Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lueskelin joidenkin miesten kommentointia aborttilainsäädännöstä. Todella harva näytti tajuavan mitä tarkoittaa "6 raskausviikkoa"

Vierailija
16.05.2019 |

Se ei todellakaan tarkoita että naisella olisi ollut 6 viikkoa aikaa huomata olevansa raskaana, se tarkoittaa että kuukautiset on vasta 2 viikkoa myöhässä. Monelle naiselle se on ihan normaali tilanne ilman raskauttakin. Esim. itselläni kuukautiskierto on ollut vuosikaudet välillä 30-45 vrk. Onneksi en asu Alabamassa.

Kommentit (242)

Vierailija
21/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keiden miesten kommentteja ja missä?

Kannattaisiko naisten huolehtia ihan itse siitä ehkäisystään?

Tai olla harrastamatta seksiä jos ei ole tietoinen että seksi voi johtaa raskauteen? 

Sinä et taida ymmärtää, että tuo koskee myös raskaaksi tulevia lapsia, jopa 10-vuotiaita. Miten he voivat ehkäistä, kun he eivät edes tiedä, mitä seksi tai ehkäisy tarkoittavat?

Vierailija
22/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan tulee enemmän sellainen olo, että kannattaa harrastaa seksiä vain naisten kanssa, eipä tarvitse pelätä raskautta eikä naisvihaa.

Nainen olen siis itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina vaan tulee enemmän sellainen olo, että kannattaa harrastaa seksiä vain naisten kanssa, eipä tarvitse pelätä raskautta eikä naisvihaa.

Et osaa ehkäistä, etkä varsinkaan kantaa vastuuta ehkäisystäsi? 

Vierailija
24/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ehkäisy ei ole 100 %.

Vierailija
25/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä tajua naisetkaan, kun puhuvat 9 kuukauden raskausajasta.

Raskauden kesto hedelmöityksestä syntymään on 266 vuorokautta eli kahdeksan kuukautta, kolme viikkoa ja yksi päivä. Sen voi ihan hyvin pyöristää yhdeksään kuukauteen kun puuttumaan jää vain kuusi päivää.

Vierailija
26/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai olla harrastamatta seksiä jos ei ole tietoinen että seksi voi johtaa raskauteen? 

Sinä et taida ymmärtää, että tuo koskee myös raskaaksi tulevia lapsia, jopa 10-vuotiaita. Miten he voivat ehkäistä, kun he eivät edes tiedä, mitä seksi tai ehkäisy tarkoittavat?

Voitko vastata kysymyksiin? Asutko muuten Alabamassa?

Oletko yhtä huolissasi vaikkapa Intian naisten asemasta? Kai otat naisena itse vastuun ehkäisystäsi? 

En ole aloituksen kirjoittaja. Kyllä, voin olla ilman seksiä ja ei, en tule taatusti raskaaksi missään olosuhteissa.

Yksikään ehkäisymuoto ei ole täysin varma, ei edes strerilisaatio, joten sekä miehen että naisen pitää ehkäistä. Mies voi laittaa varmuuden vuoksi vaikka kaksi kondomia päällekäin. Miehet voisivat myös muistaa, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät tule raskaaksi, joten lopettakaa niiden hedelmällisessä iässä olevien naisten jahtaaminen.

Kyllä, olen hyvin huolissani Intian naisten asemasta. Siellä pitää naisten koulutukseen panostaa kunnolla, joten Suomen valtion pitää laittaa sinne sekä varoja että henkilöstöä. Suomi voisi antaa intialaisille naisille turvapaikkoja, jos heillä on vaara joutua väkivallan uhriksi.

Kai sinä itse pidät huolen, että yksikään nainen ei tule raskaaksi sinun seurassasi?

Vierailija
27/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mitä tarkoitat tuolla vastuun kannolla? Osaan ehkäistä kyllä. - ohis, jolla samoja aatoksia

Vierailija
28/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestähän kondomi on 1000% varma ja on miesten vikaa jos eivät sitä käytä?

Nytkö onkin toinen ääni kellossa? 

Et vastannut kysymyksiin. 

Vierailija
29/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mitä tarkoitat tuolla vastuun kannolla? Osaan ehkäistä kyllä. - ohis, jolla samoja aatoksia

Se tarkoittaa sitä, että kaikki vastuu on naisilla ja miesten ei tarvitse uhrata ajatustakaan edes tautien ehkäisystä. Naiset, kaikkein paras ehkäisykeino on sana EI. Se käy sekä satunnaiselle vonkaajalleettä omalle aviopuolisolle.

Vierailija
30/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten mielestähän kondomi on 1000% varma ja on miesten vikaa jos eivät sitä käytä?

Kondomi on ainoa, joka suojaa taudeilta. Tuplaehkäisy on hyvin luotettava, kun sekä mies että nainen huolehtivat omalta osaltaan ehkäisystä.

Vierailija
31/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kysymys? Vaikka olisi kuinka vastuullinen ehkäisyn suhteen niin se ei vaan koskaan ole varmuudeltaan 100 %. Ja naiset nyt taatusti tietävät että kondomikin on epävarma, sen merkitys on ennen kaikkea tautien välttämisessä.

Vierailija
32/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta Alabama-kommentista sen verran, että tämä 6 viikon laki siis säädettiin Georgiassa. Alabamassa taas säädettiin vielä tiukempi laki, jossa abortti on sallittu vain ja ainoastaan kun äidin henki on vaarassa.

En usko hetkeäkään, että yksikään nainen saa lääkäriltä lausunnon, että raskaus vaarantaa hänen henkensä.

Irlannissahan vastaava pykälä tulkittiin (yleensä) niin, että raskauden tuli vaarantaa naisen henki akuutisti eli jos nainen ei ollut välittömässä hengenvaarassa pelkkä suuri todennäköisyys raskauden aiheuttamaan hengenvaaraan ei riittänyt syyksi aborttiin. Esim. naisen oli pakko lopettaa lääkitys/hoito , joka oli ainoa elossa pitävä asia, mutta vaurioitti sikiötä. Vasta, kun lääkityksen/hoidon lopettamisen seurauksena nainen oli lopulta akuutisti kuolemanvaarassa saattoi lääkäri sallia abortin. Tuollaisessa laissa on ongelmana tulkinnan varaisuus: Koska voidaan olla 100% varmoja siitä, että raskaanaolija kuolee, jos raskaus jatkuu. Lopputuloksena on lähinnä sairaita kidutuskokeita vain sen takia, että olemattoman pienellä todennäköisyydellä sikiö kasvaa riittävästi ennen hengenvaaraa ja voidaan siirtää keskoskaappiin.

Vierailija
33/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tämä kohkaaminen tässä hupi-abortoijien luvatussa maassa. Kannattaisko ihan itse ehkäistä? 

Vierailija
34/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko yhtä huolissasi vaikkapa Intian naisten asemasta? Kai otat naisena itse vastuun ehkäisystäsi? 

En ole aloituksen kirjoittaja. Kyllä, voin olla ilman seksiä ja ei, en tule taatusti raskaaksi missään olosuhteissa.

Yksikään ehkäisymuoto ei ole täysin varma, ei edes strerilisaatio, joten sekä miehen että naisen pitää ehkäistä. Mies voi laittaa varmuuden vuoksi vaikka kaksi kondomia päällekäin. Miehet voisivat myös muistaa, että vaihdevuodet ohittaneet naiset eivät tule raskaaksi, joten lopettakaa niiden hedelmällisessä iässä olevien naisten jahtaaminen.

Kyllä, olen hyvin huolissani Intian naisten asemasta. Siellä pitää naisten koulutukseen panostaa kunnolla, joten Suomen valtion pitää laittaa sinne sekä varoja että henkilöstöä. Suomi voisi antaa intialaisille naisille turvapaikkoja, jos heillä on vaara joutua väkivallan uhriksi.

Kai sinä itse pidät huolen, että yksikään nainen ei tule raskaaksi sinun seurassasi?

Kondomeja ei missään nimessä saa laittaa kahta päällekkäin! Voi mennä rikki, kun hankaavat toisiaan.

Vierailija
35/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän noi laista päättäneet miehet on mieltä jos niiden vaimo raiskkataan kadulla ja tulee siitä raskaaksi?

Vierailija
36/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kondomeja ei missään nimessä saa laittaa kahta päällekkäin! Voi mennä rikki, kun hankaavat toisiaan.

Ahaa, en tiennyt tuota. Sitten valmistajien pitää unohtaa ne ohuenohuet materiaalit ja alkaa tehdä niitä todella paksusta materiaalista.

Vierailija
37/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän noi laista päättäneet miehet on mieltä jos niiden vaimo raiskkataan kadulla ja tulee siitä raskaaksi?

Tai jos se raiskaaja onkin miehen paras kaveri. Mahtaa tulla mielenkiintoiset saunaillat kaveriporukassa sen jälkeen.

Vierailija
38/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei vastannut, keiden miesten kommentteja ja missä? Vai onko psykoosit tulilla? 

Haiskahtaa ihan iltalehden kommenttipalstalta. Sinne on pesiytynyt naisvihaajien joukko.

Vierailija
39/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, olen iloinen että olen biseksuaali. Naiset sentään ajattelevat toistensa parasta seksiä harrastaessaan eivätkä ole itsekkäitä sikoja.

Vierailija
40/242 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yksikään ketjun nainen ei osaa ehkäistä eikä ottaa vastuuta ehkäisystään?

Aletaan lesboksi jos hupi-abortit kielletään? 

Kovin on huonoa tuo miesten lukemisen ymmärtäminen. Hyppäsitkö ohi ne kommentit, joissa sanottiin, että yksikään ehkäisymuoto ei ole 100% varma, ei edes sterilisaatio? Sitäkään ei saa alle kolmekymppisenä ja silloinkin nihkeästi. Ja mitä vikaa lesboissa on? Mitä se sinulle kuuluu, kuka rakastaa ja ketä?

Muistutan vielä, että vaihdevuodet ohittanut nainen ei voi tulla raskaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan