Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin kaverilistan puolitutut mammaterroristit - miten heistä pääsee eroon, kuin piilottamalla heiltä päivitykset?

Vierailija
19.05.2019 |

Menetän järkeni, itsehillintäni ja uskoni ihmiskuntaan tämän päällekäyvän t y h m y y d e n kanssa!
Kirjoitin tai päivitin sitten mitä tahansa omaan lapseeni liittyen, jonka hoitoon olen täysin sitoutunut, jonka oikut, mielihalut, luonteen ja tarpeet tiedostan täysin ja joiden mukaan kuljen tiettyyn pisteeseen asti. En jaa mielipidetekstejä tai julkaise riitelemiseen meneviä teesejä, mutta nämä kaksi melkein täysin tuntematonta naista ovat kunnostautuneet siinä, että he tulevat kaikkitietämään melkein mihin tahansa päivitykseeni sellaisella jyräasenteella, että viime kerralla poistin kommentit ja toisella kerralla taisin sanoa aika pahasti takaisin.
Lisäksi inhottavaa tuossa on, että he alkavat jankata omia parhaiksi kokemiaan mielipiteitään ottamatta ollenkaan huomioon ettei minua liiemmin kiinnosta ja että meillä toimitaan näin eikä sen pitäisi kutittaa heitä millään tavalla. Joihinkin juttuihin melkein pitäisi kirjoittaa takaisin, että osaan toimintatavoista kuten imetyksen lopettamiseen liittyy imetysmasennus, mutten halua julkaista noin henkilökohtaisia tietoja missään facebookin seinällä eikä sekään asia kuulu heille yhtään.
Yksi näistä riidanaiheista oli kantoreppu. Olemme kokeilleet vauvan kanssa kaikki kantoreput mallista ja koosta lähtien, mutta lapsi ei viihdy niistä yhdessäkään, enkä yhtään ihmettele jos lapsi on yhtä ahtaanpaikankammoinen kuin itsekin olen ja tykkää potkiskella vapaana. Toisekseen olen sen kokoinen ihminen, jonka mittojen mukaan noita ei ole valmistettu, eli ne ovat äärimmäisen vaikeita kantaa, laskevat liian alas tai jäävät löysiksi. Nyt sitten löysimme viimein kantorinkan, ja julkaisimme kuvan Facessa miten vihdoin löytyi ongelmaan ratkaisu. Se oli iso virhe, koska nämä mammat heräsivät heti horroksestaan ja sieltä tuli kaikkitietävää selostetta, miten kannattaa mennä siihen ja siihen liikkeeseen ja se kommentti oli todella ala-arvoisesti muotoiltu kuin jollekin vähäjärkiselle lapselle "-jos löytäisitte jotain hieman parempaa". Ei siinäkään, mutta tämä ykkösjyrä sai kaikki muutkin mukaan ja kohta koko kuva oli täynnä kaikkien sukulaisten mummojen ja kaimojen nyökyttelyä "joo, todella huono ostos, pilaatte selkänne.." Juuri myyjän kanssa valittiin rinkka, joka on lapselle turvallisin ja itselleni mitoitettu oikein ja joka oikein kannettuna on jopa hellempi selälle kuin nämä kangashirvitykset joita on itku kurkussa sovitettu milloin missäkin. Mikä ihme tuollaisia naisia oikein ajaa, ettei saada sitä päätä pois sieltä omasta ... ja jankutetaan vielä noin ikävään sävyyn jossain facebookissa? En edes jaksa käydä läpi mitä kaikkea minulle on tultu pätemään imetyksestä ja syötöistä, mutta sitä juttua riittäisi loputtomiin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

potki pällit pihalle tai deletoi koko tili?

Vierailija
2/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis miksi et sitten voi piilottaa päivityksiä, jos se on se sosiaalisesti helpoin ratkaisu? Toki voit vaan poistaa heidät kokonaan kaverilistalta, mutta ilmeisesti se ei nyt ole vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heittäisin hittoon kaverilistalta.

Vierailija
4/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mukautettuja julkaisuja. Mutta imetysmasennuksesta en kyllä ole kuullut.

