Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENTP:t luulevat tietävänsä kaiken, ISFP:t tylsiä, ENFJ:t narsisteja...

Vierailija
18.05.2019 |

INTJ:t ovat ylimielisiä, he pitävät muita tyhminä jos nämä tekevät yhdenkin loogisen päättelyvirheen. Kuten otsikko kertoo, ISFP: todellakin ovat maailman tylsimpiä, eivät puhu eivätkä omaa mielipiteitä. ESFJ:t sähläävät ja hössöttävät. ISTJ:t kulkevat laput silmillä ja tuomitsevat kaiken mitä eivät ymmärrä - eli tuomitsevat kaiken.

ESTJ:t ovat varmaan jossain bisnespuuhissa aktiivisia. Typeriä kokoomuslaisia... ENFJ:t ovat huolissaan muiden mielipiteistä, siksi puhuvat vain itsestään. Mitä suurempi yleisö sen parempi. ISTP:t ovat aika huolettomia tyyppejä. INFP:tkin ovat sitä, mutta heitä sentään kiinnostaa maailma. Eivät tosin ole kovinkaan johdonmukaisia teorioidensa kanssa. INFJ:t ovat huippuja, todella mysteerisiä.

ISFJ:t. No, siinähän ne... ENFP:t ne jaksavat viihdyttää ja mielistellä muita. Ovat kyllä taitavia siinä. ESTP:t ja ESFP:t? Heitä tuskin on täällä kauheasti. Jos on, ei heitä kiinnosta nämä jutut.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen INTJ ja suunnilleen halveksin tyhmyyttä, mutta osaan ilmeisen hyvin peittää ylimielisyyteni. Tulen hyvin toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, myös tyhmien, vaikka parhaiten tulen toimeen vain itseni kanssa. Mun teinityttö on myös INTJ ja juuri tällä viikolla puhuttiin, miten tyhmyys saa miedät suunnilleen raivon partaalle.

Vierailija
22/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen INTP, sano siitä joku negatiivinen asia.

INTP-tyyppiä pidetään yleisesti kaikkein haastavimpana persoonallisuustyyppinä. Hänen kanssaan on vaikea tulla toimeen ja hänen on vaikea tulla toimeen muiden kanssa.

Mutta nämähän ovat luotettavuudessa samaa tasoa horoskooppien kanssa, että älä ota itseesi.

:'(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tämän persoonallisuustestin joitakin vuosia sitten ja sain tulokseksi ISFP. Tämän keskustelun innoittamana tein testin uudestaan ja tulos olikin tällä kertaa INTP! Onko teillä muilla muuttunut testin tulos (ja oma persoonallisuus?? 🤔) vuosien aikana?

Vierailija
24/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ESTJ, ja jokseenkin täydellinen.

Vierailija
25/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

INFP 4w5 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ISFP:t ovat mahtavia, luovia luonnonlapsia <3 Kovin yksipuolisia vaan ovat tunteeni kys. henkilöitä kohtaan olleet, oon liian tylsä ja teoreettinen heille.

INFP

Youtubessa on muuten jonkin verran INFP:nä esiintyviä tyyppejä, joiden oikea tyyppi on ISFP. Yksi esimerkki on suosittu "Lex Morningstar". Se yritti kritiikin jälkeen todistaa, että on oikeasti INFP, täyttämällä videolla 16 personalities sivujen testin, mutta se on tunnetusti huonosti laadittu testi.

Ja varsinkin joku taiteellinen ja luova ISFP saattaa muutenkin helposti saada itsensä arvioimiseen perustuvien testien perusteella tyypiksi INFP, koska nekin voi olla aika intuitiivisia, jos käyttävät hyvin introverttia intuitiota (Ni), joka on ISFP:llä funktiohierarkiassa kolmantena. Mutta kun Lexiä vertaa muihin INFP-naisiin Youtubessa, niin ero ajattelutavassa, elekielessä ja puhetavassa on selvä.

Jep. MBTI-tyyppien kuvaukset ovat monesti N-tyyppejä "suosivia" (intuitive bias), jolloin moni S-tyyppi toteaa olevansa N-tyyppiä (erityisesti harvinaisimpia INxJ-tyyppejä). Mielestäni surullista, sillä MBTI:n ja funktioiden kauneus on siinä, ettei ole olemassa väärää persoonallisuustyyppiä ja jokaisella tyypillä on omat vahvuutensa.

Äskeinen INFP

Noinhan se vähän on, ja tosiaan Youtubessa on aika paljon sellaisia, jotka on virheellisesti tyypittäneet itsensä INFJ/INTJ:ksi. Joistain niistä näkee melkein jo olemuksesta heti, että ne on jotain aivan muuta tyyppiä. "Feikki-INFP:itä" ei ehkä ole ihan niin paljon, mutta olen oppinut aika hyvin tunnistamaan sellaiset.

Hassuja tyypillisiä piirteitä oikeissa INFP:issä on silmien vilkas liikehdintä moniin suuntiin, epämukavuus kameran edessä (vältellään katsomasta kameraan eli yleisöön päin) ja sellainen vähän katkonainen puhe, koska INFP pysähtelee miettimään, mitä sanoa seuraavaksi. Ei kaikki INFP:t ole tietenkään ihan samanlaisia noissa asioissa ja joku kameroiden edessä jo paljon ollut INFP voi olla yhtä vakuuttava puhuja ja esiintyjä kuin joku tyypillisesti parempana siinä pidetyn MBTI-tyypin edustaja. INFP:llä on usein myös sellainen unenomainen katse.

Vierailija
26/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt tämän persoonallisuustestin joitakin vuosia sitten ja sain tulokseksi ISFP. Tämän keskustelun innoittamana tein testin uudestaan ja tulos olikin tällä kertaa INTP! Onko teillä muilla muuttunut testin tulos (ja oma persoonallisuus?? 🤔) vuosien aikana?

Minulla muuttuu tulos melkein joka kerta, kun teen testin. Olen hyvin vahvasti I, mutta kaikki muut ominaisuudet ovat suunnilleen fifty-fifty, joten tulos voi muuttua yhdestäkin vastauksesta. Olen varmaan saanut tulokseksi kaikki I-alkuiset tyypit. Tietysti myös iän myötä olen muuttunut mm. rationaalisemmaksi.

Vierailija
27/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ESTJ, ja jokseenkin täydellinen.

EXTJ-naiset ovat kyllä kuumia näin INTP:n näkökulmasta.

Vierailija
28/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen INTP, sano siitä joku negatiivinen asia.

usein elämänhallintaongelmia ja itsetunto-ongelmia.

Vierailija
29/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu provo. Otsikkoa on korjattava sen verran, että ENTP ei luule tietävänsä kaikkea, mutta SJ -pölhöt luulevat niin vain sen takia, että ENTP tietää usein aika paljon ja perustelee kantansa aukottomasti. SJ ei kestä tappiota jollaiseksi kokee tilanteen, eikä käsitä logiikkaa. Siksi primitiivireaktio.

Tai siis ENTP vain tykkää väitellä ja väittelee väittelemisen ilosta, joskus jopa "paholaisen asianajajana" omaa mielipidettään vastaan. Se ärsyttää monia.

Sekin on totta, mutta nämä eivät liity toisiinsa. Väittelyn ilo ei tarkoita luuloa kaikkotietävyydestä. ENTP:lle väittely päinvastoin on keino oppia uutta ja testata tietojaan. Toiset väittelevät koska ovat varmoja oikeassaolostaan, ENTP taas koska on epävarma. Toisilla ei riitä samaistumiskyky tähän heille luonnottomaan näkökulmaan ja he tulkitsevat väärin.

ENTP:n yksi heikkouksista on epätietoisuus itsestään. Fiksuina tyyppeinä oppivat teoriaa hyvin ja voisivat ehkä sen avulla oppia itsestäänkin jotakin, mutta itsetuntemus heillä siltikin jää heikoksi. Eivät esim huomaa jos heidän jutut ole muista yhtä hauskoja kuin heistä itsestään.

Uskoakseni tuo ei ole luonnetyypin piirre niinkään kuin kypsyydestä kiinni. Nuori/kypsymätön ENTP on kuten mainitsit. Ikä ja kokemus, jos ei jää ikikakaraksi, opettaa lopulta itsetuntemusta. ENTP oppii kyllä soveltamaan tietoa ja havainnointikykyä lopulta itseensäkin. Been there.

Näin infj-näkökulmasta entp-tyypit ovat yleensä niitä joiden kanssa on helppo tulla toimeen ja juttua riittää. Entpn yksi heikkouksista on yleensä liian suorasukainen käytös. Tuon voisi tulkita johtuvan (tai ainakin sen mahdollistaa) itsetuntemuksen puutteesta. Omia mielipiteitä pitäisi osata esittää hienovaraisemmin. Se onnistuu vain jos ymmärtää miltä oma ulosanti näyttää ulospäin.

Vierailija
30/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intp: paljon ideoita ja teorioita, mutta muistavatko vaihtaa alushousunsa päivittäin?

Vierailija
31/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli aiemmin järjestäen INFP. Nyt viimeisimpänä tullut parista testistä INTP.

Olen tällä välin kokenut löytäneeni itseni ja saanut elämääni konkreettisia tavoitteita.

Mikä muuten olisi arvon palstalaisten mielestä luotettavin netissä tehtävä MBTI-testi?

Vierailija
32/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli aiemmin järjestäen INFP. Nyt viimeisimpänä tullut parista testistä INTP.

Olen tällä välin kokenut löytäneeni itseni ja saanut elämääni konkreettisia tavoitteita.

Mikä muuten olisi arvon palstalaisten mielestä luotettavin netissä tehtävä MBTI-testi?

Ne testit on aika huonoja. Kannattaa mieluummin kartoittaa oman mahdolliset tyypit ja vertailla esim youtubessa muihin tai tutustua aiheeseen. Siten on helpompi tietää oma persoonallisuus. Eikä kannata liian vakavissaan ottaa tätä, vaikka onkin viihdyttävää ja osittain hyödyllistä.

Vierailija
33/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intp: paljon ideoita ja teorioita, mutta muistavatko vaihtaa alushousunsa päivittäin?

Paremminkin viitsivätkö vaihtaa... Jossain kiteytettiin, että jos tapaat ihmisen jolla on gradu jäänyt kesken ja pöytälaatikossa romaanikäsikirjoitus, jota hän ei ole näyttänyt kenellekään, voit olla varma että hän on INTP.

Vierailija
34/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko olevani ylimielinen pitäessäni sinua tyhmänä. Todistusaineisto puhuu sen puolesta joten...

Vierailija
35/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne testit on aika huonoja. Kannattaa mieluummin kartoittaa oman mahdolliset tyypit ja vertailla esim youtubessa muihin tai tutustua aiheeseen. Siten on helpompi tietää oma persoonallisuus. Eikä kannata liian vakavissaan ottaa tätä, vaikka onkin viihdyttävää ja osittain hyödyllistä.

Teimme muutaman työkaverin kanssa nuo testit. Kaikilla osui kyllä sekä omasta, että työhuonenaapurin mielestä aivan liian lähelle.

Vierailija
36/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ISFP:t ovat mahtavia, luovia luonnonlapsia <3 Kovin yksipuolisia vaan ovat tunteeni kys. henkilöitä kohtaan olleet, oon liian tylsä ja teoreettinen heille.

INFP

Olen myös INFP, mutta en koe että olen teoreettinen ja tylsä. Välillä INFP:iä kuvataan sanalla filosofi. Sitä olen kyllä.

Vierailija
37/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen INFJ. 😊

Vierailija
38/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene reddittiin lueskelemaan INFP- ja INTP-subreddittejä ja vertaile, kummassa on enemmän kirjoituksia, joihin voit samaistua. Niissä on tosi iso ero, INFP-palstalla puhutaan paljon enemmän tunteista, itsetuntemuksesta ja "pehmojutuista". Kyllä sen huomaa, jos on kaltaistensa joukossa tai kun ei ihan niin hyvin sovi joukkoon. Personalitycafe:ssa sama juttu, noiden tyyppien alafoorumien ketjujen otsikot on yleensä tosi erilaisia aiheista.

Vierailija
39/42 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen INTJ ja suunnilleen halveksin tyhmyyttä, mutta osaan ilmeisen hyvin peittää ylimielisyyteni. Tulen hyvin toimeen monenlaisten ihmisten kanssa, myös tyhmien, vaikka parhaiten tulen toimeen vain itseni kanssa. Mun teinityttö on myös INTJ ja juuri tällä viikolla puhuttiin, miten tyhmyys saa miedät suunnilleen raivon partaalle.

Minä olen ESTJ ja joo, tyhmyys halveksittavaa, olen kyllä aikuistuttuani oppinut pitkälti peittämään tämän tunteen ulkopuolisilta. Minulla on paljon ystäviä ja tuttavia eikä tuota moni varmaan huomaa.

Vierailija
40/42 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFP 4w5 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INFP 4w5 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

INFP

Youtubessa on muuten jonkin verran INFP:nä esiintyviä tyyppejä, joiden oikea tyyppi on ISFP. Yksi esimerkki on suosittu "Lex Morningstar". Se yritti kritiikin jälkeen todistaa, että on oikeasti INFP, täyttämällä videolla 16 personalities sivujen testin, mutta se on tunnetusti huonosti laadittu testi.

Ja varsinkin joku taiteellinen ja luova ISFP saattaa muutenkin helposti saada itsensä arvioimiseen perustuvien testien perusteella tyypiksi INFP, koska nekin voi olla aika intuitiivisia, jos käyttävät hyvin introverttia intuitiota (Ni), joka on ISFP:llä funktiohierarkiassa kolmantena. Mutta kun Lexiä vertaa muihin INFP-naisiin Youtubessa, niin ero ajattelutavassa, elekielessä ja puhetavassa on selvä.

Jep. MBTI-tyyppien kuvaukset ovat monesti N-tyyppejä "suosivia" (intuitive bias), jolloin moni S-tyyppi toteaa olevansa N-tyyppiä (erityisesti harvinaisimpia INxJ-tyyppejä). Mielestäni surullista, sillä MBTI:n ja funktioiden kauneus on siinä, ettei ole olemassa väärää persoonallisuustyyppiä ja jokaisella tyypillä on omat vahvuutensa.

Äskeinen INFP

Noinhan se vähän on, ja tosiaan Youtubessa on aika paljon sellaisia, jotka on virheellisesti tyypittäneet itsensä INFJ/INTJ:ksi. Joistain niistä näkee melkein jo olemuksesta heti, että ne on jotain aivan muuta tyyppiä. "Feikki-INFP:itä" ei ehkä ole ihan niin paljon, mutta olen oppinut aika hyvin tunnistamaan sellaiset.

Hassuja tyypillisiä piirteitä oikeissa INFP:issä on silmien vilkas liikehdintä moniin suuntiin, epämukavuus kameran edessä (vältellään katsomasta kameraan eli yleisöön päin) ja sellainen vähän katkonainen puhe, koska INFP pysähtelee miettimään, mitä sanoa seuraavaksi. Ei kaikki INFP:t ole tietenkään ihan samanlaisia noissa asioissa ja joku kameroiden edessä jo paljon ollut INFP voi olla yhtä vakuuttava puhuja ja esiintyjä kuin joku tyypillisesti parempana siinä pidetyn MBTI-tyypin edustaja. INFP:llä on usein myös sellainen unenomainen katse.

Kuulostaa mielenkiintoiselta nuo Youtuben MBTI-piirit, pitänee vähän perehtyä niihin! :) Itse oon tutustunut MBTI-teoriaan lähinnä kirjallisuuden ja myöhemmin foorumeiden kautta.

Kuvailit juuri mua esiintyjänä tuskallisen osuvasti, auts. Katseen ja tietynlaisen poissaolevaisuuden vuoksi oon saanut kuulla olevani mm. "tosi outo" (tämä xxTJ-tyypeiltä) ja jopa se "mystinen" (haha, tietäisivätpä vaan miten höttöisiä randomit ajatukseni ovat). Elämä noin ylipäätään on ollut vähän ajelehtimista ja paikkani hakemista maailmassa, mutta helpottaa vuosi vuodelta aikuistumisen myötä. Suht yleinen kokemus INFP:illä varmasti.

Se INFP, jolle vastasit (myös 4w5, tritype 469)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi