Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä edullinen vihkisormus?

Aloittaja
19.05.2019 |

Mistä liikkeestä ja miltä merkiltä saisi edullisia keltakultaisia tai valkokultaisia timanttisormuksia? Budjetti on noin 250-400 euroa, koska ei ole kiinnostusta sijoittaa sormukseen hurjia summia, sillä järkevämpiäkin menoja löytyy. :) Sormuksen tulisi toki olla niin laadukas ja kestävä kuin tuolla summalla nyt sattuu saamaan. Muitakin vinkkejä sormuksen valintaan saa kertoa. Kihlana minulla on Kohinoorin keltakultainen timanttileikattu sormus.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sormus ole pakollinen, naimisiin pääsee ilmankin.

Vierailija
2/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sovin treffit kultasepälle tori.fi myyjän kanssa ja ostin käytetyn timanttisormuksen.

Kultaseppä sanoi vielä kauppojen ja puhdistuksen jälkeen, että sain laadukkaan sormuksen halvalla.

Toki kaikki eivät halua ostaa second hand tavaroita, mutta itse suosin tätä varsinkin koruissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä kuusenkoriste-efektiä ja hanki ihan tavallinen perussormus.

Vierailija
4/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttilainaamoissa myydään halvalla.

Vierailija
5/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä koruliikkeen nettisivulle hakukriteereiksi kulta, timantti ja sormus. Sitten hintahaarukaksi haluamasi summat. Näin. Esim. kultajousella toimii tuo. Olethan tietoinen että vihkisormuksen ei tarvitse olla liikkeessä nimellä vihkisormus, vaan saat ostaa sellaisen sormuksen kuin itse haluat, vaikka sitä ei Vihki-sanalla myytäisikään.

Vierailija
6/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Itse en laittaisi noin pientä summaa sormukseen.

Vierailija
7/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytetty kelpaa, tarkasta panttilainaamoiden huutokaupat. Kiillotettuna sormus on uuden veroinen.

Toinen vaihtoehto on, että käyt lähimmässä koruliikkeessä kysymässä halvimmat sormukset. Ne nyt ovat aika vakiohintaisia.

Vierailija
8/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultajousen halvimmat kultasormukset ovat alle 150,00 - halvalla lähtee rakkauden symboli.

Vierailija
9/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi ensinnäkin ajatella vähän perinteisen boksin ulkopuolelta. Ei vihkisormuksen tarvitse olla kaupassa nimellä 'vihki'sormus. Voit katsella antiikkiliikkeistä vanhoja sormuksia, vaihtaa materiaalin vaikka teräkseksi tai hopeaksi, teettää vanhoista koruistasi uusi sormus tms. Jos jämähtää tiettyihin hakukriteereihin, jää vaihtoehdot aika suppeiksi. Paitsi tietysti jos olet vanhanaikainen ihminen, jolla kuuluu olla just se sama sormusyhdistelmä kuin miljoonalla muullakin.

Vierailija
10/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämä kihla/vihkisormuksena. Tosin maksoi ostettaessa 189 tai 199e. https://www.kultajousi.fi/fi/tuotteet/kultainen-timanttisormus-0-05ct-v…

Myyjä sanoi ettei kannata ostaa näin halpaa kun se ei sitten kestä mitään. Timantit irtoilee ja sormus vääntyy. No se on olut nyt sormessani 2v yhteen putkeen, niin remontoidessa, töissä kuin saunassa/uimassakin, eikä ole tapahtunut mitään muuta kuin normaalia naarmuuntumista kultaosaan. 

Sitäkin mietin että onko tämä sormus siis yhtäkkiä ollut vähemmän herkästi hajoava, kun ovat myyneet sitä tuon linkin mukaan myös hintaan 279E, eli melkein satasen kalliimmalla kuin silloin kun itse ostin tämän :D Tainnut laatu parantua jossain välissä, ja nyt taas huonontua, kun ovat halventaneet tämän hintaa :D

Vierailija
11/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä kihla/vihkisormuksena. Tosin maksoi ostettaessa 189 tai 199e. https://www.kultajousi.fi/fi/tuotteet/kultainen-timanttisormus-0-05ct-v…

Myyjä sanoi ettei kannata ostaa näin halpaa kun se ei sitten kestä mitään. Timantit irtoilee ja sormus vääntyy. No se on olut nyt sormessani 2v yhteen putkeen, niin remontoidessa, töissä kuin saunassa/uimassakin, eikä ole tapahtunut mitään muuta kuin normaalia naarmuuntumista kultaosaan. 

Sitäkin mietin että onko tämä sormus siis yhtäkkiä ollut vähemmän herkästi hajoava, kun ovat myyneet sitä tuon linkin mukaan myös hintaan 279E, eli melkein satasen kalliimmalla kuin silloin kun itse ostin tämän :D Tainnut laatu parantua jossain välissä, ja nyt taas huonontua, kun ovat halventaneet tämän hintaa :D

Tätä sormusta olenkin joskus ihastellut, mutta mietin juuri sitä, että tuleeko se sitten kestämään käytössä...

Vierailija
12/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä sormusta olenkin joskus ihastellut, mutta mietin juuri sitä, että tuleeko se sitten kestämään käytössä...

No itsellä on kestänyt  tosiaan sen 2 vuotta. Tuevaisuudesta en tietysti voi sanoa vielä mitään. Mulla vaatimuksena oli siro sormus, koska en voi pitää muunlaisia sillä ne häiritsevät, joten siroa sormusta ostetaessa ongelma on aina sama, eli materiaalia ei voi hirveästi olla, jolloin koru on aina alttiimpi hajoamiselle. Mielestäni sormukseni tuntuu kuitenkin lujalta, eikä anna periksi.

Vierailija
13/17 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan pelkkä 14K kultasormus kestävämpi kuin muutaman satasen timanttisormus...?

Vierailija
14/17 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy hyviä vihkisormuksia jokaiseen budjettiin: https://www.korukaupat.com/tuotevalikoima/vihkisormukset/

Vierailija
15/17 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temulta. 

Vierailija
16/17 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oma vähän yli ton sun budjetin, ostin suomalaiselta Karaatilta laadukkaan timanttisormuksen 560 e hintaan. Hyvä hinta mun mielestä kun on kuitenkin 18k kultaa ja timanttejakin kivasti! On toki muitakin heillä: https://www.karaatjewelry.com/fi/collections/vihkisormus mutta toi mun oli edullisin ja on kyllä erittäin kaunis! 

Vierailija
17/17 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttilainaamosta saa halvalla.

Tosin saahan ihan kultasepänliikkeistäkin alle 400 sormuksen. Mutta kaveri osti useamman nätin sormuksen itelleen kanista, eli kävisin tsekkaa sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän