Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Usein jo lapsista näkee, mitä heistä tulee isona

Vierailija
16.05.2019 |

Harvasta pulleasta, huonokäytöksisestä 7 oppilaasta pikku-Jakesta tulee yhtään mitään.

Miksi pitäisi mennä mukaan siihen, että pikku-Jakesta voi tulla vaikka lääkäri tai presidentti, kun vanhemmatkin on kylmäkkö ja rekkakuski. Muuten on joku lapsivihaaja.
Jo lapsissa on tosi paljon eroja, ja voi nähdä selvästi, että tosta tulee se ja tosta se.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvo-Markkasellakin oli lapsena aina sukkahousut päässä, eikä leikkiautoksi kelvannut mikään muu kuin Volvo.

Vierailija
2/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Volvo-Markkasellakin oli lapsena aina sukkahousut päässä, eikä leikkiautoksi kelvannut mikään muu kuin Volvo.

Häh? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ap

Google.

Vierailija
4/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Meidän poika oli nuorena hyvin arka ja keskitason oppilas yläkouluissa. Lukiossa heräsi ja kasvoi aikuiseksi, jotenkin vaan tuli eloon. Kirjoitti neljä L ja nyt suuntana on juuri tuo lääkäri. Minä merkonomi ja isä putkimies. Sitten on ystävän lapsi joka oli nuorena 10 oppilas, ei jaksanut kun peruskoulun suorittaa ja nyt työskentelee lähihoitajana päiväkodissa. Ystäväni on maisteri ja toimii korkeassa asemassa.

Onko sinulla aina ennakkoluuloja kun kohtaat ihmisiä?

Vierailija
5/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurimmasta osasta tulee suurin piirtein sitä, mitä voisi odottaa. sitten on ne poikkeukset, jotka vahvistaa säännön. itse olen ollut hämmästynyt vanhoja koulukavereita seuratessani että koulumenestystä tärkeämpi tekijä on vanhempien sosioekonominen asema.

Vierailija
6/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

suurimmasta osasta tulee suurin piirtein sitä, mitä voisi odottaa. sitten on ne poikkeukset, jotka vahvistaa säännön. itse olen ollut hämmästynyt vanhoja koulukavereita seuratessani että koulumenestystä tärkeämpi tekijä on vanhempien sosioekonominen asema.

Ihan saman olen huomannut. Kanssa tää vanhempien sosioekonominen asema merkitsee paljon. Ap

Vierailija
7/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta näki ainakin jo pienenä, että minusta tulee iso.

Vierailija
8/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko mieleen, että sillä huonokäytöksisellä 7 oppilaalla saattaa olla h*lvetilliset kotiolot. Osa lapsista matkii vanhempien epänormaalia käytöstä, osasta tulee näkymättömiä.

Mikä ihme sekään toisaalta on, että hyväosaisten lapsista tulee myös hyväosaisia, kun kotona kannustetaan ja välitetään. Kurjista ja välinpitämättömistä oloista tulee monesti ongelmaisia aikuisia.

Vierailija
9/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon aina miettinyt kuinka monta poikkeusta tulee olla, jotta ne eivät enää vahvista sääntöä vaan kumoavat sen

Vierailija
10/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jaa. Saman perheen lapsista voi tulla kuule narkkareita tai lääkäreitä eikä sitä kenestä tulee mitäkin voi varsinkaan ulkopuolinen ennustaa. Sivistyneen arvauksen voi esittää. Näin kävi nimittäin omassa lapsuuden perheessäni, itse olen sisaruksista aika keskitien kulkija ollut tähän mennessä, sh.

Vierailija
11/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kympin oppilas, josta tuli siivooja. Työnteko ei ole koskaan kiinnostanut, mutta sosiaalituilla eläminenkään ei innosta. Kunnianhimoa ei ole, ja persoonakaan ei hurmaa. Sain kymppejä lähinnä hyvän muistin vuoksi. Keskityin tunneilla, ja kokeissa muistin opettajan puheita sanasta sanaan.

Vierailija
12/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kympin oppilas, josta tuli siivooja. Työnteko ei ole koskaan kiinnostanut, mutta sosiaalituilla eläminenkään ei innosta. Kunnianhimoa ei ole, ja persoonakaan ei hurmaa. Sain kymppejä lähinnä hyvän muistin vuoksi. Keskityin tunneilla, ja kokeissa muistin opettajan puheita sanasta sanaan.

Arvaan, että työssäsi kohtaat jatkuvasti ennakkoluuloja.

Vierailija
13/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olen sen verran huono näköinen, että en minä erota. Ehkä en halukaan erottaa... Tuomita jja liian nopeta johtopäätöksiä en ainakaan en halua tehdä heti ensinkemältä.

Mutta niinhän sitä täällä kohtaa heitäkin, jotka antavat ymmärtää, että näkevät j huomaavat päältä päin muiden varallisuus aseman, ataudit aj sairaudet seksuaalisen suunatuneisuuden vain muuman muun esimerkin antaakseni. Se mistä tai kuinka kaiken tämän pystyvät näkemään ja huomaamaan on jäänyt kysymyksistä ja pyynnöistäni huolimatta epäselväksi.

