Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tammikuiset 2020

17.05.2019 |

Laitan tämmöisen tänne. Koska laskettu ja millä viikoilla olette nyt? Miten voitte? Toivottavasti tulee keskustelua tänne :)

Kommentit (18)

1/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4+4 ja la 20.1.2010. Esikoinen matkalla, kun vaan nyt pitäis kovaa kiinni! <3

Ennen plussaa oli jo parina päivänä ollut äklö olo. Meinasin työpaikalla lounaan jälkeen juosta vessaan, ja mietin et tulikohan ruokalasta ruokamyrkytys, mutta en viitsinyt lietsoa pelkoa kahvihuoneessa. :D

2/18 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmas tulossa ja nyt 4+1, toivotaan parasta.👶🏼♥️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 4+5 💕 la 20.1. Vatsassa tunne että jotain tapahtuu, etova olo ja rinnat räjähtää.

4/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille :)

Kuin myös minulla la 20.1.2020 eli 4+6 mittarissa. Esikoinen tuloillaan, toivottavasti pysyisi matkassa :)

Itse en ole vielä havainnut minkäänlaisia raskausoireita. Enköhän minäkin kuitenkin niistä osani saa kun hieman pidemmälle päästään..

Huomenna soittelen neuvolaan. Jännää!

Vierailija
5/18 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi pahoinvoinnit :( 6 viikolla mennään. Tänään pitänyt kerran käydä halaamassa pönttöä. Mäkin aattelin alkuviikosta ettei mulle oireita tuu.. Ei kannata näköjään ääneen sanoa mitään! Eka ultra olis 3 viikon päästä! Niin jännittävää :) laskettu aika olis siinä 10.1.2020.. Saa nähdä meneekö uusivuosi synnärillä..

Vierailija
6/18 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Perjantaina plussasin ja nyt ilmeisesti la 18.1.2020 (tän sanoivat puhelimessa neuvolasta) tai 20.1.2020, riippuen laskurista. Mulla kierto ollut 28-31 päivää. Nännit kipeät ja rinnat turvonneet, lisäksi älytön väsymys (poikkeuksetta klo 2230 oon ollut ihan valmis nukkumaan). Ekan neuvolan saatiin kesäkuun puoliväliin.

"Saa nähdä meneekö uusivuosi synnärillä.."

Miehelle kanssa just kirosin että tässä voi käydä kahdella eri tavalla: lapsi syntyy vuoden alussa (viettää synttäreitä aina vuoden alussa, on luokan vanhimpia, 18-vuotiaana kukaan kavereista ei pääse vielä baariin) tai lapsi syntyy vuoden lopussa (todennäköisesti vähän jäljessä kehityksestä muista lapsista, synttärit joulun pyhinä ehkä kun kaikki lomailee) :D No, niiden murheiden aika on sitten, nyt pitää vain olla tyytyväinen tästä hetkestä.

Keitä ystäviä/tuttuja teillä tietää jo raskaudesta puolison lisäksi?

7/18 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt 7+0, eilen löytyi ultrasta viikkoja vastaava pieni. Oireet olleet tosi lieviä, nyt enenevissä määrin ollut etomista. Esikoisesta pahin pahoinvointi loppui jo 7+3, etomista oli toki koko raskauden ajan, mutta uskon nyt välttyneeni tuolta pahimmalta.

Mulla kaikki kolme läheisintä ystävää tietää, virallisesti kerrotaan läheisille vasta nt-ultran jälkeen. Voi olla, että jollekin mammakaverille mainitsen, jos sellainen tilanne sattuu eteen.

Onko muilla turvotusta? Mä en esikoisesta muista tällaista. Jalkoihin sattuu kun kävelee pidempään, samanlainen tunne kuin esikoisesta ihan loppuraskaudesta. 😅 Mulla puutuu kädet herkästi nukkuessa ja ihan plussan aikoihin puutu pyllykin istuessa, nyt ei onneks se enää. 😄

8/18 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5+0 menossa ja tänään soitin neuvolaan. Ensikäynti 14.6.

Vielä toistaiseksi energiaa piisaa. Tänään työmatkapyöräilin 16km ja kävin ryhmäliikuntatunnilla.

