Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin ymmärrän miksi vanhempani aina puhuivat rahan tärkeydestä

Vierailija
20.05.2019 |

Koko lapsuuteni ja nuoruuteni ajan vanhempani puhuivat minulle siitä kuinka tärkeää on että kouluttaudun hyvin ja hankin hyvän työuran ja ansaitsen paljon rahaa. Muusta he eivät melkein koskaan puhuneet minulle kuin rahan ansaitsemisen tärkeydestä. Silloin en koskaan ymmärtänyt miksi se raha on niin tärkeää, rahalla ei ollut minulle mitään merkitystä. Olin niin yksinäinen että en kaivannut mitään muuta kuin jotakuta lähelleni, millään muulla ei ollut minulle merkitystä. Raha oli minulle yhdentekevää, kaikki oli minulle yhdentekevää, kaikki muu paitsi jonkun läheisyys. No, sitä läheisyyttä en koskaan saanut, joten olin yksinäinen koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja nuoren aikuisikäni.
Nyt vihdoin viimein olen ymmärtänyt rahan arvon: rahalla voin ostaa läheisyyttä. Kun annan toiselle ihmiselle rahaa niin hän pysyy lähelläni. Kun annan jollekulle rahaa joka päivä niin minulla on joku lähellä joka päivä.
Vanhempani olivat siis oikeassa! En vain nuorena ymmärtänyt sitä. He selittivät asian niin huonosti. He vain sanoivat että raha on tärkeää. Kun kysyin heiltä että miksi raha on tärkeää, niin he vastasivat vain: "Koska se on tärkeää! Tarvitset rahaa hyvään elämään!" Tuon enempää he eivät osanneet asiaa selittää, joten tietenkään en ymmärtänyt rahan tärkeyttä koska en tahtonut "hyvää elämää", tahdoin vain läheisyyttä. Vasta nyt olen ymmärtänyt että se "hyvä elämä" tarkoittaa juurikin sitä että saa läheisyyttä. Vain läheisyydellä on merkitystä, läheisyyttä saa vain rahalla, joten vain rahalla on merkitystä. Mitä enemmän ansaitsee rahaa sitä vähemmän tarvitsee olla yksinäinen.
Jos opetatte lapsillenne elämän perusasioita niin muistakaa aina perustella oppinne mahdollisimman perusteellisesti - eivät lapsenne muutoin ymmärrä oppejanne.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sun vanhemmille ja KIITÄ niitä tuosta opista ja kerro niille miten rahasi käytät.

Vierailija
2/7 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Varmaan on totta, että raha vetää puoleensa kaikenmaailman onnenonkijoita, mutta siitä en ole varma, saako sillä oikeaa, pyyteetöntä rakkautta ja läheisyyttä. Voi hyvällä onnella saadakin. Jos molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä, muiden mielipiteillä ei ole merkitystä. Kaikki kestää aikansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, läheisyyttä saa kun on tunneälyä. Raha taas on se minkä avulla voi työllistää itsensä mukavammin ja ansaita enemmän.

Vierailija
4/7 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tunnevammaiset kasvattivat tunnevammaisen jälkeläisen. Jos tuo on yleistä perskekoperheissä, se selittää paljon. "Osta puoliso, osta ystäviä, voit olla miten kuspo tahansa, kunhan on pätäkkää!"

Vierailija
5/7 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin elämän yksinäisyys on pilannut. En välitä onko mulla työ tai ruokaa tai asunto tai mitään muutakaan, ei niistä iloa saa, mistään ei saa iloa. Mutta ei mun yksinäisyys tollasella läheisyydellä vähene, eikä vähene lääkkeillä, eikä terapialla, eikä muullakaan. Joten mä en tarvitse rahaa.

Vierailija
6/7 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Varmaan on totta, että raha vetää puoleensa kaikenmaailman onnenonkijoita, mutta siitä en ole varma, saako sillä oikeaa, pyyteetöntä rakkautta ja läheisyyttä. Voi hyvällä onnella saadakin. Jos molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä, muiden mielipiteillä ei ole merkitystä. Kaikki kestää aikansa!

En kyllä usko että tuollaisilla ihmisillä on olemassa mitään sellaista kuin pyyteettömyys tai rakkaus.

Silkka fyysinen läheisyys taitaa tässä tapauksessa olla lääke jolla hillitsee sairauden aiheuttamia oireita. Niinhän sitä todella usein tehdään - vain hillitään oireita lääkkeillä tai päihteillä tai ihan millä vain - silloin kun sairautta ei pystytä parantamaan. Ja tässä tapauksessa ei todellakaan pystytä parantamaan.

Vierailija
7/7 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, tunnevammaiset kasvattivat tunnevammaisen jälkeläisen. Jos tuo on yleistä perskekoperheissä, se selittää paljon. "Osta puoliso, osta ystäviä, voit olla miten kuspo tahansa, kunhan on pätäkkää!"

Tai siis tunnevammaiset vanhemmat jättivät lapsensa kasvattamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan