Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaatiokipu?

Vierailija
17.05.2019 |

Nyt kolme päivää särkenyt vatsaa vasemman munasarjan kohdalta. Tuntuu ihan ovulaatikivulta mutta yleensä kipu tuntuu vain päivän ajan ja menee särkkärillä ohitse. Tänään vatsa turposi hirveäksi ilmapalloksi. Vatsa toimii muuten ihan normaalisti. Kipu on aaltoilevaa, saattaa häipyä vähäksi aikaa mutta sitten särky taas yltyy. Onko muilla turpoamista ovulaation aikaan? Vai onko mahdollisesti munasarjakysta? Liittyykö siihen yleensä kipua? Raskaana en voi olla. Olen 19-vuotias. Kärsin tosi harvoin ovulaatiokivusta koska käytän minipillereitä. Nyt tosin menkat tulevat säännöllisesti. Voiko ovulaatikipu tulla "tavaksi"? Äiti ei osannut neuvoa, ei ole itse kuulemma kärsinyt kovista ovulaatikivuista... 😐 Varasin ajan gynelle mutta meni kesäkuulle asti... Voisko olla joku tulehdus? Olen ollut sinkku jo pitkään (siksi raskaus ei mahdollinen).

Help 😟

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ovulaatio kyllä saa vatsan turpoamaan. Säteileekö kipu muualle? Esim. selkään? Munasarjakysta voi oireilla kipuna jos on ison kokoinen kysta. Kannattaa toki käydä lääkärissä jos kipu vaan yltyy ja alkaa säteillä muualle.. Selässä tuntuva kipu voi olla esim. virtsatietulehdus. Myös kireät lantionpohjan lihakset voivat aiheuttaa kipua munasarjojen kohdalla. Oletko kokeillut kevyttä venyttelyä?

Vierailija
2/3 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ovulaatio tuollainen joka kuukausi. Mahaa vihloo toiselta puolelta useamman päivän, kipu säteilee takareisiin ja vaatteet eivät meinaa mahtua päälle. Olen aina ajatellut sen olevan ihan normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Kivun kesto sai tosiaan hieman mun pasmat sekaisin! Kaveri myös kertoi äsken että ovulaatikipu voi hänellä kestää useamman päivän ja hänelläkin on usein hirveä turvotus 😅 Muualle kipu ei tosiaan säteile. Kipu tuntuu vain munasarjan kohdalla 😅 Nyt täytyy vaan löytää housut jotka mahtuu päälle 😅 -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä