei olekaan Jumalan sijainen, vaan Pietarin seuraaja kristillisen kirkon päänä.

Paavi = Vicarius Filii Dei eli Jumalan pojan sijainen/edustaja maan päällä.

Tämähän on katolisuuden perusoppeja.

Niin, Pietarin seuraaja Jeesuksen käskynhaltijana. Ei missään tapauksessa Jumalan sijainen.

Huonostipa tunnet oman uskontosi. Eikä edes latina ole hallussa.

En ihmettele, samanlaisia mukauskovia löytyy jopa hiippakunnasta.

Vierailija
28/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko a_hteriin?

Vierailija
29/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt Suomessa roomalaiskatolisessa kirkossa, mutta ulkomailla olen ollut järkyttynyt siitä, miten vahvasti neitsyt Mariaa palvotaan. Olen lukenut, että katolinen kirkko on aikoinaan yhdistänyt muiden uskontojen naisjumalapalvontaa Mariaan. Mitä mieltä olet tästä ja oletko koskaan itse pohtinut tätä väitettä?

Vierailija
30/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut dokumentin The Keepers? Mitä mieltä olet siitä, että katolinen kirkko on pyrkinyt piilottemaan väärintekijöitä, hautaamaan todisteita, valehtelemaan ja lahjomaan rehellisiä seurakunnan jäseniään olemaan paljastamatta totuutta? Horjuttaako tämä uskoasi kirkkoon ja Paavin pyhyyteen?

Vierailija
31/32 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huolissasi alttaripoikien mahdollisesta rektumprolapsista jo nuorella iällä?

Vierailija
32/32 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei vastaa mihinkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan