SUOSIKKIVIISUJANNE (tai inhokkejanne) vuosikymmenten varrelta
Tähän ketjuun. Mistä maista tahansa, ei siis tarvitse olla vain suomalaisia viisuja.
LINKKI MUKAAN (tube).
Iloa iltaan! ♪
Verka Serduchka - Dancing Lasha Tumbai (Ukraine) 2007 ♥
Kommentit (66)
On paljon hyviä mutta mulle on jäänyt mieleen biisi jonka nimeä en muista. Joku levytti sen suomeksi nimellä penkki, puu ja puistotie. Tää oli Ranskan tai Belgian kappale.
Vierailija kirjoitti:
Alice & Franco Battiato - I treni di Tozeur (Italia 1984). Paras euroviisu koskaan ja sijoittui viidenneksi!
Inhokki saman vuoden voittaja Diggiloo diggiley, sitä en linkitä.
Tämä on ihana! Miten joku kappale voi jäädä mieleen näin pitkäksi aikaa.
Omat lempparit ei kovinkaan vanhoja ole mut todellisia guilty pleasureja. Jos joku kysyy kiellän kaiken, että fiilistelisin näitä:
Eric Saade - Popular (2011)
Lena - Satellite (2010)
Alexander Rybak - Fairytale (2007)
LT United - We Are The Winners (2006)
Vierailija kirjoitti:
Lordi - Opening Eurovision 2007
Upee alotus Helsingissä pidetyillä viisuilla.
Kyllä, toista kertaa tuskin nähdään. Arvokkaampi timanttia tämä hetki historiassa sekä voitto.
Vierailija kirjoitti:
On paljon hyviä mutta mulle on jäänyt mieleen biisi jonka nimeä en muista. Joku levytti sen suomeksi nimellä penkki, puu ja puistotie. Tää oli Ranskan tai Belgian kappale.
sehän oli ihan hitti suomeksi, en tiennytkään (muistanut) että euroviisusta suomennettu. Onkin kyllä ennen minun syntymää (joka tapahtui 70-luvulla).
Tämä on kaunis, kiitos.
Tätä en kehtaa tunnustaa kenellekään, paitsi tässä ketjussa. Salainen paheeni: Sakis Rouvas - This is our night 2009.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomat inhokkivoittajat ovat Herrey's Diggi-loo Diggi-ley ja Linda Martinin Why. oliko nuo Herrreysit muuten jotain hihhuleita :D
Näyttivät ainakin mormoneilta. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Omat lempparit ei kovinkaan vanhoja ole mut todellisia guilty pleasureja. Jos joku kysyy kiellän kaiken, että fiilistelisin näitä:
Eric Saade - Popular (2011)
Lena - Satellite (2010)
Alexander Rybak - Fairytale (2007)
LT United - We Are The Winners (2006)
Rybak voitti tolla biisillä 2009. 2007 voitti Hgissä se ”Molitva”.
Tykkäsin Paradise Oskarin DA DA Dam- biisistä. Kirjan hengaillaan on soinut paljon bileissä.
Unkarin Magdi Ruzsa, yön Blues on jäänyt mieleen.
Anouk, : Birds oli upea. Tykkäsin myös Belgiasta viime vuonna, oli sääli et tippui heti!
Lovex - Anyone anymore
Jimi Constantine - Party to Party
Lordi - Hard Rock Hallelujah
Hetken jos toisenkin mietin, että WTF, mikä ihmeen suosikkiviisu-Janne 🤣🤣🤣
Oliko Alla Pugatsovan Harlekiini euroviisu?
Wig Wam - In My Dreams.
Norjan edustaja 2005. Oli kova.
Maarja-Liis Ilus & Ivo Linna - Kaelakee hääl (Viro 1996)
Michał Szpak - Color Of Your Life
Minulla on monta suosikkibiisiä. Tosin olen senverran nuori, että muistan vaan 2000-luvun viisut ja oikeastaan aloin kunnolla katsomaan vasta siinä 2006, joten aika suppeat muistot.
2006: oikeastaan vaan Lordi
2007: Marija Šerifović - Molitva (Serbia) ja Koldun- Work your magic ( Valko-Venäjä)
2008: Laka - Pokusaj ( Bosnia & Herzegovina), Elnur & Samir - Day After Day ( Azerbaijan)
2009: Regina - Bistra Voda ( Bosnia & Herzegovina) , Urban Symphony - Rändajad ( Viro)
2010: SunStroke Project & Olia Tira - Run Away (Moldova), Jessy Matador - Allez Olla Olé (Ranska)
2011: Kati Wolf- What About My Dreams ( Unkari), Alexej Vorobjov - Get You ( Venäjä), Nina- Caroban (Serbia)
2012: Kaliopi- Crno I Belo ( Macedonia), Pasha Parfeny-Lautar ( Romania)
2013: Cezar - It's My Life (Romania), Eythor Ingi - Ég Á Líf ( Islanti)
2014: Mei Finegold-Same Heart ( Israel) , Ruth Lorenzo- Dancing in the Rain ( Espanja), Molly- Children of Universe ( Uk) , Sergej Ćetković - Moj Svijet ( Montenegro) The Common Linnets - Calm After The Storm ( Alankomaat) , Carl Espen- Silent strom ( Norja), Emma Marrone- La Mia Citta ( Italy), Firelight- Coming Home ( malta)
Sori innostuin jatkan huomenna.
Mä tykkäsin v n 2007 Suomessa pidettyjen viisujen Georgian ehdokkaasta Visionary Dream, esittäjänä Sopho. Sitä tulee vieläkin kuunneltua tubesta.
Tää on myös mun inhokkibiisi. Huono laiskasti tehty sävellys, tyhmät sanat, menty musiikillisesti siitä mistä aita on matalin. Oletettu, että "räväkkä" esiintyminen, yliampuva lavashow ja "provokatiivinen" naisten välinen pussaus (haloo, vuonna 2013 Euroopassa, mitä ihmeellistä muka?) riittää tuomaan ääniä. Onneksi menestyi huonosti.