Ainoat "oireet" ovat kasvojen ihon rasvoittuminen ja näppylät (voi johtua ihan vaan pillereiden lopettamisesta) ja jatkuva jano (tai sitten vaan ollut lämpimät säät).

Olen kertonut raskaudesta kahdelle kaverille. Muut saavat kuulla sitten ensimmäisen ultran jälkeen. Tietysti voi olla, että jos pahoinvointi alkaa, niin töissä voi joutua kertomaan jo aiemmin.

Mitäs mieltä olette v. 2019 äitiyspakkauksesta, joka tammivauvoille olisi luvassa. Minusta aika kiva :)

9/18 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulen rohkeasti nyt mukaan tähän jengiin. Tänään rv 4+4, LA ehkä 23.1. Takana alkuraskauden keskenmeno joulukuulta ja nyt kierto sen jälkeen ollut vaihteleva, joten ihan varma en tuostakaan ole. Muutenkin todella ristiriitaiset fiilikset. Kolmas lapsi olisi tulossa, kierukka otettiin pois maaliskuussa viime vuonna. Keskenmeno oli ensimmäinen ja alkuun tuntui, että ihan hyvin tokenin, mutta mitä lähemmäs se laskettu aika tulee, sitä vaikeammalta alkoi tuntua. Meillä esikoinen aloittaa elokuussa koulun ja olin jo iloinnut, että voidaan olla vauvan kanssa kotona tuolloin. Lisäksi samalla viikolla kun sain km, kuulin että eräs perhepiiriin kuuluva henkilö odottaa myös ja meillä olisi ollut pari päivää eroa la:ssa. Nyt siis somepäivitykset paljastaa hänen kasvavan vatsansa.

Mutta lauantaina testasin, kun vuotoa ei alkanut kuulua ja tuli ihan kunnon viiva tikkuun. Olo on iltaisin ällöttävä ja rinnat tosi raskaat. Miten sitä uskaltaisi iloita, ettei sitten taas romahda, jos käy huonosti? Ja siis, ikää jo 36v. eli aikoja ei enää ole ihan älyttömiin.

Ja kyllä, katsoin tuon äp:n. En uskalla vielä miettiä sinne asti. Mutta kiva jakaa täällä ajatuksia, kun ei vielä haluaisi kovin paljon tutuille kertoa.

Molli, pojat -12, -14, km 12/18, rv 4+4

Vierailija
10/18 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jatkan vielä vähän mihin eilen jäin, eli minulla raskaudesta tietää vain miehen lisäksi paras ystävä, jolla lapsi entuudestaan. Uskoisin että mukavampi näin esikoista odottaessa, että on joku tuttu, joka osaa sanoa jos tulee jotain mietintöjä tai tuntemuksia.

luomumami kirjoitti:

Onko muilla turvotusta? Mä en esikoisesta muista tällaista. Jalkoihin sattuu kun kävelee pidempään, samanlainen tunne kuin esikoisesta ihan loppuraskaudesta.

Ei nyt onneksi vielä, eikä edes pahoinvointiakaan! Ystävä puhui että hän oli jo voinut pahoin ennen kuin kävi veritesteissä raskauden varmistamassa (alaikäisenä), toivon että pääsisin helpolla.

●○Liplatus○● kirjoitti:

Mitäs mieltä olette v. 2019 äitiyspakkauksesta, joka tammivauvoille olisi luvassa. Minusta aika kiva :)

On kiva! Tykkään suuresti.

11/18 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noista äitiyspakkauksista hirveästi tykkää, tosin tässä 2019 ihan miellyttävät kuosit. Mutta en tykkää ajatuksesta, että kaikilla on samat, esikoisellekaan en ottanut. Ajattelin, että yritetään selvitä mahdollisimman vähillä hankinnoilla, muutama laadukas vaate, varmaan ruskovillan silkkivillaa. Esikoiselle sain ystävältä paljon ekologisia puuvillaisia vaatteita, mutta annettiin ne takaisin kun heille tuli uusi vauva ja sieltä lähtenyt toisaalle kiertoon.

12/18 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn myös tänne! Esikoista odotellaan, maanantaina olisi eka neuvola. Toivottavasti olis/menis kaikki hyvin.

Laskurin mukaan olis nyt 8+1, ja la olisi 2.1.2020, jännää miten mahtaa mennä uusi vuosi :)

Vielä ei olla kerrottu muille, kuin miehen parhaalle kaverille, jonka perheeseen syntyi juuri esikoinen. Muille sitten ekan ultran jälkeen.

Pahoinvointia on ollut muutama viikko, jatkuva napostelu auttaa siihen vähän. Monet ruoka-aineet ällöttää ja rajaa ruokavaliota... Oksentanut en vielä ole, mutta heikottaa, huimaa ja oksettaa usein, ja voimakkaastikin välillä. Ja väsyttää, ihan hirveästi. Mites muiden olot? Onko oloihin helpotusvinkkejä? :)

13/18 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, loin uuden facebook-ryhmän 2020 vuoden tammikuisille. Sen löytää hakemalla nimellä ”Tammikuiset 2020”.

Ryhmä on suljettu (ulkopuoliset näkevät ylläpidon, mutta eivät muita jäseniä, eli kavereillesi ei näy että kuulut ryhmään), jotta kaikki voivat sen löytää ilman että metsästävät täältä foorumeilta että miten facebookin vertaistuki-ryhmiin pääsee. Ryhmä on kaikille avoin, jossa laajemmalla skaalalla on mahdollista saada vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin.

Ryhmä on avoin kaikille, ja ryhmäkoon kasvaessa voidaan sieltä napata sitten pienempiä salaisia ryhmiä, joissa vähän henkilökohtaisemmin voi jutella. Näin teimme esikoisen aikaan 2017, ja saatiin kivasti esim pk-seudun-, nuoret äidit-, ja esikoistaan odottavat omiin pieniin ryhmiinsä, jolloin kaikille oli juuri oikeaa tukea kun oltiin samassa tilanteessa. :)

Tervetuloa mukaan!

Vierailija
14/18 |
25.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää pahoinvointia. Aamusta iltaan. Oksentaa tarvii pahoina päivinä mut muuten heikottaa, kuvottaa, oksettaa.. Koko normaalielämä kärsii tästä. Ei pysty mitään tekemään koska ei ole voimia tehdä mitään. Väkisin pitää jotain yrittää syödä. Kaikkea kokeiltu mut olo ei kyllä helpotu.. :(

Vierailija
15/18 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi lauantai aamuna vuoto.. sain huomiselle ajan varhaisultraan että katsotaan onko mennyt kesken.. 😥 vuosi odotettiin ja toivottiin tätä.. pelkään niin paljon. Viikkoja kasassa 6+0 😥❤

Vierailija
16/18 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28688 kirjoitti:

Hei, loin uuden facebook-ryhmän 2020 vuoden tammikuisille. Sen löytää hakemalla nimellä ”Tammikuiset 2020”.

Suurin este tähän liittymiselle on se, että pelkään jonkun tutun olevan ryhmässä sisällä myös :D

Käyttäjä28556 kirjoitti:

Mulla alkoi lauantai aamuna vuoto.. sain huomiselle ajan varhaisultraan että katsotaan onko mennyt kesken.. 😥 vuosi odotettiin ja toivottiin tätä.. pelkään niin paljon. Viikkoja kasassa 6+0 😥❤

Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, tsemppiä!

17/18 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tulen mukaan keskusteluun! Odotan toista lasta ja LA on 28.1.2020. Yritystä on takana melkein vuosi ja nyt on viikko 6+0. Lievää pahoinvointia on ollut noin viikon ajan mutta ei mitään verrattuna esikoisen odotukeen. Toivon niin paljon että pysyisi tällaisena.

Miten muut voi?

18/18 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Täällä LA 29.1.2020 ja esikoinen tulossa! Viikko 9+0 ja rinnat todella arat sekä pientä nipistelyä alavatsassa sekä nivusissa. Ekaa ultraa aikaistettiin, koska neuvolassa oltiin sitä mieltä että raskaus on pidemmällä kuin oletettu.