Miten paha juttu teidän mielestä huonot hampaat on sosiaalisesti ja ammatillisesti?
Lyhentyneet, kellertävät. Jos on muuten ihan "hyvä tyyppi", mutta huomaat ne hampaat, mitä ajattelet?
Kommentit (15)
Ajattelen, että nyt ei hänellä ole ollut varaa huoltaa hampaitaan. Tai on niin äijä ettei vaan jaksa välittää...
Huonot hampaat on paha ja kertoo kyllä ihmisestä...no, ei hirveän hyvää. Ja uskon että suurin osa ihmisistä on myös samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Lyhentyneet?
Niin, edestä sellaiset tyngät. Jostain syystä ne on kuluneet. Reikiä niissä edessä ei ole ikinä ollut, mutta jotenkin ne on rapistuneet kuin kivipatsas happosateessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huonot hampaat on paha ja kertoo kyllä ihmisestä...no, ei hirveän hyvää. Ja uskon että suurin osa ihmisistä on myös samaa mieltä.
Mitä ne sitten kertoo?
Mulla on tosi paha hammaslääkäripelko olllut jo ihan lapsena ensikerrasta lähtien. Se on kyllä ihme että en ole ähnyt unta siiitä mutta en ole kyllä pyöritelly sitä mielessäkäään. Hyi vttu kun ei näe mitä se siellä ronklaa ja mäe oikein ehkä edes kykene luottamaaankaan ihmisiiin silleen.
Itse en kiinnitä hampaisiin hirveästi huomiota, jos ei niitä puutu edestä tai eivät vaikuta puheeseen, mutta taidan olla aika harvinainen siinä suhteessa. Ja hampaidenhan täytyy vaan näyttää hyviltä, ketään ei oikeasti kiinnosta kuinka paljon esim. paikkoja hampaissa on, jos ne ei vaan näy.
Jos ei hoida hampaitaan, on fyysisesti vastenmielinen, narkkari, pössyttelijä, nuuskankäyttäjä tai muuten vajaa, eikä hoida mitään muutakaan. En katsoisi mokomaan päinkään toista kertaa enkä varsinkaan jäisi lähelle haistamaan sitä lahoamisen lemua.
Nysiin saa muovikuoret melko pienellä panostuksella, posliinikuoret ovat kalliimmat. Pienikin parannus (hammaskiven poisto, paikkaukset, valkaisu ja kuoret etuhampaisiin) vaikuttaa paljon. Hinta-arvio 2-3000 €, ei-kosmeettisista toimenpiteistä tulee Kela-korvaus, kosmeettisista ei.
Purimet kuntoon, työnteosta maksetaan palkkaa ja sillä rahalla voi hoidattaa hampaansa.
Luulen, että hieman riippuu minkäikäinen let. - Itse olen ollut hiemn yllättnyt, miten huonokuntoinen purukalusto vaikuutaisi olevan tällä hetkellä tasavaltamme ykkös viranhaltijalla...
Vierailija kirjoitti:
Jos ei hoida hampaitaan, on fyysisesti vastenmielinen, narkkari, pössyttelijä, nuuskankäyttäjä tai muuten vajaa, eikä hoida mitään muutakaan. En katsoisi mokomaan päinkään toista kertaa enkä varsinkaan jäisi lähelle haistamaan sitä lahoamisen lemua.
Nysiin saa muovikuoret melko pienellä panostuksella, posliinikuoret ovat kalliimmat. Pienikin parannus (hammaskiven poisto, paikkaukset, valkaisu ja kuoret etuhampaisiin) vaikuttaa paljon. Hinta-arvio 2-3000 €, ei-kosmeettisista toimenpiteistä tulee Kela-korvaus, kosmeettisista ei.
Purimet kuntoon, työnteosta maksetaan palkkaa ja sillä rahalla voi hoidattaa hampaansa.
Tämä on vähän ilkeästi kirjoitettu mutta aika pitkälti faktaa. Itselle on ihan turn-off, jos kumppaniehdokkaalla on huonot hampaat, vaikka just tuollaiset aloituksessa kuvaillut. Kyllä meillä julkinenkin hammashoito toimii niin hyvin, että hampaansa saa pidettyä pitkälle vanhuuteen asti siistinä, jos vaan haluaa. Poikkeuksena sitten sairaudet, jotka aiheuttavat vaikka eroosiota - mutta niihinkin luulisi apua löytyvän.
Kävin vähän aikaa sitten tosi kivan miehen kanssa treffeillä. No ei hän kukkanen ollut ehkä muutenkaan, mutta varsinainen inhon tunne tuli suun ulkonäöstä; hampaat oli kellertävät ja hyvin kuluneen näköiset, lisäksi vähän harallaan, ja suu oli muutenkin "töhnäinen". Sellaistako pitäis pussata? Yök.
Persoonalliset on kaikin puolin ok.Hammaskivestä mustuneet tai puuttuvat hampaat ei.Varmaan kova yönarskuttelija on se,jolla etuhampaat kuluneet.Ne olisi oikeasti halvat tasoittaa ja sitten pitäisi käyttää kiskoja,että ei koko hampaat murene.
Ei ole kyllä juurikaan tullut mitään "brittihammaskalustoa" vastaan, eli hampaat sojottaa sinne tänne ja hammasharja on tuntematon käsite
Vierailija kirjoitti:
Itse en kiinnitä hampaisiin hirveästi huomiota, jos ei niitä puutu edestä tai eivät vaikuta puheeseen, mutta taidan olla aika harvinainen siinä suhteessa. Ja hampaidenhan täytyy vaan näyttää hyviltä, ketään ei oikeasti kiinnosta kuinka paljon esim. paikkoja hampaissa on, jos ne ei vaan näy.
Tämä. Kunhan näkyvältä alueelta on suora, tiivis ja valkoinen hammasrivistö, ei väliä vaikka ylhäältä takaa puuttuisi kaikki kokonaan.
.