Luotatteko Ruotsin apuun sodassa? Linkki lupauksesta. Perustelkaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e2f10a59-6dc9-4241-877f-dec71c934…
Ruotsi oli luvannut viime sodassakin, muttei kuitenkaan auttanut. Minä en luottaisi. Entä te?
Kommentit (31)
Jos Helsinkiin hyökättäisiin, Ruotsi ensin miettisi, miten saada neuvotteluilla hyökkääjän olemaan hyökkäämättä myös Ruotsiin.
Mutta jos Ruotsi alkaisi pitää selvänä, että sinne ollaan myös tulossa, lähettäisi joukot.
Luulen, että Ruotsi yrittäisi olla lähettämättä. Sellainen kiemustelija se on. Ja mistä se saisi miehiä, jotka suostuisivat lähtemään Suomea puolustamaan? Heille pitäisi olla perusteet, että Ruotsi on vaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pötkisin pakoon. Ehkä Ruotsiin juuri.
Rajat menee kiinni, ennen kuin tarvis tajuaa sodan uhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soutamalla Ruotsiin. Tai pakenisin maan alle.
Eiköhän ne sinne ahvenanmaalle lähettäisi joukot. Pitäisi luultavasti ahvenanmaan itsellään kun olisivat popkornia mutustellen katsoneet kun Suomessa soditaan. Myisivät tietenkin samalla aseita sekä Suomelle, että Venäjälle. Sellainen win-win tilanne.
Kyllä Ruotsi ainakin Usan ja Naton antaisi käyttää aluettaan Suomen puolustamiseen
Mun veikkaus on, että kun sota tulee niin suomi ei siinä ole mukana, vaan ruotsi. Maasta on tullut niin heikko ja Putin ikääntyy ja haluaa jäädä historina kirjoihin.
Saattaahan sieltä pari Håkania tulla... 🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soutamalla Ruotsiin. Tai pakenisin maan alle.
Miten saisit ruokaa sinne maan alle esim vuoden tai 5 vuotta?
Ja Ruotsi palauttaisi takaisin Suomeen. Kun eihän Suomi halua, että sinne häipyy työikäistä tai jopa sotaan kelpaavaa väkeä.
Vaikea tajuta, miten Ruotsi tai Suomi saisi itselleen ja väelleen ryhtiä sotaa varten.
Kun nyt kaikkia on ymmärretty ja hyysätty ihan yksilön mieltymysten mukaan.
Ei se viimeksikään Suomea auttanut.
Totta kai, koska niin sen epävirallinen Nato-jäsenyys napsahtaa saman tien viralliseksi.
Suomi on sotilaallisesti liittoutunut maa, minkä Ruotsi juuri ”lipsautti” julkisuuteen
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e2f10a59-6dc9-4241-877f-dec71c934…
Onko apu rajattu koskemaan hyökkäystä vain tiettyihin Suomen osiin. Esim Ahvenanmaa ja Hanko. Mutta ei Rovaniemi tai Joensuu.
Uskon Ruotsin apuun -siitä olisi suuri hyöty myös heille itselleen niin toki auttaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Uskon Ruotsin apuun -siitä olisi suuri hyöty myös heille itselleen niin toki auttaisivat.
Eivät viime sodassakaan sitten lupauksistaan huolimatta auttaneet.
Syyksi sanoivat, että venäläiset suhtautuvat heidän apuunsa vihamielisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko apu rajattu koskemaan hyökkäystä vain tiettyihin Suomen osiin. Esim Ahvenanmaa ja Hanko. Mutta ei Rovaniemi tai Joensuu.
Mitäpä ne venäläiset Joensuuhun tai Rovaniemelle hyökkäisivätkään. Ei niillä ole sanotavaa strategista merkitystä. Saisivat kaikki sodasta aiheutuvat riskit, mutta ei oikein mitään hyötyjä.
Venäjän kannalta sodassa olisi olennaisempaa etelärannikon strategisten kohteiden haltuunotto. Sillä he parantaisivat Pietarin turvallisuutta.
Tosin en usko, että Venäjältä niin hulluja hallitsijoita löytyisi, jotka haluaisivat lähteä länsimaiden kanssa sotimaan. Ja Suomi on jo varsin tiiviisti länsiblokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hyvä vitsi. Mitkä rajat :D nytkin sieltä voi lompsia sisään kuka tahansa ilman papereitakin.
En luota. Toista yhtä itsekästä kansakuntaa saa kyllä hakea. Suomen kannattaa asettaa oma itsenäinen puolustus ja maanpuolustustahdon kohottaminen ykkösprioriteetiksi, pitää hyvät suhteet itänaapuriin ja katsoa varteenotettavia kumppaneita kauempaa kuin Pohjanlahden takaa. Suoraan sanottuna toivon että jos Ruotsiin hyökätään niin Suomi rajoittaa apunsa täysin sotalasten ottamiseen.
Tämä koko asia tuli Ruotsin toimesta esille nyt raportin julkistamisen yhteydessä - samaan syssyyn oli hyvä mainita myös siitä, miten loistava Suhoin-tappaja Gripen on.
Tästä voi nyt sitten jokainen päätellä mikä tämänkin uutisen todellinen sanoma oli...