On toki totta, että eri ihmiset myös lapset herättävät erilaisia mielikuvia ja tuntemuksia siitä, että mihin he saattasiivat pystyä tai mihin suuntaan kehittyä. Itse yritän tietosiesti vältttää sitä, että leimasin vahvasti jo heti ensi-näkemältä. Hyvin harva lapsi on voinut vapaasti ja avoimesti valita sen millaiseen kotiin on syntynyt tai millaisissa oloissa voi elää ja varttua.

Siksi on erinoamsen tylsää, jos lähtisi arvioimaan lasta tuolta pohjalta huomaamatta ja ymmärtämättä, että hän on itsenäine oma uniikko yksilö, jonka elämässä jaksamisen ja pärjäämisen kannalta saattaa olla huomattava vaikutus sillä, miten tai kuinka sivulliset ja muut huomioivat hänet.

On uskoakseni paljon helpompaa ponnsitaa ja yrittää edetä eteenpäin jos tai on yksikinn joka  kulkee rinnalla tukien ja uskoen ja tsempaten kuin elää ilmapiirissä, jossa  tsemppausta ja kannustusta ja rohkaisua ei saata kohdata, kuin korkeintaan sattumalta.

Toki aina on ja on ollut heitä,jotka äärimmäisessä paineessa ja vastinkäymisistä huolimatta muodostuvat timanteiksi. Mutta on myös ihan liian monta, jotka kärsivät ja kokevat kipua ja särkyä muden välinpitämättömyyden ja loukkaavan käytöksen vuoksi.      

Vierailija
14/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta näkee. Kyllä insinööri on jo insinööri pienenä. Siis mielenkiinnon kohteet.

Se, mitä ei näe, on johtajuus ja kyky olla esiintyvässä ammatissa. Se kasvaa iän myötä.

Vierailija
15/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteenpiirteet näkee jo lapsena. Keskittymiskyky, ahkeruus, tunnollisuus, empaattisuus, kunnianhimo. Näillä piirteillä menestytään ja jos myös älykkyys on yli keskitason niin lapsella on hyvät mahdollisuudet menestyä. Luonteenpiirteet ja älykkyys on osittain perinnöllisiä asioita. Hyvästä perheestä huolimatta lapsella saattaa olla esimerkiksi neurologisia tai psykiatrisia vaikeuksia esimerkiksi ongelmia keskittymisessä tai empatiassa ja tällainen lapsi menestyy tietenkin heikommin elämässä. Sairaita lapsia syntyy tietenkin kaikissa yhteiskuntaluokissa.

Vierailija
16/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonteenpiirteet näkee jo lapsena. Keskittymiskyky, ahkeruus, tunnollisuus, empaattisuus, kunnianhimo. Näillä piirteillä menestytään ja jos myös älykkyys on yli keskitason niin lapsella on hyvät mahdollisuudet menestyä. Luonteenpiirteet ja älykkyys on osittain perinnöllisiä asioita. Hyvästä perheestä huolimatta lapsella saattaa olla esimerkiksi neurologisia tai psykiatrisia vaikeuksia esimerkiksi ongelmia keskittymisessä tai empatiassa ja tällainen lapsi menestyy tietenkin heikommin elämässä. Sairaita lapsia syntyy tietenkin kaikissa yhteiskuntaluokissa.

Huh. En nyt luokittaelisi neurologisesti erilaisia lapsia ”sairaiksi”. Luepa tämän päivän hesari ja juttu 30 v tutkijasta. Hän sanoo, että kaikki tutkijat ovat lapsena olleet neurologiasesti erilaisia kuin muu väestö.

Yleensäkään erilaisuus ei ole ”sairautta”.

Vierailija
17/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,niistä tulee lopuksi vainajia.

Vierailija
18/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta piti mukamas tulla sitä sun tätä, jos ei nyt presidenttiä niin ainakin Nobel-palkittu kirjailija tai vähintäänkin lääkäri. Tuntuu että koko lapsuuden yritin vastata vanhempien ja suvun odotuksiin ja esittää kiinnostunutta asioita joista en välittänyt ollenkaan.

Nykyään olen lievästi alkoholiongelmainen työtön. Olisinpa saanut vaan tehdä sitä omaa juttua, olisipa minun annettu olla kiinnostunut vapaavalintaisista asioista.

Vierailija
19/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaikeista oloista on lapsen tai nuoren vaikea ponnistaa hyvään koulutukseen ja muutenkin hyvään sosioekonomiseen asemaan. Sitten taas ns.hyvästä perheestä lapsi saa hyvät mahdollisuudet mihin vaan.

Vierailija
20/33 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. En nyt luokittaelisi neurologisesti erilaisia lapsia ”sairaiksi”. Luepa tämän päivän hesari ja juttu 30 v tutkijasta. Hän sanoo, että kaikki tutkijat ovat lapsena olleet neurologiasesti erilaisia kuin muu väestö.

Yleensäkään erilaisuus ei ole ”sairautta”.

Joku voisi copypasteta tuon jutun, en ole tilaaja.