Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnasta. Ihmettelen erästä asiaa!

Vierailija
19.05.2019 |

Täällä, kun lukee juttuja, niin tuntuu että jokainen harrastaa hikiliikuntaa (salia, juoksemista, ryhmäliikuntoja) vähintään yli suositusten. Kuitenkin tosielämässä pidän itseäni harvinaisuutena, kun oikeasti urheilen 4-5 krt viikossa. Mun työpaikalla ja tuttavapiirissä valtaosa naisista lähinnä satunnaisesti lenkkeilee kävellen ja käy joskus ja jouluna jossain pilateksessa tms.

Onko siis oma otantani IRL erikoinen vai puhutaanko täällä palstalla pelkkää kakkaa? Kuinka paljon sinä liikut rehellisesti?

Kommentit (29)

21/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liikun nyt 1-2 lenkkeilykertaa viikossa (toinen lenkkeily voi myös olla jumppa, jos on sopiva) ja kaksi kertaa salilla. Sen lisäksi hyötyliikuntaa pyöräilynä.

Se, miksi itse voin ottaa osaa keskusteluihin, joissa "kaikki harrastavat liikuntaa paljon", johtuu siitä, että aiemmin tuli liikuntakertoja helpommin viisi viikossa + hyötyliikunta ja olinkin paremmassa kunnossa silloin. Nyt omasta tilanteesta johtuen liikun rajoitetummin. Lenkkeily minun kohdallani on siis juoksua, tosin tällä hetkellä ei kovaa vauhtia vaan 6:30-7:00.

Uskoisin, että liikuntakerrat eivät kerro koko totuutta kaikkien liikkumisesta. Jotkuthan ilmoittavat esimerkiksi liikkuvansa "joka päivä", mutta käytännössä sellainen liikunta ei ole välttämättä pitkäkestoista tai intensiivistä ja aktiiviliikkuja ymmärtää, että jos olisi, se ei toimisi, koska pitää palautua. Ihmisillä on eri käsityksiä liikkumisesta ihan oman taustan mukaan.

Kävelevä legenda. The legend is alive.

Vierailija
22/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi liittyä siihen, ketä valikoituu työpaikalla kavereiksi, joiden kanssa käy kahvilla yms? Omat työkaverit tosi liikunnallisia, kaiki käy jumpissa ja/tai juoksee. Moni käy työpaikan salilla. Itse käyn 3 kertaa viikossa tanssitunneilla ja lisäksi teen kävelylenkkejä päivittäin. Olen 50+.

Työpaikalla kyllä oman ikäiset ja vanhemmat harrastaa selkeästi vähemmän liikuntaa kuin 30-40 -vuotiaat. Omassa ikäryhmässä eniten liikkuu melkein ne, joilla perussairauksia, koska ei pysy muuten enää työkykyisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntakeskusteluihin osallistuvat ovat niitä, jotka liikkuvat. Onpas ihmeellistä.

Vierailija
24/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liikunta on kausittaista. Talvella olen enemmän paikoillani enkä käy erityisesti lenkillä. Ei edes ole talveen sopivia lenkkeilyvarusteita. Kesähelteillä en myöskään käy lenkillä, pihahommat saa riitää. Liikkeellä olen yleensä koko päivän koska työni on seisomatyötä ja lasten kanssa ei voi sohvalla istua, mutta en kutsu sitä tietenkään liikunnaksi. Tuntuu että monet pitävät reippaana ihmisenä jos vaikka pyöräilen joskus pari kertaa vuodessa töihin, mikä mielestäni on aivan liian vähän. Tunnen monia jotka eivät liiku yhtään. Olen normaalipainoinen.

Vierailija
25/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla 9-10 ryhmäliikunta kertaa viikossa (spinning, bodypump, bodyattack).

Tätä nyt menty muutama vuosi.

Paljonko aikaa tuohon menee keskimäärin/päivä?

Viikkotunnit on siinä 8-10 h, osa on noista tyyliin 2 sessioo putkeen.

Ainakin yksi on HIIT joka ei kyl kestä kun 30 min.

Suosittelen!!

Vierailija
26/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä riittää aika jos liikuntaa on 8-10h/vko?

Itsellä työpäivät matkoineen 7:30-18. Siitä ehtiin hädin tuskin klo19 harrastuspaikkaan kun ensin syö&vaihtaa vaatteet. Tunti jotain ja paluu kotiin aikaisintaan 20:30. Ja jossain välissä pitää hoitaa kaupassakäynnit, siivoukset ja vaatehuolto, ystävät& perhe. Niin ja valitettavasti olen ihminen, joka tarvitsee 7-8h/unta/yö. Olis kivaa jos joskus olis aikaa levätä ilman että on stressi että pitäisi liikkua enemmän :(

Vierailija
27/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse urheilen 11 kertaa viikossa, 4 kertaa salitreeni, 3 kertaa juoksulenkki ja 4 kertaa jotain muita satunnaisia lajeja

Vierailija
28/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan yhtä lajia kaksi kertaa viikossa, toinen treeni on tunnin ja toinen 1.5h mittainen. Lisäksi todella vaihtelevasti muuta liikuntaa. Joskus en liiku muuta kuin nuo ja joskus käyn lisäksi useasti uimassa/lihaskuntoa /pyöräilemässä/lenkillä. Ja mikä siis lasketaan liikuntakerraksi? Kävelen usein matalalla sykkeellä lenkkejä. Jos hyötyliikuntaa ei lasketa, niin keskiarvo viikossa on ehkä 3-4 kertaa. Ja jos kaikki hitaat maisemalenkit lasketaan niin sitten 5-11 kertaa viikossa.

Vierailija
29/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun ja urheilen paljon mutta olen silti läski ja heikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme