Yhteenmuutto kumppanin häädön takia?!
Sain tietää että hän on maksanut vuokriaan viimeksi joulukuussa ja on saanut häädön. Hänellä takkuu opiskelu ja kela eväsi häneltä opintotuen. Eilen häneltä tyhjennettiin asunto. Nyt hän puhuu että haluaa muuttaa yhteen minun kanssa?
Kommentit (16)
No et todellakaan ota sitä loisimaan! Kannattaa muutenkin miettiä, haluaako olla vakavassa suhteessa noin vastuuttoman tyypin kanssa. Onko pahojakin ongelmia elämänhallinnassa?
Kristiina xx kirjoitti:
Hän haluaa muuttaa luoksesi kun ajattelee sinun maksavan asumisen ja ruuat kokonaan.
Hän saa asumistukea.
Ei kai se mitään asumistukea saa, jos asuu sinun luona. Saatko itse. Hänen asumistukensahan on mennyt ihan muuhun kuin vuokraan. Miksi sinun luonasikaan maksaisi mitään. Jos päästät asumaan asuntoosi niin eroon ei noin vain pääsekään, kun tympäännyt. Voi olla että itse joudut jättään kotisi. Mieshän mihinkään pääsisikään, kun on vuokrarästit ja luottotiedot menneet.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Hän haluaa muuttaa luoksesi kun ajattelee sinun maksavan asumisen ja ruuat kokonaan.
Hän saa asumistukea.
Kelahan perii takas ne tuet, kun saa tietää tästä härdellistä.
Ja sun tulot katsotaan sit myös, jos hakee tukea uudelleen.
Ajattele nyt itseäsi ja älä ota häntä luoksesi asumaan. Jätkällä on nyt suuret raha ongelmat ja sä et oo mikään keino pelastua. Ottakoon nyt itseään niskasta kiinni ja selvittäköön sotkunsa. Te voitte muuttaa sitten yhteen kun asiat on selvinnyt. Pahimmassa tapauksessa säkin oot muuten parin vuoden päästä ulosoton asiakas..
Sano hänelle, että hänen kannattaa nyt keskittyä opiskeluun, silloin ei kannata seurustella.
Jos nyt otat, saat alkaa hänelle vara-vanhemmaksi. Et halua lasta, vaan haluat kumppanin joka voi seistä omilla jaloillaan, eikö? Auttaa voi mutta ei niin että holhoamaan rupeaa ja hoitaa katon pään päälle ja muut elämän perusehdot jotka ihmisen kuuluu kyetä hoitamaan.
Teet vääryyttä hänelle, jos et anna hänen olla oman elämänsä Tekijä ja hoitaa omia sotkujaan.
Jep ja jos saat itse jotain tukea niin tulevan avopuolison tulot vaikuttavat omikn tukiisi. Eli omat tukesi laskevat ja pahoin pelkäät, ettei tuleva avokki tule niitä mitenkään kompensoimaan. Keplotteluvinkki: mies voi muuttaa nurkkiisi jos häntä niin rakastat, mutta virallisesti "asunnottomaksi". Mies ei tietenkään saa mitään asumistukia asunnottomana, mutta jos ei kelpaa niin saa mennäkin. Ansaitset parempaa ihan varmasti!
Onko sinulla varaa ottaa aikuinen elättiloinen nurkkiisi asumaan? En ymmärrä, miks kukaan täysipäinen ihminen haluaisi itsensä sellaiseen tilanteeseen.
Kristiina xx kirjoitti:
Tiedä vaikka möisi ap omaisuuden kun kääntää selkänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Hän saa asumistukea.
No ei se enää as.tukea saa kun ap ja sen tulot lasketaan yhteen.
Ja harkitset asiaa, koska?