Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olla parisuhteessa jotta ei manipuloisi toista tai joutuisi itse manipuloiduksi ?

Vierailija
19.05.2019 |

Manipulointi eli käytöksen muokkaaminen omien tarkoitusperien saavuttamiseksi.
Miten sitä voi välttää? Eikö parisuhde jo lähtökohtaisesti ole osapuolten toisistaan huolen pitämistä ja toistensa tarpeiden täyttämistä? Jos kutsun maanittelemalla kumppanini sohvalle halittelemaan, vaikka hänellä olisi töitä, manipuloinko minä häntä? Millainen olisi asiallisen viileä ja analyyttinen parisuhde?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma oikeastaan myös ystävyyssuhteissa, ainakin läheisissä sellaisissa.

Vierailija
2/6 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis etkö osaa elää normaalisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on normaali? Sitä juuri tässä mietin. Missä kulkee raja ihmisen perustarpeiden ja manipuloinnin välillä kun puhutaan parisuhteesta ?

Vierailija
4/6 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkökulmia kaivataan!

Vierailija
5/6 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on normaali? Sitä juuri tässä mietin. Missä kulkee raja ihmisen perustarpeiden ja manipuloinnin välillä kun puhutaan parisuhteesta ?

Tuota noin, ei minua ainakaan kukaan manipuloi. Ei vanhempani, ei mieheni, eivät ystäväni, lapseni tai työkaverini. Enkä minäkään mielestäni tee niin, tai ainakin ystäväni ovat ystäviäni vuosi toisensa jälkeen, mies on olut mieheni yli 20 vuotta jne.

Vierailija
6/6 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi pitäisi "maannitella halimaan"? Kyllä meillä riittää ihan "anna hali" ja toinen tulee heti. Mä ajattelen et tää on sitä normaalia. Parisuhdetta vasta parikyt vuotta takana.