Porin talopalo - miksi lemmikkejä ei pelastettu ensimmäisenä
Uutisissa nainen kertoi että kissa oli jäänyt asuntoon. Oli siellä yksinään palavassa talossa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä poistuisi ilman kissojani, en missään nimessä!
Siellä sitten kissojen kanssa kirjahyllyn takana lattialistan välissä odottelette savun hälvenemistä.
Muutamassa minuutissa kissat olisivat kantokopassa, ja mukanani poistumassa talosta. Kaikki muu saisi jäädä, millään muulla ei olisi väliä.
Niin aivan joo anteeksi olin väärässä. Kyllähän tulipalossa aina MUUTAMAN MINUUTIN hengailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä poistuisi ilman kissojani, en missään nimessä!
Siellä sitten kissojen kanssa kirjahyllyn takana lattialistan välissä odottelette savun hälvenemistä.
Muutamassa minuutissa kissat olisivat kantokopassa, ja mukanani poistumassa talosta. Kaikki muu saisi jäädä, millään muulla ei olisi väliä.
Niin aivan joo anteeksi olin väärässä. Kyllähän tulipalossa aina MUUTAMAN MINUUTIN hengailee.
Eiköhän tieto poistumisesta ole jo tiedossa, ennen kun liekit nuolee seiniä.
Siis käsimatkatavarat on tärkeitä.
Jos mä joutuisin tilanteeseen, jossa mun pitäisi valita oma rakas koirani, vai täysin vieras lapsi (tai aikuinen), niin kyllä mä sen lapsen/aikuisen pelastaisin. Suunnaton suru olisi koiran puolesta, mutta äitinä voin vain kuvitella sen vieraan lapsen vanhempien tuskan. Ja miettikää nyt jos se vieras lapsi olisi teidän, miltä se tuntuisi, kun naapuri pelastaakin hamsterinsa ja jättää lapsenne sinne?
Pelastaisin Ns. Hyvän ihmisen mutta en mulkkua.
Sanoin juuri eilen miehelleni kun näin palon (1km päässä palopaikalta pikatieltä) että onneksi ei asuta enää kerrostalossa. Kun nyt jos syttyy tulipalo, menee vain meidän koti, mutta tuolla on mennyt mahdollisesti satojen kodit.
Useampi kissa jäi.
"Keskuskartanossa asuva Amanda Saarinen kertoo olleensa kotona päiväunilla, kun hänen parvekkeella ollut miehensä tuli herättämään ja kertoi, että nyt pitää lähteä.
Puoliso Jan-Eric Fröjdahl sanoo havainneensa palon, kun kuului kauheaa pauketta. Alhaalla näkyi poliiseja ja palomiehiä, jotka huusivat, että on lähdettävä alas.
– Meillä ei ole tietoa, mitä seuraavaksi tapahtuu, Fröjdahl kertoo.
Saarinen kertoo, että pariskunnan kissat jäivät asuntoon.
– Ihmiset ovat prioriteetti tällaisessa tilanteessa. Toivotaan parasta mutta pelätään pahinta. Pahalta tuntuu, Saarinen sanoo."
Sääli kissoja mutta luultavasti palokaasut tainnuttivat ne hyvin pian, ei tarvinnut kärsiä. Taintuuhan ihminenkin niihin nopeasti, ja kissa on kuitenkin paljon pienempi.
Videolla neljä minuuttia syttymisestä huoneessa on 400°c lämmintä. Etsi kissoja.
Vierailija kirjoitti:
Useampi kissa jäi.
"Keskuskartanossa asuva Amanda Saarinen kertoo olleensa kotona päiväunilla, kun hänen parvekkeella ollut miehensä tuli herättämään ja kertoi, että nyt pitää lähteä.
Puoliso Jan-Eric Fröjdahl sanoo havainneensa palon, kun kuului kauheaa pauketta. Alhaalla näkyi poliiseja ja palomiehiä, jotka huusivat, että on lähdettävä alas.
– Meillä ei ole tietoa, mitä seuraavaksi tapahtuu, Fröjdahl kertoo.
Saarinen kertoo, että pariskunnan kissat jäivät asuntoon.
– Ihmiset ovat prioriteetti tällaisessa tilanteessa. Toivotaan parasta mutta pelätään pahinta. Pahalta tuntuu, Saarinen sanoo."
Sääli kissoja mutta luultavasti palokaasut tainnuttivat ne hyvin pian, ei tarvinnut kärsiä. Taintuuhan ihminenkin niihin nopeasti, ja kissa on kuitenkin paljon pienempi.
Ihmiset ovat prioriteetti? Ei ainakaan teidän kaltaiset itsekkäät ihmiset minun silmissäni.
Ei ole tietoa kuinka kissojen kävi. Vain yläkerroksen asunnot vaurioituvat ja muut evakuoitiin varmuuden vuoksi.
Patakintaat etsittävä ensin. Se on tommonen neljäsataa asteinen kissa kovin lämpöinen käsiteltävä.
Äänekoskella poliisit olivat löytäneet koiranpennun. Ne lopettivat sen samantien ampumalla sitä päähän. Tästä löytyy uutinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Videolla neljä minuuttia syttymisestä huoneessa on 400°c lämmintä. Etsi kissoja.
Eihän tuolla asunnot olleet tulessa. Olen itsekin asunut talossa jossa syttyi tulipalo pari kerrosta ylempänä. Heti kun rappukäytävän palohälytin alkoi soimaan, niin pakkasin kissat kantokoppaan. Ei tulisi mieleenikään jättää niitä jälkeen, ellei oikeasti ole kyse sekunneista.
Juu niinhän se menee kun pelastuslaitos tyhjentää 160 asunnon kerrostaloa tulipalon riehuessa niin jokaiselle asukkaalle annetaan tarvittava aika kerätä lemmikit ja käsimatkatavarat ja.... ” juu rouva kerää kimppunsa ihan rauhassa, me tässä odotellaan...” jeps 😳
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi syy, miksei kerrostaloon kannata ottaa lemmikkejä.
Oot sitä mieltä että muut kuin kerrostalot ei voi syttyä palamaan?
Tää on se asia mitä pelkään aina lähtiessäni kotoa ja jättäessäni koirat sinne. Jos tulipalo syttyy niin toivon että olen kotona ja pystyn pelastamaan koirani, muulla ei väliä. Koirissa se kätevä puoli etteivät pääse sänkyjen tai kaappien alle piiloon niin ehkä helpompi raahata mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu niinhän se menee kun pelastuslaitos tyhjentää 160 asunnon kerrostaloa tulipalon riehuessa niin jokaiselle asukkaalle annetaan tarvittava aika kerätä lemmikit ja käsimatkatavarat ja.... ” juu rouva kerää kimppunsa ihan rauhassa, me tässä odotellaan...” jeps 😳
Harvoin se pelastuslaitos on sekunnissa paikalla. Jos haistaa savua tai kuulee hälytyksen, täytyy miettiä eläinten pelastusta heti, eikä sitten kun tulee käsky lähteä. Eli kissat koppaan, koiralle hihna jne.
Tuossa vaiheessa kääntäisin sohvan vaikka ylösalaisin. :)