Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin mitä pahaa tässä syrjäytymisessä on?

Vierailija
17.05.2019 |

Aikoinaan tein töitä. Myös opiskelin ja otin osaa järjestötoimintaan ja olin muutoinkin yhteiskunnallisesti aktiivinen. Nyt en enää tee töitä, en äänestä, en käy missään, en tapaa ketään, en harrasta mitään, en ole millään lailla osa yhteiskuntaa. Olen siis ilmeisesti niinsanotusti syrjäytynyt. Mitä pahaa tässä on?
En huomaa tässä mitään vaikutusta itseeni tai hyvinvointiini. Työntekijänä en ollut yhtään enemmän tai vähemmän onnellinen kuin nyt. Ehkä voisin saada töitä jos niitä hakisin, mutta en näe mitään syytä hakea niitä, en näe mitään syytä tehdä työtä, enkä näe mitään syytä tehdä mitään muutakaan. Työ on aivan turhaa, ei siitä ole minulle mitään hyötyä tai iloa.
Miksi sanotaan että syrjäytyminen on suuri yhteiskunnallinen ongelma vaikka syrjäytynyttä itseään se ei haittaa yhtään? Vai kokevatko muut syrjäytyneet tilanteensa toisin kuin minä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tuota veroeuroja byrokratian pyörittämiseen ja köyhille, eläkeläisille ja muille vähäosaisille jaettavaksi.

Ole hyvinvointiyhteiskunnan vihollinen numero 1.

Eläkeläiset? Toki veroa menee, mutta niin menee työttömyyspäivärahastakin.

Vierailija
22/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkään en tajua mitä vikaa 'syrjäytymisessä' sinänsä on, mutta ongelmana on yhteiskunnan resurssienjako. Jos kaikki jättäytyisivät ns. tuottavan toiminnan ulkopuolelle nykyisessä järjestelmässä, rahat loppuisivat pian. Jos taas ihmiset saisivat itse järjestää elämisensä, esim. itse rakentaa talon johonkin tyhjään niemen nokkaan ja itse viljellä ja kasvattaa jotain eläimiä ilman tolkutonta byrokratian rahastusrumbaa, ei tukiakaan tarvitsisi maksella läheskään niin paljon kuin nykyään. Olemme vain valinneet järjestelmän, jossa mitään ei saa itsenäisesti tehdä, vaan peruselämä on alistettu pääomien hallintaan. Tavallisen ihmisen osa on maksaa kaikesta rahaa, vaikka eri systeemissä pystyisi itse tuottamaan samat palvelut edullisemmin, jopa ilmaiseksi. Luontaistaloudessa tuskin pystyttäisiin tuottamaan esim. terveys- ja koulutuspalveluja kaikille, koska kukapa ne miljoonien magneettikuvauslaitteet maksaisi, jos ei kiinteistöveroja yms. kerättäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minusta tämä ainakaan ei ole hauskaa. Suurin osa ajasta istua kotona, ei töitä, ei harrastuksia, tuet ei minulla riitä, pää mielenterveysongelmien takia pa*kana ja ne vaan pahenee kun ei ole mielekästä tekemistä.

Harrastaa voi ilman rahaakin, ja tehdä mielekkäitä asioita.

Se on ihan omasta viitsimisestä kiinni.

Vaikka luonnossa liikkuminen mukavaa onkin, ei se riitä että sitä pelkästään tekee. Ja sitten jos lenkillä käy ja lenkkari hajoaa mistä rahat uuteen kun nekin maksaa vähintään 100e.

Vierailija
24/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidempään jokin jatkuu sitä enemmän siihen tottuu ja turtuu.

Tämä. Mutta siis tuo tottuminen/turtuminen ei ole hyvä asia jos joku niin luulee. Toki voi olla syrjäytyneitä jotka ovat niin valaistuneita että ovat aidosti onnellisia köyhinäkin eivätkä kaipaa mitään maanpäällistä materiaa, mutta ehkä he ovat vähemmistö. Muut syrjäytyneet aidosti kärsivät köyhyydestään kunnes turtuvat siihen. Sitten he eivät enää kärsi mutta eivät he myöskään onnellisia ole. Siinä vaiheessa ihmisen auttaminen on jo turhaa, ei hänestä onnellista enää tule vaikka hänelle annettaisiin kaikki maanpäällinen hyvä, myöhäistä, elämä lopullisesti pilalla. Siksi olisi tärkeätä ennaltaehkäistä syrjäytymistä. Kun syrjäytymistä on jo syntynyt niin on myöhäistä.

