Mitä ajattelette henkilöstä joka ajaa halvalla autolla?
Kommentit (71)
Kerronko mitä ajattelen tyypeistä, jotka ajaa mun autoa paskemmilla "autoilla" ja on hölmöt maksaneet niistä enemmän kuin minä omastani, käytetystä, mutta tekniikaltaan erinomaisesta menopelistä...? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että olisin ”turhan tiedon mestari” jos tuntisin autojen hintatasoja. Eikös se ole käytettyjen autojen myyjän tehtävä hinnoitella ne?!?
Varsinainen autojobbarin unelma-asiakas :D
Mitä se minulle myisi? T. HD-mies
Hintatasoista tietämättömille teräväpiirtomiehille myy tietenkin romuauton ylihinnalla.
Motoristillekin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on kovin erilaiset käsitykset halvasta autosta. Minusta edullinen perusautokin on ihan h-tin kallis. Ja jos ajaa täysromulla, ainakin on persoonallinen. Mutta katsastus pitää huolen, että ihan täysromu ei edes voi olla.
Paitsi kun katsastuslaitoksella työskentelee vanha luokkakaveri.
Samalla tavalla vanhukset saavat pitää ajoluvan pienemmillä paikkakunnissa. Eihän tuttu lääkäri nyt sitä voi evätä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen että hänellä on oltava hyvä suhde johonkin autonkorjaajaan.
Etkö sinä osaa huoltaa ja korjata autoasi itse? Sehän vanhoissa on just hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on kovin erilaiset käsitykset halvasta autosta. Minusta edullinen perusautokin on ihan h-tin kallis. Ja jos ajaa täysromulla, ainakin on persoonallinen. Mutta katsastus pitää huolen, että ihan täysromu ei edes voi olla.
Paitsi kun katsastuslaitoksella työskentelee vanha luokkakaveri.
Samalla tavalla vanhukset saavat pitää ajoluvan pienemmillä paikkakunnissa. Eihän tuttu lääkäri nyt sitä voi evätä.
Autoilijoille tulisi heti ongelmia jos he toimisivat kuten yhteiskunnassa toimitaan / kuuluu toimia.
Köyhä. Fakta on, että pl. vanhat papat, niin halvalla autolla ajaa köyhät. Keskituloistenkin auto on vähintään asiallinen.
Tiedän osan heistä olevan pa, osa on autoharrastajia, osa ei halua sijoittaa autoon missään nimessä paljoa rahaa, koska niiden arvo laskee niin nopeasti...
Mulla on yks ja hailee millä kukakin ajaa. Kunhan ajaa turvallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän osan heistä olevan pa, osa on autoharrastajia, osa ei halua sijoittaa autoon missään nimessä paljoa rahaa, koska niiden arvo laskee niin nopeasti...
Mulla on yks ja hailee millä kukakin ajaa. Kunhan ajaa turvallisesti.
Harrastusajoneuvoille ei tapahdu kolareita, siksi niiden vakuutukset ovat erittäin edullisia. Nyt kun myös katsastusvaatimus poistuu niin nuo kulut ovat minullakin marginaaliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa korjata (olen yksinäinen nainen) eikä meidän paikkakunnalla tunnu raha kelpaavan korjaamoillekaan. Katsastusmiehetkin repii milloin mitäkin osaa alustasta konttorin lattialle. Kyllä vanhan auton omistaja saa huonoa palvelua.
Ajattelen että siinä menee opiskelija tai työtön tai yh-äiti.
N22
En tiedä aitojen hinnoista ja merkeistä mitään, joten en ajattele kalliillakaan autolla ajajasta mitään. Ne on mulle ihan yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa korjata (olen yksinäinen nainen) eikä meidän paikkakunnalla tunnu raha kelpaavan korjaamoillekaan. Katsastusmiehetkin repii milloin mitäkin osaa alustasta konttorin lattialle. Kyllä vanhan auton omistaja saa huonoa palvelua.
Miten ”yksinäinen nainen” liittyy tähän?
Osaat kai lukea Haynes’n manuaalia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa halvalla? Jos on edullinen, uusi, vähäpäästöinen niin ihan ok. Jos vanha, halpa, isopäästöinen niin sitten pidän vähän typeränä. Ainut syy ajaa halvalla autolla on että ei ole vielä päässyt siihen uuteen tai uudehkoon vähän kalliimpaan kiinni mutta tarvitsee autoa esim. töiden tai harrastusten vuoksi.
höpsis, itse ajelen 3000 euron 14 vuotta vanhalla autolla, vaikka likvidiä on tilillä ja rahoitus-instrumenteissa +100 000, velaton ok-talo ja nettopalkka 4000-5000 euroa kuussa.
Tavallaan jopa nautin joskus halveksuvista katseista.
Maksoit 3 tonnia noin vanhasta autosta? 😂😂
Koska Suomessa käytetytkin autot maksavat ihan s@@tanasti. Mulla on kohta 10 vuotta vanha auto ja se maksoi 1½ vuotta sitten 15 000€
Vierailija kirjoitti:
En tiedä aitojen hinnoista ja merkeistä mitään, joten en ajattele kalliillakaan autolla ajajasta mitään. Ne on mulle ihan yhtä tyhjän kanssa.
Tämä polarisaatio tuntuu joillekin AV-ketjuja avaaville hepreaa.
Yli puolella helsinkiläisistä kotitalouksista EI OLE autoa vuonna 2019.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa halvalla? Jos on edullinen, uusi, vähäpäästöinen niin ihan ok. Jos vanha, halpa, isopäästöinen niin sitten pidän vähän typeränä. Ainut syy ajaa halvalla autolla on että ei ole vielä päässyt siihen uuteen tai uudehkoon vähän kalliimpaan kiinni mutta tarvitsee autoa esim. töiden tai harrastusten vuoksi.
höpsis, itse ajelen 3000 euron 14 vuotta vanhalla autolla, vaikka likvidiä on tilillä ja rahoitus-instrumenteissa +100 000, velaton ok-talo ja nettopalkka 4000-5000 euroa kuussa.
Koska Suomessa käytetytkin autot maksavat ihan s@@tanasti. Mulla on kohta 10 vuotta vanha auto ja se maksoi 1½ vuotta sitten 15 000€
Niin, kallit autot maksavat enemmän.
Ajattelen olevani säästäväinen ja järkevä. Ostin Volvo V70 vuonna 2002 uutena. Ajan edelleen samalla autolla. Kilometrejä on kertynyt lähes 400000. Huolettomuus kilometrejä ovat olleet. Mitään isompaa korjausta ei ole tarvittu toistaiseksi. Ajan niin kauan kun Volvo kulkee ja ostan sitten taas uuden auton. Seuraavalla autolla sitten ajan varmaankin kuolemaani saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ”yksinäinen nainen” liittyy tähän?
Osaat kai lukea Haynes’n manuaalia!
No eipä se kyllä mitenkään liitykään, sinäpä sen sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen olevani säästäväinen ja järkevä. Ostin Volvo V70 vuonna 2002 uutena. Ajan edelleen samalla autolla. Kilometrejä on kertynyt lähes 400000. Huolettomuus kilometrejä ovat olleet. Mitään isompaa korjausta ei ole tarvittu toistaiseksi. Ajan niin kauan kun Volvo kulkee ja ostan sitten taas uuden auton. Seuraavalla autolla sitten ajan varmaankin kuolemaani saakka.
Ei uuden auton ostaminen ole koskaan järkevää. Miten kommentoit tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ostit kalliin auton. Muutama kuukausi sitten ostin tyttärellä 2014 vuosimallia olevan Opel Astran ja maksoin 7000 e. Näppärä yllättävän tilava auto ja plussaa on pieni kulutus.