Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni exä ei suostu vuoroviikkosysteemiin.

Vierailija
23.05.2006 |

Mikä oikeus äidillä on omia lapsi itselleen? Haluaisi muuttaa tapaamiset joka toiseksi viikonlopuksi. Emme halua omia lasta, vaan jakaa ajankäytön tasapuolisesti

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei naisella sitten muita oikeuksia olekaan verrattuna miehiin. Ja kyllä suurin osa äideistä homman paremmin hoitaa kun isät. Ei voi mitään.

Jos vanhemmat ovat aviolittossa eron aikaan, molemmilla on ihan samat oikuedet yhteishuoltoon. Pelkkää p- puhetta tämä, että äidit hoitavat lapset paremmin. Erossa katsotaan lapsen oikeus- sori vaan.

Vierailija
42/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia, se on ihan huhupuhetta. Nyt puhutaan lasten oikeuksista ja lapsilla on oikeus molempiin vanhempiin. Aika lastenvalvojalle ja perheneuvolaan ja sieltä sitten oikeuteen, jos muu ei auta. Miesystäväni sa jopa yhteishuoltajuuden, vaikka exänsä yritti piipittää, että lapsen kuuluu olla vain äidin kanssa.

Lapsella on OIKEUS OLLA MOLEMPIEN VANHEMPIENSA HOIDETTAVANA kts. lasten oikeuksien julistus, mikähän artikla se nyt olikaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen just se paskamainen eksä, joka tappelee siitä, että isä yrittää kirkkain silmin vaatia 50-50 tapaamisoikeutta, vaikka ei yksinkertaisesti saa arkea sujumaan!

Olkoon sitten niin, että olen ylivastuullinen hössöttäjä, mutta itsellä lapsuus jatkui yli 15 vuotiaaksi asti ja sen olen ajatellut tarjota omille lapsillekin.

Ex ei huolehdi perusasioista. Koti on saastainen, ei vie lasta kouluun, tapaturmia sattuu yhtenään, raivareita (eksällä), karkkia tolkuttomasti. Lapsella ei ole edes sänkyä. Mutta vuoroviikot pitäisi saada ja lapsi luokseen kirjoille, jotta hän saisi asumistuet, lapsilisät ja elarit. Maksaisi edes oman vuokransa (niiden asumistukien kanssa). Sitten kun lapsi on enemmän siellä, palauttaa, kun tulee riitaa tai treffit. Mutta pitäää saada vuoroviikot!

Minulla on sanavaltaa. Lastesuojelu on kieltänyt tapaamisoikeuden laajentamisen.

Se vaan sattuu olemaan se toinen vanhempi, eikä sulla ole mitään oikeutta sanella miten sen pitäisi arkea pyörittää.

Vierailija
44/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset paremmin. Erossa katsotaan lapsen oikeus- sori vaan.

Useimmiten eroissa on tilanne se, että molemmat ovat hyviä vanhempia. Toinen on hyvä äiti ja toinen on hyvä isä.

Jos tässä tilanteessa aletaan taistella "lapsen oikeuksista" ainoa vaihtoehto on viikko-viikko- systeemi, joka on vanhemmille tasapuolinen. Mutta lapselle se ei ole hyvä systeemi ollenkaan.

Jommankumman "hyvän" vanhemman pitäisi siis luopua oikeuksistaan lapsen oikeuksien nimissä. Ja helpointa se on nyky-yhteiskunnassa juuri miehille, joiden ei tarvitse selitellä etähuoltajuuttaan. Itse arvostan eniten niitä hyviä isejä, jotka ovat luopuneet ilman riidanhaastamisia lapsensa lähihuoltajuudesta.

Koska riitatilanteen jälkeinen yhteishuoltajuus ei voi toimia tai olla lapsen edun mukainen.

Parasta on, jos vanhemmat sopisivat asiat ennen eroa ja siinä päätöksessä pysyttäisiin. (Sittenkin, kun se isän uusi puoliso lapsineen astuu kuvioon ja oma lapsi olisi sittenkin kiva olla siinä perheessä mukana.)

Vierailija
45/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on, ja niissä vuoroasuminen on todettu lapsille voittopuolisesti positiiviseksi.

Vierailija
46/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei pidä laittaa maksamaan vanhempien erosta! Sisaruksia ei pitäisi koskaan erottaa toisistaan, eikä lapsilta saisi riistää kotia. Vanhempien pitää joustaa näissä asioissa.

Onhan se koti isänkin luona? Äiti ei ole lapsen ainoa vanhempi. Eikä lasta saa varastaa isältä eikä isää lapselta. Vaikka monet äidit niin haluavatkin

Vierailija
47/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten eroissa on tilanne se, että molemmat ovat hyviä vanhempia. Toinen on hyvä äiti ja toinen on hyvä isä. Jos tässä tilanteessa aletaan taistella "lapsen oikeuksista" ainoa vaihtoehto on viikko-viikko- systeemi, joka on vanhemmille tasapuolinen. Mutta lapselle se ei ole hyvä systeemi ollenkaan. Jommankumman "hyvän" vanhemman pitäisi siis luopua oikeuksistaan lapsen oikeuksien nimissä. Ja helpointa se on nyky-yhteiskunnassa juuri miehille, joiden ei tarvitse selitellä etähuoltajuuttaan. Itse arvostan eniten niitä hyviä isejä, jotka ovat luopuneet ilman riidanhaastamisia lapsensa lähihuoltajuudesta. Koska riitatilanteen jälkeinen yhteishuoltajuus ei voi toimia tai olla lapsen edun mukainen. Parasta on, jos vanhemmat sopisivat asiat ennen eroa ja siinä päätöksessä pysyttäisiin. (Sittenkin, kun se isän uusi puoliso lapsineen astuu kuvioon ja oma lapsi olisi sittenkin kiva olla siinä perheessä mukana.)

Isä on lapsen vanhempi aivan yhtä paljon kuin äiti. Lapsi tarvitsee isää aivan yhtä paljon kuin äitäkin. On sairasta luulla että äiti on jotenkin parempi vanhempi.

Lapsen pitää saada nähdä kumpaakin vanhempaa yhtä paljon ja kummallakin vanhemmalla on oikeus nähdä lasta yhtä paljon.

Sinun mielestä miehet kelpaavat vain maksajan rooliin. Miehen pitää kyllä maksaa mutta hänellä ei ole mitään oikeuksia lapseen. Eikä lapsella oikeuksia isään. Juuri nykytapoja vastaan pitää taistella. Että lapset menevät isälle ihan yhtä usein kuin äidille. Isä voi ihan yhtä hyvin olla lasten huoltaja kuin äiti.

Vierailija
48/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten eroissa on tilanne se, että molemmat ovat hyviä vanhempia. Toinen on hyvä äiti ja toinen on hyvä isä. Jos tässä tilanteessa aletaan taistella "lapsen oikeuksista" ainoa vaihtoehto on viikko-viikko- systeemi, joka on vanhemmille tasapuolinen. Mutta lapselle se ei ole hyvä systeemi ollenkaan. Jommankumman "hyvän" vanhemman pitäisi siis luopua oikeuksistaan lapsen oikeuksien nimissä. Ja helpointa se on nyky-yhteiskunnassa juuri miehille, joiden ei tarvitse selitellä etähuoltajuuttaan. Itse arvostan eniten niitä hyviä isejä, jotka ovat luopuneet ilman riidanhaastamisia lapsensa lähihuoltajuudesta. Koska riitatilanteen jälkeinen yhteishuoltajuus ei voi toimia tai olla lapsen edun mukainen. Parasta on, jos vanhemmat sopisivat asiat ennen eroa ja siinä päätöksessä pysyttäisiin. (Sittenkin, kun se isän uusi puoliso lapsineen astuu kuvioon ja oma lapsi olisi sittenkin kiva olla siinä perheessä mukana.)

Isä on lapsen vanhempi aivan yhtä paljon kuin äiti. Lapsi tarvitsee isää aivan yhtä paljon kuin äitäkin. On sairasta luulla että äiti on jotenkin parempi vanhempi.

Lapsen pitää saada nähdä kumpaakin vanhempaa yhtä paljon ja kummallakin vanhemmalla on oikeus nähdä lasta yhtä paljon.

Sinun mielestä miehet kelpaavat vain maksajan rooliin. Miehen pitää kyllä maksaa mutta hänellä ei ole mitään oikeuksia lapseen. Eikä lapsella oikeuksia isään. Juuri nykytapoja vastaan pitää taistella. Että lapset menevät isälle ihan yhtä usein kuin äidille. Isä voi ihan yhtä hyvin olla lasten huoltaja kuin äiti.

Vierailija
49/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se koti isänkin luona? Äiti ei ole lapsen ainoa vanhempi. Eikä lasta saa varastaa isältä eikä isää lapselta. Vaikka monet äidit niin haluavatkin

Jos koet asian noin, että "äiti haluaa varastaa isän lapselta" niin voi lapsiparat! Tiedossa rankkoja oikeudenkäyntejä, riitaa, toimimaton viikko-viikkosysteemi, jne. Lapsella on parasta olla vain yksi koti ja toimivat välit toiseen vanhempaan, yleensä isään. Vanhempien kannattaisi miettiä jo erotilanteessa asioita lapsen kannalta ja ymmärtää, ettei voi aina voittaa vaikka olisikin hyvä vanhempi. Eron voi useimmiten siirtää ajankohtaan, jolloin lapset ovat jo isoja.

Vierailija
50/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mielestä miehet kelpaavat vain maksajan rooliin. Miehen pitää kyllä maksaa mutta hänellä ei ole mitään oikeuksia lapseen.

Minun mielestäni isän paikka on toimia perheessä isänä yhdessä äidin rinnalla. Lasten kannalta parasta olisi näin. Mutta jos ero on välttämätön, niin erosta keskusteltaessa pitäisi sopia myös se, kumpi jättäytyy etävanhemmaksi.

Vierailija
51/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni äärettömän hyvin, kun oli periaatteessa vk-vk systeemi, mutta molemmilla vanhemmilla vuorotyö. Niinpä riippumatta siitä, kumman vk oli, toinen auttoi lastenhoidossa. Käytännössä minä menin ex-miehen asuntoon, jossa lasten huoneet, tavarat, koulu ja kaverit lähellä. En jättänyt sinne pikkareita levälleen, siivosin ja laitoin ruokaa ihan normaalisti. Emme exän kanssa edes tavanneet, olin jo aamulla lähtenyt, kun tuli töistä. No, tämähän ei sitten uudelle naiselle sopinut, vaan nosti hirveän äläkän ja siirryimme vk-vk systeemiin, joka on ollut äärimmäisen hankalaa. Nyt on sitten käynyt niin, että sai lapseni ja exän sinne kokonaan, siis ex muutt hänen kanssaan yhteen, lapset tapaavat minua vain 2x kk viikonloppuisin. Ikävä on aivan hirveä molemmin puolin. Joo, lasten ei tarvitse reissata edes takaisin, mutta en tiedä, onko tämäkään hyväksi heidän tunne-elämälleen. Pyrin näkemään heitä kahden viikon aikana edes kerran jossain bensa-asemalla ja soittelemme tietysti päivittäin, mutta vaikeaa on. Itse en olis tätä halunnut lapsilleni, minkäs teet, kun miehen piti seurata pippelinsä ääntä. Minä, minä, minä....kun vaan hänellä on asiat hyvin.

Siis ymmärsinkö oikein, että sinä olisit mennyt edelleen ex-miehesi ja hänen uuden tyttöystävänsä asuntoon siivoilemaan ja laittelemaan ruokaa lapselle, ja kun se ei naiselle sopinut niin vedit herneen nenään?

Vierailija
52/57 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa kodeissa on tarpeelliset tavarat ja kamppeet. Vanhemmat huolehtivat ulkovaatteiden siirtymisestä yms. Lapset vain menevät koulupäivän jälkeen toiseen kotiin.

Enemmän siirtymänumeroa on, jos lapsi kyläilisi toisen vanhemman luona 2xkuukaudessa.

Eikä kyse ole vanhempien itsekkyydestä, aatelkaapa nyt hetki, kuinka lapsi kärsii, jos hänet erotetaan toisesta vanhemmasta lähes kokonaan.

Odotellaanpa ihan oikeita tutkimustuloksia aiheesta. Tähän mennessä jopa nimekkäät asiantuntijat ovat kommentoineet aihetta mutulla ja omien ennakkokäsityksiensä kautta. Luotatteko te sokeasti siihen, mikä Juvonen tai Sinkkonen sanoo?

Vierailija
53/57 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 1/2 ja 6 vuotta. Molemmissa kodeissa lapsilla on kaikki omat tavaransa ja tarvikkeensa. Systeemi toimii hyvin ja me kaikki olemme onnellisia. Lapset eivät ole ikinä valittaneet kahdesta kodista tai vanhemmista.

Tytöltä (6v.) juuri tiedusteltiin ajatusta kouluunmenosta ja systeemistä, ja tämä sanoi, että ei missään nimessä tahdo asua jommankumman luona ja olla pari vkloppua tai pidennettyjä vkloppuja taas toisella. Kyseessä siis ikäisekseen todella kypsä lapsi.

Tosin tyttö on nyt ollut luonani myös isän viikolla kerta viikkoon, koska haluaa tehdä tyttöjen juttuja, mikä on luonnollista. Nyt uusperheessämme on myös vuoroviikoin avomieheni puolelta myöskin 6v. tytär ja välillä tuntuu, että en minäkään saa olla tarpeeksi lasteni kanssa, kun kaikki vain leikkivät kimpassa. Pyrin tietysti antamaan sitä priva-aikaa kaikille, ensisijaisesti tietysti omille lapsilleni.

Poika taas on ihan isinsä perään, joten kun tytöt viettää tyttöjen aikaa, pojat viettävät omaansa.

Vierailija
54/57 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kovin normaalia maailmankuvaa tule.

Vierailija
55/57 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan.

Vierailija
56/57 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kuinka moni aikuinen tuollaista jaksaisi?

Vierailija
57/57 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mullakin on ihan upea mies ja hyvä isä on, sitä lainkaan vähättelemättä. Mutta jos me jostain syystä erottaisiin, olisi itsestään selvää, että lapset jäisi minulle.

Vierailija:

Oho mikä kommentti!

Mun mies on ainakin ihan yhtä pätevä ihminen kuin minä ja monta kotihommaa tekee mua paremmin (enkä ole uusavuton) vaan mies osaa!

Isä on vanhempi siinä missä äitikin ja mun mies ainakin on hyvä isä ja hyvä mies. Kunnialla kasvattaisi lapset itsekin! Aattele jos tästä vaikka kuolis kolarissa, mieshän se jäisi leskeksi ja kaikki kotihommat ja muu arki jäisi omalle harteelle.

Äitiys ei ole paremmuus. Tollasen kommentin heittäny ei todellakaan ole kovin kaksinen ihmisenä. Sori vaan..

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi