Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanouduin eilen töistä ja mitä pomo kommentoikaan ääneen

Vierailija
17.05.2019 |

Puhuu lähistöllä työkaverilleen niin, että minäkin kuulen "päästään nyt eroon siitä idiootti AP:sta lopullisesti eroon".

Kiitos. Olen yrityksen pitkäaikaisimpia työntekijöitä, teen työni hyvin ja tulen hyvin toimeen työkavereideni kanssa. Olen ollut talossa pidempään kuin hän. Esimies ei voi sietää minua jostakin syystä.

Ei voi mitään, tulihan siitä paha mieli. Vastaavaa mitätöintiä ja nolaamista hän on harrastanut ennenkin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen pomo kirjoitti:

Aika erikoista. Minua on yleensä harmittanut, kun joku alaiseni on irtisanoutunut ja on pitänut käynnistää uusi rekrytointiprosessi. Joskus olen toisaalta ollut todella hyvilläni, että joku on itse lähtenyt.

Silti olen ostanut viskipullon, kiitellyt työpanoksesta ja harmitellut työkavereille. Vasta kotona olen avannut shamppiksen ja tuulettanut päästyäni kiusankappaleesta eroon.

Tätähän se johtaminen taitaa joillakin olla, että työntekijät nähdään lähinnä ”kiusankappaleena”.

Osa on sitä kyllä ihan aidostikin, mutta sen ääneen sanominen ei koskaan paranna tilannetta.

Vierailija
22/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Tuli mieleen, että win-win. Sinä pääset eroon työmaasta ja työmaa sinusta.

OT miksi otit tinat?

Työmaalla tuskin kaikki ajattelevat noin. Lähtööni vaikutti paljon esimieheni käytös, luonnollisesti olin jo pidemmän aikaan harkinnut asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään johtajina on vain psykopaatteja.

Vierailija
24/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni esimies v-ttuili hänelle kun mieheni ilmoitti että hän lähtee, kun työsopparia on ketjutettu 3 vuotta putkeen. Uusiminen oli aina 3 kk välein. Sanoi että "Hyvä, en mä oo sua ikinä aikonutkaan vakinaistaa ku en luota suhun, kun sulla on tuo tyypin 1 diabetes. Nyt minäkin voin luopua tästä ketjuttamisesta ja voin vakinaistaa tänne jonkun terveen miehen, naista en sun tilalle ota. Aion haastattelussa tivata kaikki sairaudet koska sinäkin paljastit oman tilanteesi vasta töiden alettua kun aloit lounaalla kaivella inskakynää esiin." 

Minut taas potkittiin pihalle vuokratyöstä kesken koeajan koska en ollut sopiva firman erittäin somehenkiseen profiiliin. Minulta vaadittiin vapaa-ajalla somettamista ja itseni uudelleen brändäämistä missä en näköjään onnistunut. Palkkasi minun tilalle jonkun instabimbo-sukulaistytön jolla on tuhansia seuraajia. Hän ei tullut siis vuokrafirman kautta vaan suoraan firman kirjoille. Mulla ei ole instassa yhtään selfietä ja storya, seuraajia on 20. 

Mun mielestä suurin osa esimiehistä ja varsinkin yrittäjistä on jotenkin hirviöitä. 

Vierailija
25/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sulle on sattunut sellainen esimies, jonka ei pitäisi esimies ollakaan. Vaikka jäljellä on vielä irtisanomisajan työt tuolla, niin voin uskoa, ettei sekään kivalta tunnu.

Itse irtisanouduin muutama viikko sitten ja pomo otti irtisanoutumisen erittäin kylmästi vastaan. Viimeisenä työpäivänäni käyttäytyi myös koleasti ja lähinnä totesi, että ”toivottavasti siellä uudessa paikassa pääset tekemään mitä haluat”. Ei edes kättelyä lähtiessä.

Hyvä AP, että sulla on nyt parempaa edessä! Tuollaisen lannistavan ja huonosti käyttäytyvän esimiehen kanssa ei kenenkään pitäisi olla töissä.

Myös sinun tapauksessasi huonoa läytöstä esimieheltä. Voisiko kohdallasi olla harmistusta lähdöstäsi, jota esimies ei kyennyt peittämään?

Olin jo lähes vuoden pyytänyt muutosta työnkuvaani ja ehdottanut, että tiimissä muutkin opettelisivat tekemään niitä töitä mitä minä tein. Tiimistä oli irtisanoutunut pari henkilöä, joilta jääneet työt lähinnä laitettiin minun pöydälleni. Samalla tiimiin kyllä palkattiin uusiakin, mutta heille osoitettiin muita töitä.

Eli sinänsä varmaan harmitti lähtöni, koska tilalleni otettiin ulkopuolinen konsultti. Kuitenkaan minulla ei olisi edes ollut syytä lähteä, mikäli toivomani muutoksia oltaisiin tehty.

Tosin nyt olen iloinen uuden työpaikkani erilaisesta ilmapiiristä ja kiinnostavista tehtävistä, joten varmaan olisi pitänyt ymmärtää lähteä aiemmasta jo silloin vuosi sitten, kun tiimistä lähti useampiakin työntekijöitä.

Vierailija
26/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen pomo kirjoitti:

Aika erikoista. Minua on yleensä harmittanut, kun joku alaiseni on irtisanoutunut ja on pitänut käynnistää uusi rekrytointiprosessi. Joskus olen toisaalta ollut todella hyvilläni, että joku on itse lähtenyt.

Silti olen ostanut viskipullon, kiitellyt työpanoksesta ja harmitellut työkavereille. Vasta kotona olen avannut shamppiksen ja tuulettanut päästyäni kiusankappaleesta eroon.

Tätähän se johtaminen taitaa joillakin olla, että työntekijät nähdään lähinnä ”kiusankappaleena”.

Osa on sitä kyllä ihan aidostikin, mutta sen ääneen sanominen ei koskaan paranna tilannetta.

Minä kirjoitan "Yleensä irtisanoutuminen on harmittanut." Joku lukee sen: " Työntekijät nähdään lähinnä kiusankappaleena."

Osaisiko joku kertoa, miten ilmaisin itseni noin epäselvästi? Onneksi enää kenenkään ei tarvitse esimiesasemastani kärsiä. Asiantuntijana ansaitseekin enemmän ja helpommalla.

Vierailija
27/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi irtisanoiduit? Olidit odottanut, että työnantajapuoli irtisanoo.

Vierailija
28/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kurjaa. Meillä tuollainen pomo, ihan suoraan sanoo ihmisille kamalia asioita. Olen hoitoalalla, osastonhoitajasta kyse. Meiltä on lähtenyt tosi paljon hoitajia pois, kaikille on sanonut jotain hirveää henkilökohtaista, saanut hoitajat itkemään. Nyt ei sinne halua kukaan enää tulla töihin.

Entä jos se on tahallaan nuukana kieroillut että saisi aina uutta ja halvempaa työvoimaa ,eikä haluaisi vakinaistaa ketään...mahdollisimman vähän.

Vierailija
29/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pomo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen pomo kirjoitti:

Minä kirjoitan "Yleensä irtisanoutuminen on harmittanut." Joku lukee sen: " Työntekijät nähdään lähinnä kiusankappaleena."

Osaisiko joku kertoa, miten ilmaisin itseni noin epäselvästi? Onneksi enää kenenkään ei tarvitse esimiesasemastani kärsiä. Asiantuntijana ansaitseekin enemmän ja helpommalla.

Kommenttisi viimeisin lause shamppiksen avaamisineen taisi olla kevennys, jonka tulkitsin väärin.

30/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siriina kirjoitti:

Tuli mieleen, että win-win. Sinä pääset eroon työmaasta ja työmaa sinusta.

OT miksi otit tinat?

Työmaalla tuskin kaikki ajattelevat noin. Lähtööni vaikutti paljon esimieheni käytös, luonnollisesti olin jo pidemmän aikaan harkinnut asiaa.

Laitoin huonosti. Tarkoitin, että pomo pääsee eroon 'idiootista' ja sinä pas** pomosta. Itse olen ottanut tinat ilman mitään tietoa uudesta työmaasta. Työaikaa vähennettin 25 pinnaa ja töitä 10.

Vierailija
31/31 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nailla tarinoilla tuppaa olemaan melkein aina se kuuluisa toinenkin puolensa. Huvittavasti demonisoidaan esimiesta ja esittaydytaan itse jonkin sortin enkelina, kuten tassakin jorinassa.  Totuus onkin sitten, etta esim. hoidettu hommat aivan pain helvettia ja oltu pois tyosta joka viikko ym.

Oli totuus mikä tahansa, esimies EI voi haukkua alaista idiootiksi. Tuollainen pitää käräyttää. Itse kertoisin mailitse esimiehen esimehelle, hr:lle ja luottamusmiehelle. Ihan piruuttani, ja koska ei hävittävää (pomo jo inhoaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi