Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlat ilman kahvia?

Vierailija
19.05.2019 |

Lapsellani on rippijuhlat elokuussa. Onko mielestänne jonkinlainen etikettimoka, jos tarjolla on vain kylmiä juomia? Emme itse oikeastaan juo kahvia, ja keittiö/astianpesurumbaa helpottaisi jos kuppeja ei tarvittaisi. Ajattelisin sen sijaan tarjoavani erilaisia mehu- tai kivennäisvesijuomia tuollaisista suurista hanallisista lasiastioista. Muuten normaalit tarjoilut kakkuineen kaikkineen.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa aikuisista haluaa kakkujen ym. kanssa kahvia. Itse en kyllä järjestäisi mehukestejä, jos vieraina on aikuisia ihmisiä. Mutta jos minut kutsuttaisiin sellaisiin juhliin, niin söisin kakun mehun kanssa, enkä arvostelisi ääneen tarjoamisia. Mielessäni kyllä vähän ihmettelisin.

Vierailija
2/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saatte omissa juhlissanne tarjota vaikka kuravettä. Itse taas en juo mitään mehuja tai kivennäisvesiä, joten en varmaan teillä joisi sitten mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan alkujärkytyksen jälkeen voisin syödä kakkua limunkin kanssa, mutta shokki se olisi.

Vierailija
4/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin outona. Kuulostaa lastenkutsuilta.

Vierailija
5/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on muka helpompaa pestä mehulasit ja mehujen tarjoiluastiat?

Vierailija
6/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se olisi kyllä tosi outoa. "Emme itse oikeastaan juo kahvia" on hyvin erikoinen perustelu asialle. Kahvikupeista ei tule tiskattavaa juurikaan enemmän verrattuna tavallisiin juomalaseihin, joten paisuttelet mielestäni myös tuota "keittiö/astianpesurumbaa".

Mut teette kuten itse parhaaksi näette. Jos ette tarjoa kahvia, niin ainakin juhlanne ovat sellaiset, että niistä puhutaan myös jälkeenpäin. :D

Vierailija
7/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu helleputki päälle, voi jopa toimia, mutta yleensä rasvainen leivonnainen tarvitsee jotain kuumaa juotavaa maistuakseen aikuiselle. 

Vierailija
8/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumbaa helpottaa myös kun ei tarjoa mitään.

Vierailija
9/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten mehuhetki päättyi ikävästi

Vierailija
10/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On moka ja iso sellainen. 

Suomalaiset ovat kahvikansaa, joten täällä ihan käsittämätöntä olisi pitää juhlat ilman kahvia. .

Tuntuu jopa provolta. Niin kummallinen ajatus. Sen aina ymmärtää, että alkoholia vai ei ja siitä on eri koulukuntia esim. yo-juhlien suhteen. Mutta kahvia ei tarjoiltaisi... 

Vierailija
11/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se mehu tarjotaan, jos kerran tiskiä ei tule? Vieraat juovat suoraan tarjoiluastian hanasta?

Vierailija
12/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumbaa helpottaa myös kun ei tarjoa mitään.

Touché! Ap:n kannattaa harkita tätä vaihtoehtoa vakavasti.

Vierailija
13/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makean kanssa makeaa mehua - ei kiitos. Vichyt ym taas ovat ihan eri tilanteisiin.

Kyllä minäkin laitan tarjolle teevaihtoehdon, vaikka ”en itse oikeastaan juo sitä”.

Vierailija
14/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitäs mieltä olet vastauksista? Vieläkö harkitset juhlia ilman kahvia? Ja minuakin ihmetyttää tuo ap:n perustelu, että ei tule tiskiä. Mehulasit, kakkulautaset ja lusikat pitää kyllä tiskata.

Vierailija
15/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on tottunut juomaan säännöllisesti kahvia, eli kauniisti sanoen kofeiiniaddikti. Voi olla kiukkuisia vieraita, jos ovat laskeneet sen varaan, että saavat iltapäivän kofeiiniannoksensa juhlissa.

Vierailija
16/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraille vaan viestiä. Ps. Omat termarit mukaan, emme tarjoile kuumia juomia

Vierailija
17/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:llä ei ole riittävästi kahvikuppeja, niin niitä voi toki vuokrata esim. Martoilta ja maatalousnaisilta. Ehkä kaupungista löytyy muitakin tahoja, jotka vuokraavat astioita. Pääasia, ettette tarjoile sen enmpää mehuja kuin sumppiakaan paperimukeista.

Olisiko parempi vaihtoehto järjestää ne juhlat jossakin muualla sellaisessa paikassa, jossa kahvitkin keitetään ns. talon puolesta (esim. joku catering-firma tai vast.)

Vierailija
18/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kutsuun liittämään "omat kahvit mukaan termarissa"...olis reilua tiedottaa etukäteen.

Voi hyvää päivää....(itse olen sellainen nyhverö, että tarjoan kahvia ja sen seitsemät herkut, vaikka "emme oikeastaan edes pidä vieraista")

Vierailija
19/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi kuuluu suomalaiseen kulttuuriin.

Jos tuntuu, että juhlista on liikaa vaivaa itse järjestettynä, niin onhan noita pitopalveluja ja paikkoja, missä juhlien järjestäminen sujuu vaivattomasti.

Vierailija
20/37 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se mehu tarjotaan, jos kerran tiskiä ei tule? Vieraat juovat suoraan tarjoiluastian hanasta?

Ulos laitetaan sellainen hanallinen astia. Vieras voi mennä makaamaan maahan pöydän eteen suu auki ja emäntä tarjoaa juomaa vieraalle suoraan suuhun.

Toinen vinkki on kehottaa vieraita ottamaan oma kesto take away muki mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän