Aargh. Meni hermot koiraan!
Koira oli menossa kakalle olohuoneen nurkkaan. Huomasin tämän ja kielsin. Sitten lähdettiin ulos. Ei kakkaa. Mulla oli ruoka hellalla, joten hetken päästä jätin koiran itsekseen ulos. Ei kakkaa. Vartin päästä otin sisälle. Koira oli hetken sisällä ja alkoi taas kiertää. Sitten taas ulos. Ei kakkaa. Taas tultiin sisälle ja hetken päästä kakka olikin eteisen lattialla.
Se ei ikinä opi sisäsiistiksi :(
Kommentit (13)
Mitä sitten pitäisi tehdä, kun näkee että se on menossa kakalle olohuoneeseen? Olla hiljaa ja viedä vaan ulos?
T:ap
Mikset jätä sinne kunnes on kakannut?
Ja tosiaan mun mielestä kakkaamisesta ei kielletä, vaikka se sisällä tapahtuisikin. Sen sijaan onnistuneesta ulos pissaamisesta/kakkaamisesta kehut!
huikkaat iloisesti sen nimeltä ulos. Ulkona kehut. Kun olet kieltänyt sitä sisällä, se ei halua ulkonakaan sinun nähtesi kakata, vaan tekee sen salaa on paikka mikä hyvänsä.
Kerroit että puoli vuotias... Anna vielä hieman aikaa, mutta kun vuosi rupeaa lähestymään ota sitten yhteyttä johonkin.
Meillä on aidattu piha (rivitalo), joten sen takia koira voi olla siellä yksikseenkin. Alkoi haukkua sisälle, niin otin sen takia, vaikka tiesin, ettei kakka ollut vielä tullut.
T:AP
Toikin että haukkuu ja saa tahtonsa läpi, voi olla seuraava ongelma.. Vinkiksi, ei moitteeksi =)
Reipas ravistus niskavilloista ja sano EI, kun haukkuu ja haluat sen loppuvan..
ei muuten hauku sisällä. Oppi tän jo pentuna ja tietää sisälle pääsee kun pyytää mutta osaa myös odottaa hiljaa jos olen itse esim suihkussa.
Muutenkin on pahamieli, kun suutuin sille oikein todella aiemmin. Lähdin itse käymään hakemassa postin ja olohuoneen pöydälle oli jäänyt dippiä ja sipsipussi. Kun tulin takaisin pihalta, koira oli syönyt kaiken dipin ja ehtinyt sipsejäkin rouskuttaa. Pistin typyn sitten arestiin.
se itse päättää koska tulee sisälle ja että haukkumalla saa tahtonsa läpi. Helposti menee louskuttamiseksi, jos pitäisi pitää joskus ulkona vaikka haluaisikin sisään. Esim. juuri tuo kakkailutilanne.
Vierailija:
Muutenkin on pahamieli, kun suutuin sille oikein todella aiemmin. Lähdin itse käymään hakemassa postin ja olohuoneen pöydälle oli jäänyt dippiä ja sipsipussi. Kun tulin takaisin pihalta, koira oli syönyt kaiken dipin ja ehtinyt sipsejäkin rouskuttaa. Pistin typyn sitten arestiin.T:ap
koira kyllä tietää, ettei pöydältä oteta mitään, mutta kiusaus oli varmaan liian suuri.
Meillä koira oli jo ihan sisäsiisti, kunnes 7 kk ikäisenä tuli joku taantuminen ja alkoi pissailla sisälle. Se oli rasittavaa aikaa. Ja sama juttu, ettei mitään voinut jättää pöydälle tai koira rohmusi ne.
Nyt meidän koira on 4 vuotias ja oikein rauhallinen ja hyvin käyttäytyvä.
Kun sitä ikää tulee lisää, niin kyllä se siitä, kunhan vain muistat olla johdonmukainen.
T:Ap