Toisesta ketjusta mieleen tuli... mystinen, ylistetty Moccamaster, onko se oikeasti niin hyvä kuin hehkutetaan?
Vai jatkanko tuon viidentoista-euron halpiskeittimen kanssa?
Kommentit (24)
Ei ole.
Vaihdoin 5 vuotta sitten moccamasterin kahvipannuun ja siitä lähtien olen juonut hyvää kahvia.
Meillä on sellainen vanhan mallinen moccamaster, jossa ei ole sitä itsestään sammuttavaa ominaisuutta. Mutta siis kyllä mä ainakin tykkään, kahvi pysyy kuumana ja on hyvää. Ja kestävä. Tippalukot menee vissiin aika herkästi rikki noissa.
Nopea ja kestävä,suodatuslämpö saattaa halvassa keittimessä olla väärä.Mokkis putosi lattialle ja toimi edelleen,vain vesisäiliö rikkoontui.
Mä tykkään tuollaisista, missä kaikki osat saa irti ja pestyä. Myös sen vesisäiliön. Kaikkein parasta kahvia tulee mutteripannulla.
Moccamaster on oikeasti hyvä kyllä. Jos saat satasella, niin silloin on kyllä hinta/laatu-suhde kohdallaan.
Sain lahjaksi 180 euron arvoisen MoccaMasterin. Onhan se tyylikäs, mutta en minä huomaa mitään sen ihmeempää kahvin maussa. Noita muovikeittimiä kun käyttää, niin muovin maku tulee lisänä. Sitä haittaa ei MoccaMasterissa ole.
Kahvin laatu tässä ratkaisee. Jos keittelee jotain Costa Ricaa, niin saa sen makuista kahvia. Nyt käytössä Pauligin New York -sekoitus, jota suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Sain lahjaksi 180 euron arvoisen MoccaMasterin. Onhan se tyylikäs, mutta en minä huomaa mitään sen ihmeempää kahvin maussa. Noita muovikeittimiä kun käyttää, niin muovin maku tulee lisänä. Sitä haittaa ei MoccaMasterissa ole.
Kahvin laatu tässä ratkaisee. Jos keittelee jotain Costa Ricaa, niin saa sen makuista kahvia. Nyt käytössä Pauligin New York -sekoitus, jota suosittelen.
Minulle taas maistuu Costa Rica, mutta New York ei yhtään. Mokkamäästerillä tieten täälläkin keitellään.
Todella huono. Ennen tehtiin käsin ja oli ikuinen takuu, sitten meni roskaksi. Tippalukko ei pidä eikä kahvin makukaan kummoinen ole. Perkolaattori on paras.
Ei ole hintansa arvoinen. Ihan samanmakuista kahvia tulee kuin halvemmallakin.
Kestävä ja kohtuullisen ok keitin. Testien mukaan Wilfa Svart Presisjon pesee kuitenkin 6-0. Taannoisessa testissä Wilfa esimerkiksi sai 36 makupistettä ja Mokkis 29. Tuo uusi Wilfa on myös kestävä, toisin kuin edeltävä malli.
En ole koskaan saanut hyvää kahvia sillä keitettyä kahvia. Ehkä omistajat arvostavat muita ominaisuuksia. 90% tuttavapiirissä on moccamaster ja ei ole hyvää kahvia tarjottu. Ehkä eivät osaa käyttää, tai sitten on jotain lirua kahvia.. en tiedä missä se syy on.
Pannukahviin olen tottunut ja sitä kupin per päivä juon.
Meillä kestänyt 10 v, mutta anopilla kesti vuoden. Oli varmaan laittanut ne kahvinporot sinne vesisäiliöön.
Nyt tutkimme, mite korjaisimme. Huoh.
Mulla on 13 vuoden vanha moccamaster, toimii hyvin. Pitää toki huoltaa ja pestä säännöllisesti niin tulee hyvää kahvia. Itse käytän paljon myös espressokonetta, joten mokkis jäänyt vähemmälle vieraskäytölle. Mutta suosittelen, ainakin nuo vanhat ovat olleet kestäviä, uusista ei kokemusta.
Halvan rimpulan oloinen. Tippalukko ihan surkea. En ymmärrä hypetystä. Meillä lensi roskiin epäkäytännöllisyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kestävä ja kohtuullisen ok keitin. Testien mukaan Wilfa Svart Presisjon pesee kuitenkin 6-0. Taannoisessa testissä Wilfa esimerkiksi sai 36 makupistettä ja Mokkis 29. Tuo uusi Wilfa on myös kestävä, toisin kuin edeltävä malli.
Onkohan meillä sitten ollut Wilfasta se edeltävä malli... Tosin niin rasittavat traumat jäi joka tapauksessa, ettei meille enää tule Wilfaa, vaikka miten olisi kestävämpi. Kaksi kertaa vaihdettiin kyseinen keitin takuun piikkiin, kolmannella kerralla keitin oli jo poistunut kaupan valikoimista, joten hyvitetyllä summalla ostettiin sitten se Moccamaster.
Mä en voi ymmärtää miksi vesisäiliötä ei saa irroitettua ja pestyä.
Muuten ok keitin mutta vaikka AINA lisään veden puhtaalla vesiastialla, silti se vesisäiliö täytyy ajoittain pestä.
Mulla on n. 12-vuotias karvalakkimalli, ei tippalukkoa, ei automaattista virrankatkaisua tms. Hyvä härveli edelleen :)
Mulle parasta Moccamasterissa on se, että sillä saa oikeasti kuumaa kahvia. Halppiskeittimillä kahvi oli aina parhaimmillaankin vain lämmintä, ja varsinkin vain kupin tai kaksi keittäessä ihan onnettoman haaleaa.
Turhaa hypetystä.
Meillä on bosch comfortline kahvinkeitin ja keittää paljon parempaa kahvia. Mokkiskahvia juodaan molempien anoppiloissa. Huomaa eron.
On. Varmatoiminen ja kestävä.