Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnasta. Ihmettelen erästä asiaa!

Vierailija
19.05.2019 |

Täällä, kun lukee juttuja, niin tuntuu että jokainen harrastaa hikiliikuntaa (salia, juoksemista, ryhmäliikuntoja) vähintään yli suositusten. Kuitenkin tosielämässä pidän itseäni harvinaisuutena, kun oikeasti urheilen 4-5 krt viikossa. Mun työpaikalla ja tuttavapiirissä valtaosa naisista lähinnä satunnaisesti lenkkeilee kävellen ja käy joskus ja jouluna jossain pilateksessa tms.

Onko siis oma otantani IRL erikoinen vai puhutaanko täällä palstalla pelkkää kakkaa? Kuinka paljon sinä liikut rehellisesti?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä täällä liikuntaharrastustaan mainostavat vain ne, jotka liikkuvat. 

Itse olen ollut lapsesta asti sohvaperuna (en ole liikkunut edes välttämättä kerran viikossa) , mutta nyt olen alkanut käydä salilla 2-3 kertaa viikossa ja sen lisäksi lenkkiä ja pilatesta kotona. 

Vierailija
2/29 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla suunilleen tuo sama, noin 4-5 kertaa viikossa lenkkeilyä. Joskus juosten, joskus kävellen. Miehelläni suunnilleen sama.

Työkavereistani ei käsittääkseni kukaan harrasta säännöllistä liikuntaa (alle 10 hengen työyhteisö).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan vain salitreeniä 4-5 krt viikossa ja muut tuntemani (esim. työkuvioista) liikkuvat paljon enemmän ja paljon monipuolisemmin. Mutta eivät he ääntä siitä pidä, vaan olen tajunnut sen pikkuhiljaa kun ovat maininneet yhden asian täällä ja toisen tuolla. Työpaikalla puhutaan enemmän työjuttuja.

Vierailija
4/29 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että liikuntasuositukset kasvaa koko ajan. Hamassa nuoruudessa 80-luvulla suositus perusliikunnalle tai olla 3krt/vko. Nykyään taitaa olla 2h/pv ja viikkoon pitää mahtua monipuolisesti 2-3krt hiki&hengästymista, 2-3krt monipuolista lihaskuntoa ja 1-2krt lihashuoltoa.

Itsellä tulee kertoja kyllä viikossa mutta liian yksipuolisesti reipasta kävelyä ja ratsastusta; lihaskunto&huolto on jäänyt. Pitäisi vähintään käydä 2krt viikossa salilla ja 1 krt vaikka joogassa.

Vierailija
5/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se töiden päälle 4-5x vko on ihan kiitettävä suoritus verrattuna normi plösöön.

Tottakai lepoakin kannattaa välillä ottaa, lihakset revitään kappaleiksi liikunnassa/treenissä, ruoka ja lepo sitten kasvattaa ne. Treenin aikana lihakset itse asiassa siis pienenee, levossa ne kasvaa.

Vierailija
7/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 9-10 ryhmäliikunta kertaa viikossa (spinning, bodypump, bodyattack).

Tätä nyt menty muutama vuosi.

Vierailija
8/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten omaa liikunnan määrää tulee kyllä "mainostettua" juuri silloin kun on aktiivisin kausi menossa. Nyt taas on takana 2 kk aivan täydellinen liikuntatauko. Edellisessä työpaikassani minua pidettiin kovan luokan urheilijana, tämänhetkisessä olen keskimääräistä passiivisempi.

Vierailija
9/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 9-10 ryhmäliikunta kertaa viikossa (spinning, bodypump, bodyattack).

Tätä nyt menty muutama vuosi.

Paljonko aikaa tuohon menee keskimäärin/päivä?

10/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työyhteisö ehkä epätyypillinen, on useampi entinen urheilija porukassa. Heillä monella edelleen liikunnallinen elämäntapa. Mutta terveitä eivät välttämättä ole!

Itse liikun muutaman kerran viikossa, vähän kausittaista mitä se on. Esim. pyöräily on mulla täysin tauolla liukkaaseen aikaan ja salilla en käy kesällä välttämättä ollenkaan.