Vierailija
25/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminäminä eikä kukaan muu.

Joku sen sinunkin syrjäytymisesi maksaa, vai elätkö ihan omilla varoillasi nykyään? Et nosta tukia ja korvauksia?

Raha raha raha.....

Tämän takia ihmiset haluaa pois tästä rahaa palvoavasta yhteiskunnasta.

Ei kun jos ihminen tahtoo itselleen paljon rahaa niin hän on normaali terve hyvä ihminen. Jos hän ei välitä rahasta niin hän on itsekäs ja ajattelee että koko maailma pyörii hänen napansa ympärillä, minäminäminäminä...

Vierailija
26/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pidempään jokin jatkuu sitä enemmän siihen tottuu ja turtuu.

Tämä. Mutta siis tuo tottuminen/turtuminen ei ole hyvä asia jos joku niin luulee. Toki voi olla syrjäytyneitä jotka ovat niin valaistuneita että ovat aidosti onnellisia köyhinäkin eivätkä kaipaa mitään maanpäällistä materiaa, mutta ehkä he ovat vähemmistö. Muut syrjäytyneet aidosti kärsivät köyhyydestään kunnes turtuvat siihen. Sitten he eivät enää kärsi mutta eivät he myöskään onnellisia ole. Siinä vaiheessa ihmisen auttaminen on jo turhaa, ei hänestä onnellista enää tule vaikka hänelle annettaisiin kaikki maanpäällinen hyvä, myöhäistä, elämä lopullisesti pilalla. Siksi olisi tärkeätä ennaltaehkäistä syrjäytymistä. Kun syrjäytymistä on jo syntynyt niin on myöhäistä.

Ei kai sillä ole väliä, vaikka olisivatkin vähemmistö. Mun mielestä pitäisi olla jokin toinen sana kuin syrjäytyminen, jota käyttää heihin. Onhan lapsettomuuskin monelle kärsimystä ja tuskaa aiheuttava asia, vaikka moni ei edes halua lapsia. On eroa, onko lapseton vastentahtoisesti vai vapaaehtoisesti. Jos vapaaehtoisesti lapseton on vela, voisiko vapaaehtoisesti syrjäytynyt olla vesy?

Vierailija
27/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminäminä eikä kukaan muu.

Joku sen sinunkin syrjäytymisesi maksaa, vai elätkö ihan omilla varoillasi nykyään? Et nosta tukia ja korvauksia?

Raha raha raha.....

Tämän takia ihmiset haluaa pois tästä rahaa palvoavasta yhteiskunnasta.

Ei kun jos ihminen tahtoo itselleen paljon rahaa niin hän on normaali terve hyvä ihminen. Jos hän ei välitä rahasta niin hän on itsekäs ja ajattelee että koko maailma pyörii hänen napansa ympärillä, minäminäminäminä...

Oliko tämä sarkasmisävytteinen? Ei voi aina tietää.

Vierailija
28/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytymisessä ei ole mitään ongelmaa. Siinä on mitä valintoja syrjäytynyt tekee. Kai syrjäytynyt saa elää terveellisesti erossa yhteiskunnan asioista, mutta miksi heidän täytyy tehdä valintoja jotka rasittavat järjestelmää?

Toisaalta, jos kaikki eläisivät terveellisesti koko elämänsä ja hoitaisivat oman elämänsä, ei monillakaan olisi töitä "JOITA HE HALUAVAT ELÄMÄLTÄÄN", joten kaikilla on lupa elää elämänsä täällä, ja lupa saada syödä.

Henkilö joka on jo antanut panoksensa työelämässä on ansainnut mielestäni olla niin syrjäytynyt kuin haluaa myöhemmin.

Ongelmia tehdään jotta joillakin on töitä.

Vierailija
29/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään muuta pahaa kuin se, että et ole osa matrixia eli porvari ei pääse vetämään sua peffaan.

Sekös häntä kiukuttaa kun pitäs päästä säännöllisesti peffapanolle alistamaan toista ihmistä.

Vierailija
30/30 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa syrjäytyneistä taitaa vaan kaivata seuraa ja mielekästä tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä