Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen nettiriippuvuus

Ahdistuja
16.05.2019 |

Miehelläni on selkeästi nettiriippuvuus. 90-95% kotona olo ajasta kuluu jonkun ruudun ääressä. Alan henkisesti väsyä tähän. Kaikki vastuu oikeasta elämästä jää minulle.
Haluaisin muuttaa lasten kanssa omaan asuntoon ja hän voisi asua koneidensa kanssa missä haluaa. Mutta pelottaa miten pärjään. Tarvitsen autoa ja nykyinen on miehen nimissä. Olis pakko ostaa se.
En uskalla ehdottaa eroa, jos se onkin miehelle ok, niin miten saan kaiken rullaamaan. Talo pitäisi myydä, löytää sopiva asunto, maksaa lasten kuluja..
Siltikin olis helpompi hengittää.
Ahdistaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mun mies on ajatustenlukija tai sit se on lukenu tän.. Mutta tänään se ei oo juurikaan ollut koneella ja pyysi mua jopa pyöräilemään.

Mitä täällä tapahtuu???

No arvaatte varmaan, että en valita. Enkä tuhlaa enempää omaa aikaani nettiin.

Kiitos ja anteeksi. Helpotti, kun sai edes tänne purkaa tän asian.

Vierailija
42/43 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Nainen pärjää yksin, ei mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Tiedättehän, että nettiriippuvuus on sairaus johon on määritelty kriteerit ja hoitomuoto.

Kyllä mä olen asiaa tutkinut, mieheni täyttää nämä kriteeristöt.

Vaikka osa (miehet?) haluaa leimata minusta mieheni huomioimatonta, ruoska kädessä seisovaa feministiä, niin pakko tuottaa pettymys. En ole kyseinen henkilö.

Luuletteko, että mies ottaa huomionosoitukseni vastaan. No ei, hän on netissä.

En suostu toisen sairaudesta ottamaan syytä itselleni.

Toivon vain, että miehen silmät aukeaa.

Minä kyllä ymmärrän aloittajaa. Ex -mieheni oli myös pahasti nettiriippuvainen, se ei oikeasti ole mikään pikkujuttu jos omassa parisuhteessaan joutuu jatkuvasti häviämään jollekin toiselle (tässä tapauksessa koneelle). Meillä tilanne oli ilmeisesti aika paljon pahempi, koska mies suhtautui hyvin aggressiivisesti minun yrityksiini puuttua netin käyttöön. Ja siellä netissä tosiaan oltiin ihan tavallisena työpäivänäkin aamusta iltaan/yöhön. Mitään yhteistä ei voinut tehdä kuin harvoin ja pitkin hampain. 

Suosittelen ap että nostat nyt oikeasti kissan pöydälle ja vaadit miestä keskustelemaan asioista kunnolla. Toki syyllistämistä välttäen ja mahdollisimman sopuisaan sävyyn mutta kuitenkin jämäkästi. Riippuvaiset usein kääntävät keinolla millä hyvänsä kaiken toisen ihmisen tai olosuhteiden syyksi. Sitä se addiktio juuri on; mitä vaan ettei tarvitsi huumestaan luopua. 

Mikäli mies ei suostu parisuhdeterapiaan ja hoitamaan addiktiotaan, ero on vaihtoehto. Itse sen kokeneena en suosittele eroamaan helpolla tai kevyistä syistä, etenkään jos on odotettavissa että mies ei eron jälkeen pysty tasavertaiseen (tai edes sinne päin) vanhemmuuteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä