Nalkuttava mies
Voi hitto että lähtee järki. Nyt ymmärrän niitä miehiä, jotka karkaavat miesluoliin ja autotalleihin piiloon nalkuttavilta naisiltaan. Miehestäni on nimittäin tullut nalkuttaja. En tiedä, onko tämä joku varhainen keski-iän kriisi vai mitä on ilmassa mutta kivaa ei ole. Tässä ollaan kuitenkin oltu jo pitkästi yli 10 vuotta yhdessä.
Tämän päivän saldo;
"Kuka on taas avannut kaksi juustoa, kato nyt, enkö minä oo sanonut..."
"Mitä varten täällä keittiössä on kaks astiapyyhettä, eikö yks riitä"
"Kaikki täällä pitää ite tehdä" (tämä kun 'joutui' tyhjentämään astianpesukoneen, jonka minä olin sanonut tyhjentäväni kunhan käytän ensin koiran)
"Kato, jääkaapin päällä on pölyä!"
"Lasten koulutavarat on tuolla taas levällään!" (Lasten omilla kirjoituspöydillä...)
"Sä oot pakastanut tän ruoan ihan väärässä rasiassa"
Hajoo pää. Ollaan molemmat työssäkäyviä ja meillä on kaksi harvinaisen rauhallista esiteinipoikaa. Koti on perussiisti ja tähän asti molemmille sopivan ja riittävän puhdas.
Mistä johtuu tämä jatkuva naputus siis yhtäkkiä?
Kommentit (49)
Oletko yrittänyt kysyä onko jotain tapahtunut, tai mistä voisi olla kyse?
Olisko ikäkriisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se palstalaisten vika ole, jos avaat kaksi juustopakettia ja käytät kahta pyyhettä. Tuhlaamista se on.
Millä tavalla se on tuhlaamista?
Eri juustot ymmärrän ja kirjat pöydillä mutta miks on kaksi pyyhettä jos on puhdas se yksikin? Tuo mättää pahasti jollei ole väliaikainen vahingossa syntynyt tilanne. Vakava paikka. Ekotuhlausta. Keskustelkaa teon perusteista ja nalkutuksen perusteista.
Tuskin tässä nyt maailma pelastuisi, vaikka meidän keittiössä roikkuisikin vain yksi pyyhe. Hankala on keskustella, kun mies sanoo olevansa tosi onnellinen ja se siitä. Eikä hän kuulemma nalkuta.
-ap-
Meillä sama juttu, luulen että ikä tekee tehtävänsä. Mieheni alkaa enemmän ja enemmän muistuttamaan isäänsä, jonka mielestä mikään ei ole hyvin. Kuulemma hänkään ei ollut tollainen nuorempana. Ehkä teillä sama juttu?
Mun mielestä ap on hauska ja elämäniloinen tyyppi mutta kärsii miehen muuttuneesta käytöksestä ja miettii miten voisi auttaa tilannetta. Ekana tulee mieleen että miehellä on itsellä joku ikäkriisi tai vastaava. Hoidoksi ehdotan jotain uutta elämään. Onko jotain haaveita jota on jäänyt toteuttamatta? Jotain muuta ajateltavaa kuin pikku arkiset asiat. Mitä meinaatte tehdä kesällä? Jos mies ei tuosta tokene ap voisi keksiä itselleen jotain mukavaa tekemistä. Zumbaa? Matkailukerho? Pyöräretki Ahvenanmaalle naisporukan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Toinen nainen. Kaikkihan on mahdollista, mutta en oikein tiedä että koska mies tuon toteuttaisi. Ellei sitten työpaikalla, vaikka kyseessä on melko miesvoittoinen ala.
Tuohon kolmosen oksennukseen en nyt provosoidu vastaamaan.-ap-
Minkä ikäinen ihminen olet? Minun ala-aste ikäinen lapsi saa juustopaketin avattua oikein. Itseänikin ärsyttäisi suunnattomasti, jos tuollaista ei osaisi saatika saisi sotkuja siivottua. Eikö sinun mielestäsi ole hiukan erikoista?
- toinen ihmettelijäOsaako ala-aste ikäinen lapsesi lukea niin, että ymmärtää lukemaansa? Kyse ei ole siitä, että se juusto on avattu väärin vaan siitä että avattuna on kaksi juustoa. Erilaisia vieläpä.
Mitä sotkuja? Lasten koulukirjoja heidän kirjoituspöydillään?Miksi pitää avata kaksi juustoa?
-eri
Esimerkiksi mies pitää vahvasti sukkahieltä haisevasta juustosta ja itse esim. Salaneuoksesta. En syö miehen juustoa, mutta koko perhe syö mun juustoani. Jos miehellä on yksi juustopaketti auki niin toista ei voi avata, että toisetkin saa syödä eri juustoa? Meillä voi olla näiden lisäksi auki myös vaikkapa Aura-paketti ja Brie-paketti. Eri juustot eri tarkoitukseen
Mä en ole ap, mutta mun keittiössä roikkuu tällä hetkellä peräti kolme pyyhettä.
Ei kai se mies mikään juustopoliisi voi olla, joka määrää mitä muut saa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ap on hauska ja elämäniloinen tyyppi mutta kärsii miehen muuttuneesta käytöksestä ja miettii miten voisi auttaa tilannetta. Ekana tulee mieleen että miehellä on itsellä joku ikäkriisi tai vastaava. Hoidoksi ehdotan jotain uutta elämään. Onko jotain haaveita jota on jäänyt toteuttamatta? Jotain muuta ajateltavaa kuin pikku arkiset asiat. Mitä meinaatte tehdä kesällä? Jos mies ei tuosta tokene ap voisi keksiä itselleen jotain mukavaa tekemistä. Zumbaa? Matkailukerho? Pyöräretki Ahvenanmaalle naisporukan kanssa?
Kiitos :)
Kesälle on varattu kaksi ulkomaanmatkaa.
(molemmat lentäen, ajatelkaa, sen lisäksi että meillä on kaksi astiapyyhettä!)
Molemmat käymme kuntosalilla ja lenkillä, enimmäkseen eri aikoihin. Muuten aika menee melko lailla kotona ja töissä, ehkä se on tämä arki mikä kaihertaa. Harmittaa lähinnä, ettei mies sano mitään, jotta voisin alkaa tilannetta muuttamaan tai selvittämään. Ehkä varaan vaikka jonkun viikonloppureissun, sellaista ei hetkeen olla tehtykään...
Kiitos sinulle, tämä oikeasti jopa piristi!
Tällä saa ainakin hyvän parisuhteen!