Vierailija
5/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on helppo ratkaisu näihin vastaaviin. En kirjoittele omasta elämästäni faceen mitään. En pyydä enkä hyväksy kaveriksi ketään. Pysyttelen vain jossain ryhmissä, joiden takia koko profiilin alunperin laitoin.  Mulle pystyy kuitenkin laittamaan mesellä viestiä, jos on jotain tärkeää, tai whatsappilla, tai sähköpostilla, tai soittamaan. Se ei ole tärkeää, että jonkun lapsi teki ensimmäisen kakkansa pottaan tai osasi tehdä kuperkeikan tai että joku kävi jossain festareilla jossain. Tulen mainiosti toimeen ilman näitä tietoja. Ryhmistä lähden, jopa harrastusryhmistä, jos niissä riidellään liikaa. Ikävät ihmiset piilotan kokonaan noteeramatta mitenkään. Helppoa. 

Vierailija
6/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo isot lapset, mutta ymmärrän tuskan. Oma ratkaisuni aikanaan oli vaan pysytellä kaukana ihan kaikenlaisista mammaryhmistä, sekä virtuaalisista että oikeista. Oikeat ystävät ovat pysyneet rinnalla äitiydestä huolimatta. 

Äitiydessä ainoa oikea ääni, jonka kuulet, on oman intuitiosi ääni. Mitään muuta ei pidä kuunnella. Toki ihan järkevä tieto kannattaa ottaa ja hyödyntää. Pätemisryhmiä kannattaa vältellä. Facebookissa on varmaankin työkalut, joilla voi estää epätoivotut henkilöt. Yksi hyvä keino on myös vähentää radikaalisti somessa vietettyä aikaa.

Äitipätijät ovat ikävä ihmisryhmä. Heitä on ollut aina ja tulee olemaan.

Minä olen tehnyt paljon virheitä, mutta silti minulla on kivat lapset joiden kanssa on hyvät välit. Vietämme paljon aikaa yhdessä edelleen. En imettänyt. En osannut käyttää kantoliinaa. En viihtynyt mammaryhmissä. Inhosin leikkipuistoja. 

Silti olen varmaankin tehnyt jotakin oikein, kun lapset ovat empaattisia ja kivoja ihmisiä. 

Äitiys ei ole suorituslaji. Onneksi. 

Vierailija
7/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) poistat kaverilistalta 

2) piilotat päivitykset heiltä

3) et tee kantoreppu/ imetyspäivityksiä

Valitse mieleisin. 

Vierailija
8/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poista kaverilistalta. Mitä pelkäät?

Ja aika pitkä tilitys pienestä ongelmasta, jonka olisi ajat sitten voinut ratkaista ainakin piilottamalla päivitykset heiltä. Poistaminen on kaikkein tehokkainta, unohdat itse myös nämä ärsyttävät mammat.

Mutta ilmeisesti tykkäät ärsyyntyä, ja provosoitua. Koska muutoin olisit poistanut heidät jo ajat sitten.

Miksi edes pidät puolituttuja tai melkein tuntemattomia kaverilistallasi?

Vierailija
9/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut käsityksessä, että facebookit sun muut jonniinjoutavat oman elämänsä avautumispalstat ovat ihan vapaaehtoisia. Tarviiko tunkea itsensä julkaisuihin ja sitten vinkua saamastaan palautteesta. Vain päl*lit julkaisevat juttuja itsestään ja perheestään. Olette huvittavia, oikeasti ketään ei kiinnosta moiset avautumiset. Eläkää livenä se elämänne, ei virtuaalitodellisuudessa.

Vierailija
10/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin poistamaan tuollaiset kavereistani. Lapsen tulo sai karsimaan haitalliset stressiä tuovat ihmiset pois elämästä. Näin ajattelin omaa hyvinvointiani, jotta sitä kautta lapsella olisi iloisempi äiti.

Vierailija
11/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella inhottava tilanne sinulla ap. Mutta herää kysymys, miksi edes postaat mitään lapseen liittyvää, jos tiedät seuraukset jo etukäteen?

Vierailija
12/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MomaNo kirjoitti:

Minulla on jo isot lapset, mutta ymmärrän tuskan. Oma ratkaisuni aikanaan oli vaan pysytellä kaukana ihan kaikenlaisista mammaryhmistä, sekä virtuaalisista että oikeista. Oikeat ystävät ovat pysyneet rinnalla äitiydestä huolimatta. 

