Olen roomslaiskatolinen - kysy mitä vain!
Kommentit (32)
Millä perustelet itsellesi katolisen kirkon Raamatun vastaiset harhaopit, alkaen vainajien palvonnasta.
Mikä siinä vetoaa protestanttisuuteen verrattuna?
Ootko escape room katollinen, vai tavallinen room katollinen?
Vierailija kirjoitti:
Millä perustelet itsellesi katolisen kirkon Raamatun vastaiset harhaopit, alkaen vainajien palvonnasta.
En perustele, koska ne eivät ole harhaoppeja. Tai: usko ei kaipaa perusteluja. Itse asiassa usko on perustelujen vaatimisen vastakohta.
Uskonnoton kirjoitti:
En tiedä, koska en ole koskaan ollut protestantti.
Uskonnoton kirjoitti:
Varmaan meidän kirkossa usko ja pyhyys ovat arkipäiväisempiä, käsin kosketeltavia. Tunnetta enemmän kuin muka-järkeä.
Hah, kysytty on ns. mitä vain.
Etkö osaa vastata?
onko paavi eduskunnan yläpuolella?
Miksi roomalaiskatolinen kirkko olisi muka parempi kuin alkuperäinen eli itäinen ortodoksikirkko? Meillä ei ole paavia, sillä ei kukaan voi olla Jumalan sijainen.
Roomalaiskatolilaisuus? Ortodoksisuus? Pyh! On aika palata lähteille: Jumalan Sanaan.
Vierailija kirjoitti:
onko paavi eduskunnan yläpuolella?
Jos tarkoitat ovatko jumalallinen laki ja maallinen laki jotenkin verrannollisia, niin eivät ole. En itse asiassa oikein usko jumalalliseen lainsäätäjään. (Kahden regiimin oppi kuuluu protestantismiin, se on Lutherin kehittämä)
Kyllä minä koen olevani vastuussa niin maalliselle esivallalle kuin Luojallenikin mutta er tavoilla.
Roomalaiskatolisuuden perusta on ajatus, että jokainen ihminen on perimmiltään hyvä ja ansaitsee Jumalan armon ja anteeksiannon.
Mutta paavi on minulle henk koht tärkeämpi kuin Suomen poliittiset instituutiot.
Tässä nyt on taas paljon tätä uskonnollismielistä hapatusta.
En minä jaksaisi miettiä ja pohtia, mikä on oikein tai väärin.
Jos joku jaksaa, ei muuta kuin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi roomalaiskatolinen kirkko olisi muka parempi kuin alkuperäinen eli itäinen ortodoksikirkko? Meillä ei ole paavia, sillä ei kukaan voi olla Jumalan sijainen.
Paavi ei olekaan Jumalan sijainen, vaan Pietarin seuraaja kristillisen kirkon päänä.
Oletko tavannut paavia?
Oletko ikinä epäillyt uskoasi?
Oletko mielestäsi enemmän katolilainen liberaalista vai konservatiivisesta päästä?
Paavi on p..ofiiliporukan nokkamies, joka pyytelee anteeksi mennentullen, ihan kuin se kenenkään oloa helpottaisi, vaikkei itse lienekään p...dofiili.
Vierailija kirjoitti:
Roomalaiskatolilaisuus? Ortodoksisuus? Pyh! On aika palata lähteille: Jumalan Sanaan.
Johanneksen evankeliumin johdannon (Johannes 1:1-18) mukaan Jumalan sana oli olemassa jo maailman luomisesta asti mutta tuli maan päälle Jeesuksen mukana, hänen opetuksenaan. Evankeliumit kertovat tästä opetuksesta hieman eri näkökulmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavi ei olekaan Jumalan sijainen, vaan Pietarin seuraaja kristillisen kirkon päänä.
Paavi = Vicarius Filii Dei eli Jumalan pojan sijainen/edustaja maan päällä.
Tämähän on katolisuuden perusoppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumin johdannon (Johannes 1:1-18) mukaan Jumalan sana oli olemassa jo maailman luomisesta asti mutta tuli maan päälle Jeesuksen mukana, hänen opetuksenaan. Evankeliumit kertovat tästä opetuksesta hieman eri näkökulmista.
Jeesus tosiaan on Jumalan Sana, Jumalan edustaja maan päällä (nyt taivaissa).
Juutalaisillakin oli jo Jumalan Sana. Heille annettiin Käskysanat.
Jeesus ei perustanut mitään uutta uskontoa, vaan palautti alkuperäisen Jumaluskon.
Pyhä Henki opettaa teille kaikki.
Paavi = Vicarius Filii Dei eli Jumalan pojan sijainen/edustaja maan päällä.
Tämähän on katolisuuden perusoppeja.
Jaahah.
Siis roomalaiskatolinen.