Vierailija
11/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse harrastan vain salitreeniä 4-5 krt viikossa ja muut tuntemani (esim. työkuvioista) liikkuvat paljon enemmän ja paljon monipuolisemmin. Mutta eivät he ääntä siitä pidä, vaan olen tajunnut sen pikkuhiljaa kun ovat maininneet yhden asian täällä ja toisen tuolla. Työpaikalla puhutaan enemmän työjuttuja.

Aika kuivakka työyhteisö, jos mistään muusta ei puhuta kuin töistä.

Kyllähän se nyt tulee sivulauseissa ja sen enempää asiasta juttelemattakin ilmi, kuka kantaa salikassia tai voivottelee joskus kipeitä lihaksiaan tai tulee pyörällä töihin.

Vierailija
12/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset neljä kertaa viikossa vähintään eli lajitreenit ja oheistreenit. Tarvitsisi lisäksi pk-lenkit (nuo tylsyyksien tylsyydet) ja hyvä olisi tehdä säännöllisesti jotain aivan erilaista ärsykettä tarjoavaa, joskus kävin uimassa. Sitten olisi vielä kehonhuollon puoli, voisi venytellä, joogata jne.... Mutta noita lisiä en jaksa kyllä kovin säännöllisesti kaikkia tehdä, yleensä ehkä 5krt/vko siis. 

Vierailija
13/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt raskauden aikana käyn vointini mukaan 1-3 kertaa viikossa salilla. Teen ylläpitäviä harjoitteita koko kropalle sekä kehonhuoltoa. Viimeisen neljän vuoden aikana minulla on tullut yksi maksimissaan kuukauden mittainen tauko salitreenistä ja muutama kahden viikon pituinen. Olen aina jonkinlaisessa peruskunnossa. Aerobisessa kunnossa on kehitettävää, sillä vammojen takia juokseminen ja pomppiminen oli pitkään pannassa. En liiku suositusten mukaan, enkä ole sitä nähnytkään välttämättömäksi. Pääasia, että jotain tekee, vaikka ei huvittaisikaan.

Vierailija
14/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta mitään liikuntaa lukuunottamatta yht 3km pyöräily tai kävely töihin ja takaisin.

Vierailija
15/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta juuri mitään säännöllistä. Joskus käyn lenkillä, uimassa tai pyöräilemässä. Olen hyvässä kuosissa silti ja kroppani on luonnostaan urheilullinen. Olen muuten puuhakas ja uskon, että osa hyvästä kunnosta selittyy sillä. 

Vierailija
16/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogatunti 1-2 kertaa viikossa

Lenkkeily (kävely/hölkkä/juoksu) 2-5 kertaa viikossa, puolisen tuntia kerrallaan

Välillä kotona jotain pikkupainojen nostelua, joogaa tai venyttelyä tms.

Harvoin uimassa tai kuntosalilla, tai pyörällä johonkin. Ennen kävin salilla 1-2 kertaa viikossa kun oli sali lähellä, nykyään en jaksa vaivautua.

Vierailija
17/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harrastan liikuntaa 4-5 krt viikossa" voi tarkoittaa aivan mitä tahansa aina raskaasta ja pitkäkestoisesta himotreenaamisesta kevyisiin koiranpissityskävelylenkkeihin.

Vierailija
18/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... mä lenkkeilen n. 5 päivänä viikossa (1,5-2 h) ja käyn lisäksi salilla 1-2 krt viikossa ja silloin tällöin uimassa.

En pidä itseäni erityisen liikunnallisena...

Vierailija
19/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te liikkuvat ihmiset oikei piileskelette?

Olin viikonloppuna lasten liikuntatapahtumassa, jossa oli aikuisyleisöä pilvin pimein ja n 70% yleisöstä oli niin ylipainoisia, että olisivat tarvinneet itsekin sitä liikuntaa.

En ole pitkään aikaan nähnyt suurta ihmisjoukkoa, joten kauhistuin näkemääni.

Vierailija
20/29 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lenkkeilen 13-20 km ihan joka päivä. Paitsi jos olen sairas. Mutta sitä kyllä ihmetellään että miten jaksan ja ehdin. On mulla tuttavapiirissä sitten enemmänkin liikkuvia, ja toisaalta niitä vähän liikkuvia. Aika 50/50 ehkäpä menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän