Miten KYNSISIENESTÄ eroon? Help!
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Lähti lääänkekuurilla, ei millään muulla. Kaikenlaisia itsehoito juttuja kyllä on koitettu.
Muistatko mikä lääke kyseessä?
Terbafiini, tehoaa kuulemma sitä paremmin mitä paremmin veri kiertää varpaissa. Lääkäri sanoi. Oli siis varpaan kynsissä. Sormista kai lähtee lähes aina.
Oikeasti diagnosoitu kynsisieni lähtee vain joko suun kautta otettavalla sienilääkkeellä, kuuri kestää useita kuukausia ja on aika rankka elimistölle.
Toinen vaihtoehto on kynsien laserhoito. Tämä on aika kallista, koska vaatii useamman hoitokerran jatehdään vain yksityisillä klinikoilla.
Ja mitään takuuta et saa, etteikö sieni iske uudelleen.
Ne siveltävät lääkelakat yms. ovat yhtä tyhjän kanssa. No, tulee varmaan enemmän kiinnitettyä huomiota jalkahygieniaan, eräänlainen harrastus tuokin, heh.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti diagnosoitu kynsisieni lähtee vain joko suun kautta otettavalla sienilääkkeellä, kuuri kestää useita kuukausia ja on aika rankka elimistölle.
Toinen vaihtoehto on kynsien laserhoito. Tämä on aika kallista, koska vaatii useamman hoitokerran jatehdään vain yksityisillä klinikoilla.
Ja mitään takuuta et saa, etteikö sieni iske uudelleen.Ne siveltävät lääkelakat yms. ovat yhtä tyhjän kanssa. No, tulee varmaan enemmän kiinnitettyä huomiota jalkahygieniaan, eräänlainen harrastus tuokin, heh.
No tuotakin olen miettinyt, että eihän ne lääkkeet terveellisiä ole. Kun ongelmakin on lähinnä kosmeettinen... Tosin mielestäni kynnet myös haisevat, tai jalat, en tiedä johtuuko juuri kynsisienestä :s
Kyllä sieni haisee. Mene otattamaan sieniviljely. Saat oikean kuurin. Sitten ohjeistus siihen mitä kaikkiea huollat kuurin aikana, sukat, ja mitä hävität, esim kengät, että et saa sitä iteltäs uudestaan. T:jalkaterapeutti
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sieni haisee. Mene otattamaan sieniviljely. Saat oikean kuurin. Sitten ohjeistus siihen mitä kaikkiea huollat kuurin aikana, sukat, ja mitä hävität, esim kengät, että et saa sitä iteltäs uudestaan. T:jalkaterapeutti
Viljelytulos oli negatiivinen niin ei lääkkeitäkään tippunut.
Kuuri kestää parhaimmillaan vuoden ja sen aikana ei voi alkoholia eikä monia muita lääkkeitä. On siis todella hankala.
Käsidesillä varpaiden huuhtelu x2 ja pihkalakkaa tai kylmäpuristettua oliiviöljyä. Pihkalakka oli viheliäistä käyttää mutta toimi.
Mina sain sienen pois kynsilakanpoistoaineella. Sivelin sita koko kynnelle ja alle myos. Aikaahan siina meni mutta toimi kun joka ilta tein niin.
Podiatrini halusi tietaa mita olin tehnyt. :)
En jaksanut lukea ketjua, laita siihen kynteen oreganoljyä, tappaa sienet ja bakteerit, vähintään 70-86% Carvacrol pitoisuus.
Googleta.
Olen kokeillut kynsisieneen sekä jalkasieneen, molemmat lähti kevyellä hoidolla.
Mulla parani teininä sormien kynsistä, vaikka ei oltu syötäviä sienilääkkeitä keksitty.
En tiedä mikä siihen lopulta tepsi. Mulla hoidettiin samaan aikaan atopiaa. Sain valohoitoa ja vahvoja kortisonivoiteita. Varmaan jotain sienilääkettäkin oli joukossa. Myös metyleenisineä oli ja jotain samalla tavalla värjäävää, mutta punaista.
Metyleenisinille tulin allergiseksi.
Lääkekuuri on semmoista myrkkyä että en uskalla ottaa. Lääkelakka auttaa kyllä kun hoidon aikana muistaa hioa kynttä aina ohuemmaksi. Suosittelen ihan semmoista raspikonetta, on paljon tehokkaampi kuin hiekkapaperiviilat.
Tarkoittaa kyllä että hoitoa pitää jatkaa ikuisesti. Jos lopettaa, sieni palaa takaisin. Mutta hoitamalla kynnestä saa ihan kauniin.
Yks jalkahoitaja sanoi, että omanaviinietikka.
Lähti 1-2 kuukaudessa, kun laitoin päivittäin Betadinea ja Daktarinia. Ensin Betadine ja siihen paljon Daktarin jauhetta (jota ei saa pöllyttää ja hengittää).
Kynsi on pidettävä mahdollisimman lyhyenä, jotta Betadine & Daktarin tehoaa kynnen alta paremmin. Ja jotta alue pystyy mahdollisimman kuivana ja puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea ketjua, laita siihen kynteen oreganoljyä, tappaa sienet ja bakteerit, vähintään 70-86% Carvacrol pitoisuus.
Googleta.
Olen kokeillut kynsisieneen sekä jalkasieneen, molemmat lähti kevyellä hoidolla.
Oregano on erittäin vahvasti antimikrobiaalinen, joten parempaa saa varmaan hakea. Hyvä idea uuttaa öljyyn. Betadine on myös laajakirjoisin perusaine jonka tiedän. Daktarin tehoaa nimenomaan sienitulehduksiin.
Eräällä naisella sienilääkitys kuulemma vei totaalisesti hajuaistin ja teki muuta kummallista aivoissa, siite kesti pitkään palautua - sieni pysyi kuitenkin sitkeästi hänellä.
Minä käytin Canespro nail -pakkauksen tuotteita ohjeen mukaan, ja sen jälkeen olen joka ilta suihkun jälkeen valellut kynnet vetyperoksidiliuoksella. Muutaman kerran viikossa voitelen tavallisella Canesten-voiteella. Tällä tavalla pysynyt sieni kurissa.
Te jotka olette saaneet sienen pois muilla keinoilla kuin sisäisillä lääkkeillä: kuinka pitkälle/pahaksi kynsisieni oli edennyt?
Lähti lääänkekuurilla, ei millään muulla. Kaikenlaisia itsehoito juttuja kyllä on koitettu.