Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LYRICA kokemuksia

Vierailija
17.05.2019 |

Kaipaan kaikenlaisia kokemuksia Lyricasta.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tämä https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/01/17/onnettomuuspilleri-kasikirjoit…

Lyricaa pidettiin aluksi turvallisena ja vähähaittaisena lääkkeenä. Lääkkeen haitat, sivuvaikutukset ja suoranainen väärinkäyttö ovat alkaneet paljastua vasta pikkuhiljaa.

Lyricasta "johtuvat" kuolemat ovat lähes poikkeuksetta sekakäytöstä johtuvia. Ei kannata juoda kaljaa jos vetää niitä.

Tuskin on jos kerran on tuoteselosteessa varoitus. Muuttui juuri jenkeissä uuteen luokkaan 33 kuolemantapauksen vuoksi http://www.pharmatimes.com/news/lyrica_to_become_class_c_drug_after_bei…

Kas, olikin Irlannissa...

Vierailija
22/37 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noita vaikea saada? Nyt selkäsärkyyn menee panacod  ja ahdistykseen bentsot. Panacod ei auta. Mietin jotain siihen rinnalle ja jotain pitäisi uskaltaa ehdottaa lääkärille.

Mites tramalit? Ne auttaa ainakin mulla selkäkipuun.

Tramadoli on opioidi joka toimii perinteisen opidoidin lisäksi kuin srni-lääke. Jos tohon jää koukkuun, tulee opioidien vieroitusoireiden lisäksi myös samat vieroitusoireet kuin srni-lääkkeistä ja ne ovat aika pahat ja pitkäkestoiset. En suosittele ihan ensimmäisenä vaihtoehtona ainakaan pitkäaikaiseen kipuun.

No mitä suosittelisit ensimmäisenä vaihtoehtona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko noita vaikea saada? Nyt selkäsärkyyn menee panacod  ja ahdistykseen bentsot. Panacod ei auta. Mietin jotain siihen rinnalle ja jotain pitäisi uskaltaa ehdottaa lääkärille.

Tramadoli on opioidi joka toimii perinteisen opidoidin lisäksi kuin srni-lääke. Jos tohon jää koukkuun, tulee opioidien vieroitusoireiden lisäksi myös samat vieroitusoireet kuin srni-lääkkeistä ja ne ovat aika pahat ja pitkäkestoiset. En suosittele ihan ensimmäisenä vaihtoehtona ainakaan pitkäaikaiseen kipuun.

Jos vaihtoehtoina ovat kotona makaaminen tuskissaan tai liikkuminen ulkomaailmassa opioidikoukussa, valitsen koukun.

Vierailija
24/37 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa lycra treenivaatteet ja oon kyllä tykännyt :)

Vierailija
25/37 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt lyricaa kaksi eri kertaa hermokivun hoidossa. En oikein osaa sanoa auttoiko se siihen, ehkä jonkin verran. Muutoin muistan olleeni tosi tarmokas ja innostunut asioista, eli vaikutti mieleen piristävästi kuten myös pikkukivut katosivat kaikkialta kropasta. Hyvät yöunet olivat myös positiivinen asia. Ainut huono kokemus oli lääkkeen käytön äkkinäinen lopetus, sillä vieroitusoireet vaivasivat aika pahana muutaman vuorokauden. Annostus oli muistaakseni 2x 300.

Vierailija
26/37 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue tämä https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/01/17/onnettomuuspilleri-kasikirjoit…

Lyricaa pidettiin aluksi turvallisena ja vähähaittaisena lääkkeenä. Lääkkeen haitat, sivuvaikutukset ja suoranainen väärinkäyttö ovat alkaneet paljastua vasta pikkuhiljaa.

Lyricasta "johtuvat" kuolemat ovat lähes poikkeuksetta sekakäytöstä johtuvia. Ei kannata juoda kaljaa jos vetää niitä.

Dokumentti oli asenteellinen ja huonosti tehty. Siinä piiloteltiin sitä että

1) Kuolleista löydettiin pregabaliinin lisäksi lähes 10 muuta huumausainetta.

2) Lyrican annokset väärinkäytössä olivat olleet useita tuhansia milligrammoja suonensisäisesti. Lääkekäytön maksimi on 600mg/vrk suun kautta eikä ole edes tarkoitettu suoneen.

3) Hoitaneita lääkäreitä ei voitu haastatella koska heillä vaitiolovelvollisuus potilaidensa suhteen.

On törkeää että tällä tavalla myös asianmukaisessa lääketieteellisessä käytössä (=hermokivut, ahdistus, opioidin tarpeen vähentäminen) ei ihmiset uskalla tätä käyttää lääkärinkään määräyksestä!

Vierailija
27/37 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä suosittelisit ensimmäisenä vaihtoehtona?

En ole se keneltä kysyt, mutta suosittelen kokeilemaan arcoxiaa. Se on pitkävaikutteinen ja tehokas. 

Vierailija
28/37 |
04.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikuttaa ahdistuneisuuteen/mielialaan?

Pelottaa aloittaa käyttö kivun hoidossa, jos vaikuttaa mielialaan jne.

Minä olen syönyt Lyricaa tai sen halvempaa versiota muutaman vuoden. Ei ole vaikuttanut mitenkään mielialaan. Sen sijaan auttaa nimenomaan helvetilliseen hermosärkyyn ja varmaan myös kulumien aiheuttamaankin sänkyyn paljon paremmin kuin mikään muu lääke.

Eiväthän tavalliset kipulääkkeet edes auta hermokipuihin.

Vierailija
29/37 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän vaivaa kun ei vaan mene lyrmyt kunnolla päähän? Eilen illalla meni 900 mg ja nyt mennyt saman verran, mutta edes tasapainoon ei ole kunnolla vaikuttanut? Hyvin kantaa jalat edelleen. Onko näistä sitten todellakin vain buusteriksi, kun yleensä näitä napsiessa napsin myös benjoja tai rätkin subua? Ja silloin on kolissut kuin kaatuva halkopino, mutta nyt ei tunnu paljon missään.

Vierailija
30/37 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa myös annoskoot mitä käytätte.

300 mg on minimi, että tuntuu jossain. 600 mg:stä tulee jo hyvä pöhinä. Mutta toleranssistakin riippuu toki.

300mg kerralla laittaa tolettomalle jo melkein nelivedon päälle.. 600mg en halua edes tietää kuinka sekasin vetää pään😂

Vierailija
31/37 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä h*vetin narkkien kokoontumisajot täällä NYT on??

Vierailija
32/37 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Lyrica kaikille edes vaikuta, itse lopetin sen kerralla. Minulle eivät sovi Tramal eikä Panacod, tramadolia sisältävät lääkkeet vievät muistin, toimin kylläkin järkevästi, aavistuksen aggressiivisempi ole, Panacod puolestaan vaikuttaa sappeen kodeiininsa vuoksi. 

Lyricasta aika suosittu annos koko näyttää olevan 75 mg kolmesti vuorokaudessa.

Vierailija
33/37 |
11.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vaikuttaa ahdistuneisuuteen/mielialaan?

Pelottaa aloittaa käyttö kivun hoidossa, jos vaikuttaa mielialaan jne.

Lyricaa sain käden vamman kipuun. Hermosärky kova. Otin lyricaa mutta siitä tuli haittavaikutuksia joten se piti lopettaa lääkärin määräyksestä. Olen joutunut käyttämään varmaankin lähes 20:tä eri lääkettä suurin osa niistä jouduttu lopettamaan muutaman viikon sisällä haittavaikutusten vuoksi. Aikaisemmin sain trileptalia ja lopetettiin mutta nyt uudelleen otettiin sen lisäksi menee venlaflax hermosärkyyn. Kipu kestänyt nyt 3,5 vuotta ja käsi leikattu 5 kertaa.

Vierailija
34/37 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelman Sirkka on äitini ja Ville veljeni, joten en voi suositella Lyricaa kenellekään.

Vierailija
35/37 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee hermokipuun (ohutsäieneuropatia) Max annos. Ei vie kipuja kokonaan mutta auttaa jaksamaan. Ei juuri huonoja sivuvaikutuksia.

Vierailija
36/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä narkkaa ties mitä, ei se lyrican syy oo, jos siinä touhussa henki häviää

Vierailija
37/37 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosia sitten puukkopiston tapainen hermokipu jalkaterässä ja lääkäri ehdotti Lyricaa kipuun.

Kun olin ottanut ekan tabletin illalla kaaduin sänkyyn. Auttoi jonkin verran ku jatkoin käyttöä, mutta huomasin sitten että pupillit olivat supistuneet. Kauheaa. En halua näyttää narkkarilta. Lopetin lääkkeen ja ajan myötä kipukin hävisi.