Millainen on tuntemasi syrjäytynyt?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse syrjäytynyt.
En osaa kuvailla itseäni. Joku kommentoi ketjussa näin: "Ihminen joka herättää vihaa ja halveksuntaa pelkällä olemassaolollaan." Se sopii minuun. Olen myös neitsyt, koska miehet vihaavat ja halveksivat minua. En ole koskaan tehnyt töitä. Koulutukseni on peruskoulu. Minulla ei ole mitään ihmissuhteita vanhempieni lisäksi.
Olisitko valmis ottamaan kaltaisesi miehen sillä erotuksella, että hän ei välttämättä olisi neitsyt vaan häntä onnisti pari kertaa teini-ikäisenä?
Olen itse syrjäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään. Syrjäytynyt on, jos ei kuulu mihinkään yhteisöön eli ei töitä, ei harrasteporukkaa, ei ystäväporukkaa tai edes perhettä. Vaikea tuntea tuollaista, mutta kyllä heitä taitaa olla.
Tämä nyt ei kyllä pidä paikkaansa. Useimmilla syrjäytyneillä nuorilla on siteet vanhempiinsa tai ainakin toiseen heistä, mutta kyllä he silti ovat syrjäytyneitä.
Entä jos syrjäytynyt onkin miljonääri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ainakin kokemattomuus naisten suhteen.
Tässä on perää. Onko se niin vaikea hyväksyä, että naisettomuus voi aiheuttaa apatiaa.
Eihän siinä ole mitään vaikeaa. Mutta kun tuohan tarkoittaa taas sitä, että naisilla olisi joku velvollisuus olla syrjäytyneiden kanssa. Ei ole jos ei halua. Suosittelen vaikka ostamaan sksiä tms.
Syrjäytynyt on termi jolla kiusataan yksin eläjiä.
Oliko 40-luvulla naisettomia miehiä? Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tavallaan syrjäytynyt. Olen silti kuitenkin kaikesta huolimatta tavallinen ihminen ja ei minusta päällä päin mitään huomaa. En ole päässyt opiskelemaan ja töitä ei ole vähän aikaan ollut. Samaten minulla ei ole ystäviä lainkaan ja senkin takia kokoajan tavallaan jään muista jälkeen. Ei ole ihmisiä jäänyt elämääni kun olen aina ollut melko yksinäinen ja kiusaamistausta myös. Olen sellainen "huomaamaton" ja silti tavallaan erillään tästä maailmasta jo sen yksinäisuuden takia. Toisaalta olen todella itsenäinen ihminen ja en osaa enää kaivata seuraa. Kaikki eivät ole mitään ikäviä ja kauheita ihmisiä ja itsekin mieluummin liiankin kiltti ollut. Sen vuoksi toivon, etteivät kaikki tuomitse, kun tuo on jo ikävä sananakin. En minäkään ole päättänyt syrjäytynä, mutta asiat ovat vaan siihen johtaneet.
Olipa kaunis kirjoitus
Minusta tuo koko sana joutaisi syrjäyttää pois käytöstä tai ainakin se pitäisi päivittää vähemmän syyttävään muotoon. Syrjäytynyt antaa sellaisen kuvan, että ihminen olisi tilanteessa omasta halustaan/oman toiminnan seurauksena vaikka oikeammin hänet on nimenomaan muiden toimesta syrjäytetty toistuvasti.
Ihminen ei siis ole syrjäytynyt vaan syrjäytetty. Iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytynyt on termi jolla kiusataan yksin eläjiä.
Tai TE-toimisto laittaa ilmaistöihin, kun joku on niin syrjäytynyt. Tekosyy 9 euron töille.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa on ainakin melkein sellainen. Kaikki suvun jäsenet ovat perineet hurjasti rahaa.
Tyyppi pelaa videopelejä (vai tietokonepelejä? Onko ne sama asia?) yöt läpeensä. Pelejä pelataan porukalla ja aikataulu on Yhdysvaltojen aikavyöhykkeiden mukainen.
Poistuu asunnostaan pari kertaa viikossa alkuillasta ruokakauppaan. Joskus tulee rappukäytävässä vastaan, ei vastaa tervehdykseen tai muutenkaan puhu mitään, kiihdyttää vaan vauhtiaan jos samaan aikaan paitaan rappukäytävään. Vanhempansa ovat tästä pelaamisesta kertoneet, muuten en tietäisi. Ihan harmiton naapuri on, hyvin hiljainen ja häiriötön.
Vierailija kirjoitti:
Silloin hän on erakko. Syrjäytynyt on haukkumasana
Vierailija kirjoitti:
AV-riippuvainen, lapseton, mies, peruskatkera luonne, ihmispelkoinen, huonot sosiaaliset taidot, monivuotisen työttömyyden kaikesta vaivannäöstä vieraannuttama.
Onko muuten se Olarin nuorten naisvoimistelijoiden ryhmän nimi nyt ihan loppuun asti harkittu, kun se on OWO Team (Oral without).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuu koneella päivät pitkät. Käy nukkumaan 6 aikoihin ja herää iltapäivällä. Istuu koneella. Valittaa kaikenmaailman tauteja jopa etsii netistä lisää. Juo kaljaa. Punkero. Valittaja. Väkivaltaisia puheita. Ei käy töissä. Narsisti maisia puheita.
Just kun minä. Mahtavaa olla syrjääntynyt :)
Tuskinpa olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tavallaan syrjäytynyt. Olen silti kuitenkin kaikesta huolimatta tavallinen ihminen ja ei minusta päällä päin mitään huomaa. En ole päässyt opiskelemaan ja töitä ei ole vähän aikaan ollut. Samaten minulla ei ole ystäviä lainkaan ja senkin takia kokoajan tavallaan jään muista jälkeen. Ei ole ihmisiä jäänyt elämääni kun olen aina ollut melko yksinäinen ja kiusaamistausta myös. Olen sellainen "huomaamaton" ja silti tavallaan erillään tästä maailmasta jo sen yksinäisuuden takia. Toisaalta olen todella itsenäinen ihminen ja en osaa enää kaivata seuraa. Kaikki eivät ole mitään ikäviä ja kauheita ihmisiä ja itsekin mieluummin liiankin kiltti ollut. Sen vuoksi toivon, etteivät kaikki tuomitse, kun tuo on jo ikävä sananakin. En minäkään ole päättänyt syrjäytynä, mutta asiat ovat vaan siihen johtaneet.
Olipa kaunis kirjoitus
Kiitos jos todella tarkoitit sitä. Yritän aina tavallaan pitää niiden puolta joilla on vaikeuksia tai muuten "erilainen" elämä moneen verrattuna. Kaikki, kun eivät oikein ymmärrä, että ihminen voi kuitenkin olla aika tavallinenkin. Omassa tapauksessa en voi aina syyttää itseänikään tästä kaikesta, kun paljon asioita on siihen vaikuttanut. Mieluummin olen silti yksin, kuin kestää enää yhtäkään kamalaa ihmistä. Niitä ollut elämässäni niin paljon. En voi silti sanoa etten välilä olisi todella surullinen ja kaipaisi sitä "tavallista" elämää. Olen nuori nainen eli kyllä meitäkin löytyy. Koira onneksi seurana ja tykkään liikunnasta sekä muutenkin kuljen kyllä asioilla ja tavallaan pidän itseäni tässä maailmassa kiinni. Ehkä pääsen opiskelemaan tänä keväänä tai sitten en. Jatkoa aina vaan mieten kauhulla, että mitä sitten taas. Kaikkiin töihin minusta ei ole, kun kiusaaminen on jättänyt jonkinlaisen sosiaalisten tilanteiden pelon ja ainakin ne tilanteet olisivat jossain hoitoalalla tai kassalla liikaa minulle. Senkin vuoksi en ole mikään "unelmatyöntekijä". Kyllähän tässä aina pärjää, mutta ei mikään huippu elämäntilanne tosiaan. Minulla tätä aikaa on joten kiva tänne kirjoittaa :)
Minä itse, ei sosiaalista elämää enkä ole töissä. Ja vaikka olisin töissä ei siltikään olisi sosiaalista elämää, kävisin vain töissä ja sitten istuisin kotona. Nyt en ole töissä ja käyn ainoastaan kaupassa, terapeutilla tai lääkärissä, muuten en juurikaan näe ihmisiä ja jos niitä tulee vastaan niin eipä minulla ole mitään kerrottavaa elämästäni ja nämäkin ihmiset ovat itseäni vanhempia, oman ikäsiä en juuri ollenkaan. Pää pask*na ja jne. kai ovat syitä.
m33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen josta epäillään kaikenlaista outoa vaikka on ihan normaali kun tutustuu.
Miksi se sitten on syrjäytynyt, jos se kuitenkin on ihan normaali ja normaalilla toimintakyvyllä varustettu?
No elämäntilanteet on voineet heittää sen syrjään.Et kai sinäkään tule toimeen ihan jokaisen kanssa tai ainakaan tule ystäväksi vaikka yrittäisi ja tekisi kaiken että olisi sosiaalinen,toisissa voi olla vika.
Transtaustainen, fiksu, mutta opiskelu jäi pitkittyneen prosessin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin hän on erakko. Syrjäytynyt on haukkumasana
Tekeekö raha siis paremmaksi ihmiseksi jota ei kuulu haukkua, vai mikä logiikka tässä on?
Tässä on perää. Onko se niin vaikea hyväksyä, että naisettomuus voi aiheuttaa apatiaa.