Äitiydessä ainoa oikea ääni, jonka kuulet, on oman intuitiosi ääni. Mitään muuta ei pidä kuunnella. Toki ihan järkevä tieto kannattaa ottaa ja hyödyntää. Pätemisryhmiä kannattaa vältellä. Facebookissa on varmaankin työkalut, joilla voi estää epätoivotut henkilöt. Yksi hyvä keino on myös vähentää radikaalisti somessa vietettyä aikaa.

Äitipätijät ovat ikävä ihmisryhmä. Heitä on ollut aina ja tulee olemaan.

Minä olen tehnyt paljon virheitä, mutta silti minulla on kivat lapset joiden kanssa on hyvät välit. Vietämme paljon aikaa yhdessä edelleen. En imettänyt. En osannut käyttää kantoliinaa. En viihtynyt mammaryhmissä. Inhosin leikkipuistoja. 

Silti olen varmaankin tehnyt jotakin oikein, kun lapset ovat empaattisia ja kivoja ihmisiä. 

Äitiys ei ole suorituslaji. Onneksi. 

Ongelmani eivät ole julkiset ryhmät, vaan oma Facebookini jonne päivitän yleisiä asioita. Minua ei kiinnosta keitä ne kiinnostavat tai eivät kiinnosta, mutta teen julkaisuja silloin tällöin. En uskonut, että joudun taistelemaan jossain omalla seinälläni omista valinnoistani. en istu somessa jatkuvasti, koska en koe sitä hyödyllisenä. Eli siis muutama päivitys muutaman viikon välein johtaa sellaisiin riitoihin, että olen melkein vihainen päiväkausia, vaikka en tajua mikä tuossa länkytyksessä menee eniten ihon alle. Ap 

Vierailija
13/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on puolituttuja niin hittoako roikotat niitä kaverilistalla??

Vierailija
14/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ehkä jo tuli selväksi voit poistaa ne kavereista. Ei siellä tarvitse pitää puolituttuja eikä edes tuttuja joista ei itse pidä ja joille ei halua jakaa päivityksiään.

Vierailija
15/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kaikesta saa kehitettyä itselleen ongelman, kun oikein yrittää. Jaxuhali ap:lle.

Vierailija
16/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poista kaverilistalta. Mitä pelkäät?

Ja aika pitkä tilitys pienestä ongelmasta, jonka olisi ajat sitten voinut ratkaista ainakin piilottamalla päivitykset heiltä. Poistaminen on kaikkein tehokkainta, unohdat itse myös nämä ärsyttävät mammat.

Mutta ilmeisesti tykkäät ärsyyntyä, ja provosoitua. Koska muutoin olisit poistanut heidät jo ajat sitten.

Miksi edes pidät puolituttuja tai melkein tuntemattomia kaverilistallasi?

Ja länkytys jatkuu.. Ap 

Vierailija
17/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää edea tehdä tuollaisia päivityksiä? Kymmenen vuotta sitten toki päiviteltiin kaikkea turhaa, mutta nykyään facessa näkee lähinnä merkittäviä päivityksiä, kuten kihlautumisia, häitä, ristiäisiä... Lähinnä jotkut keski-ikäiset/mummot päivittelee enemmän. Suurin osa taitaa kuulua faceen enää lähinnä ryhmien takia ja oma seinä saa huutaa hiljaisuuttaan.

Vierailija
18/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä juttu ongelmasta missä ei ole ongelmaa.

Poista kyseiset ihmiset kavereistasi. Ja älä julkaise facebookissa mitään kantoreppujuttuja, ketään ei kiinnosta. Noloa

Vierailija
19/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä juttu ongelmasta missä ei ole ongelmaa.

Poista kyseiset ihmiset kavereistasi. Ja älä julkaise facebookissa mitään kantoreppujuttuja, ketään ei kiinnosta. Noloa

Kiinnostaahan ne selvästi niitä toisia äitejä. Vastaanotto ei vain ole sitä mitä ap kaipaisi.

Vierailija
20/33 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi julkaiset imetys- ja kantoreppujuttuja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi