Gallup. Ovatko koneet jo alkaneet viedä työpaikkoja?
Ovako koneet jo alkaneet viedä työpaikkoja, vai syntyykö uudenlaisia töitä? Jos koneet alkavat tulevaisuudessa viedä ihmistyön tarvetta, ennusteesi milloin tämä tapahtuu.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 1800-luvulta alkaen.
Itse asiassa hyvinkin totta. Silloin tehtiin yli kahdentoista tunnin työpäiviä kuutena päivänä viikossa ilman lomia.
Mun mielestä esim. kaikki lypsykoneet ja traktorit pitäisi kieltää lailla. Tulisi työpaikkoja kun jokaiseen maataloon saataisi taas piikoja js renkejä lypsämään, auraamaan ja kylvämään käsityönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa hyvinkin totta. Silloin tehtiin yli kahdentoista tunnin työpäiviä kuutena päivänä viikossa ilman lomia.
1800-luvun ihminen säälisi nykyduunareita. "Vain osa-aikatyötä tarjolla. Tuleeko noin vähillä tunneilla edes toimeen? Taitavat elää nälässä."
Eivät. Teillä... meillä ihmisillä ei ole mitään pelättävää robottiyliherrojen taholta. Kaikki on hyvin. Jatkakaa. Meep moop piip tssssrrr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1800-luvun ihminen säälisi nykyduunareita. "Vain osa-aikatyötä tarjolla. Tuleeko noin vähillä tunneilla edes toimeen? Taitavat elää nälässä."
1800-luvulta nykyaikaan oli mahdollista vähentää työaikaa, koska koneellistuminen tehosti tuotantoa. Mutta nykyisestä ei voi työaikaa vähentää koneellistumisen takia, vaan työtunteja on lisättävä. Se johtuu luonnonlaeista ja on tieteellisesti ainoa järkevä tapa toimia.
Terveisin uusliberalistinen oikeistolainen ajatushautomo.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä esim. kaikki lypsykoneet ja traktorit pitäisi kieltää lailla. Tulisi työpaikkoja kun jokaiseen maataloon saataisi taas piikoja js renkejä lypsämään, auraamaan ja kylvämään käsityönä.
Kukaan ei noita työpaikkoja kaipaa. Nykyisestä työttömyydestä, joka johtuu automatisaatiosta, digitalisaatiosta, ym. päästäisiin käden käänteessä eroon työaikoja lyhentämällä.