Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä kertyy ihan mielettömästä muovia, vinkkejä muovittomampaan elämään?

Vierailija
17.05.2019 |

Sinä aikana kun sekajätepussi täyttyy kerran, täyttyy muovinkeräyspussi neljä (4) kertaa!

Käytössä on kestohedelmäpussit ja -kauppakassit. En käytä muovisia topsipuikkoja ja kieltäydyn melkolailla kategorisesti kaikista muovipusseista, mitä ikinä missään tarjotaan.

Ymmärrän muovin tarpeellisuuden tietyissä tilanteissa (esim. kurkun kääreenä -> säilyy hyvänä pidempään), enkä ole sitä mieltä, että muovi on kaiken pahan alku ja juuri. Se vain tuntuu olevan läsnä sielläkin, missä sitä ei tarvita.

Asun sellaisessa kaupungissa, jossa ei voi ostaa tuotteita omiin säiliöihin (pesuaineet, pähkinät ja kuivatuotteet jne). Shampoopaloja olen testannut, mutta eivät sopineet päänahalle. Saippua on Marseille-pala.

Kuinka te olette ratkaisseet ongelman? Ja ei, tarkoitus ei siis todellakaan ole lähteä millekään zero waste -linjalle, vaan vähentää reissuja kierrätysasemalle.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kellään oo mitään vinkkejä?

Vierailija
2/2 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä vinkkejä. Huomaa yksi pikkuseikka: sinulle ei kerry muovia mistään, jos et itse kanna sitä kotiin, tilaa tai ota vastaan jonkun muun tuomaa muovia.

Aloita vaikka siitä, että et itse osta muovia. Vaikeaako? No osta sitten vähemmän. Muovin välttäminen ei voi olla aina itsetarkoitus, jos vaikkapa lääke tai tärkeä voide on vain muoviin pakattua. Mutta tarkista, tuleeko muovia enemmän vai vähemmän, jos ostat isoja säästöpakkauksia. Voit ostaa esimerkiksi jauhelihaa yhden ison pakkauksen kahden pienen sijasta ja pakastaa puolet joko sellaisenaan tai valmiina ruokana.

Kuivatuotteita voi tavallisesti ostaa paperiin tai pahviin pakattuna. Usein pahvipaketin sisällä ja päällä on muovia, esimerkiksi suklaakonvehdeissa. Mutta älä sitten osta niitä vaan osta vaikka pahvirasiaan pakattuja suklaarusinoita tai pastilleja.

Voit myös miettiä, voitko samaa muovia käyttää useamman kerran, jolloin se ei päädy heti keräykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi