Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin unessa ystäväni kuoleman - nyt se on totta

Vierailija
15.05.2019 |

Näin kolme kertaa vuoden sisällä lähes samankaltaisen unen, jossa ystäväni oli kuollut ja juttelin hänen isänsä kanssa. Viimeinen uni oli joulun tienoilla.
Herättyäni aina ihmettelin unta. Ei todellakaan ollut mitään viitteitä siitä, että ystäväni olisi kuolemassa.
Kolme viikkoa sitten ystäväni kuoli. Tänään puhuin puhelimessa hänen isänsä kanssa. Pitkälle levinnyt syöpä löydettiin liian myöhään. Sytostaatit eivät enää auttaneet.
Tämä on jotenkin käsittämätöntä. En koskaan puhunut ystävälleni unistani enkä uskonut niiden todenperäisyyteen ennen kuin se oikeasti tapahtui. Onko joku teistä kokenut jotain vastaavaa?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni näki unta että isä kuolee. Meni alle vuosi kun isä kuoli syöpään.

Vierailija
2/41 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt joitain asioita unessa ennalta. En tosin tämän kaltaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tälle ilmiölle olemassa jotain selitystä? Onko kyse jostain yliluonnollisesta, jota ei voi järjen keinoin selittää? Vai ovatko jotkut niin herkkiä, että he tietämättään aavistavat/tietävät ennakkoon asioita?

Vierailija
4/41 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt joitain asioita unessa ennalta. En tosin tämän kaltaista.

Niin mäkin. Talvella näin unen joka liittyi kauppahallissa käymiseen.

Tapahtui just niin kuin unessa kun kävin hallissa eli hiukan epätavallinen tilanne.

Tuntui hassulta kun muistin uneni.

Vierailija
5/41 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt joitain asioita unessa ennalta. En tosin tämän kaltaista

Lisäys: on tullut sen verran tarkkaa tietoa jostakin tapahtumasta ja sen ajankohdasta, ettei voi olla pelkkä aavistus.

Vierailija
6/41 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle ilmiölle olemassa jotain selitystä? Onko kyse jostain yliluonnollisesta, jota ei voi järjen keinoin selittää? Vai ovatko jotkut niin herkkiä, että he tietämättään aavistavat/tietävät ennakkoon asioita?

Henkimaailmassa tiedetään ihmisen lähtö ja se nähtävästi voidaan ilmoittaa läheiselle unessa.

Vierailija
7/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin unessa seuraavan lottoarvonnan numeroita. Herättyäni muistin näistä numeroista viisi kappaletta, joten tein lottorivin niillä, ja keksin vielä päästäni loput kaksi. En usko mihinkään enneuniin, ja ajattelin että ihan varmasti näitä viittä numeroa ei arvota, mutta kokeilenpa nyt huvikseen. Oli melkoinen järkytys, kun nämä viisi viisi numeroa sitten arvottiin seuraavassa lottoarvonnassa, ja vieläkin harmittaa että en muistanut niitä unessa olleita loppuja numeroita.

Vierailija
8/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime yönä menossa johonkin Helsingissä ja näin asiat lintuperspektiivistä, jostain syystä halusin nousta ratikkaan ja etsin sopivaa pysäkkiä, sitten menin johonkin R-kioskin tapaseen pikku liikkeeseen ostamaan jotain, en tiedä mitä olin ostamassa, mutta koitin maksaa ostokset lähimaksulla, ei toiminut, piti jostain syystä aktivoida ominaisuus puhelimesta, sitä ei tietenkään löytynyt. lopulta maksoin koodilla. Vartija seisoi kokoajan selän takana, luulin että se on siinä mun takia, mutta pian selvisi että se oli ostamassa sapuskaa. Sillä oli jotain asiaa mutta puhuin päälle ja kysyin myyjältä että meneekö tuotteet hyvin kaupaksi, hyllyt oli täynnä jotain hygienia tuotteita, en muista mitä vastas, sitten oli vartian vuoro sanoa jotain, mutta kello herätti just siinä vaiheessa, nauratti hieman herätessä ettei kaveri saanut sanottua asiaansa.

Vierailija
9/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, kuinka paljon näkee sellaisia unia, joita aamulla muistelee että olipa erikoinen uni - eikä se koskaan tapahdu. Ihmismieli helposti kuitenkin poimii kaikista niistä nähdyistä (ja muistetuista) juuri ne, jotka "käyvät toteen".

Vierailija
10/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän merkit sairaudesta on varmasti ilmassa ja alitajunnassa on miettinyt eri vaihtoehtoja ja pelkää pahinta tai miettinyt ystävän asioita. Unethan tulevat mitä alitajunnassaa on miettinyt.

Näin ajattelen, kun itse olen nähnyt ennakkoon "enneunia" esim. isäni ja siskoni kuoleman tai jonkun muun asian. Kyllä ne unet tulevat sieltä oman pään sisältä.

Vierailija
11/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin muutamana yönä peräkkäin unta, että veljeni yli ajoi rekka. Parin viikon päästä veljeni teki itsemurhan. Rekalla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
12/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin erittäin vahvan unen ihmisestä, jota en ollut nähnyt pariinkymmeneen vuoteen. Meni muutama viikko niin luin kuolinilmoituksen.

Kaipasin erästä ihmistä menneisyydestä. En löytänyt googlella osumaa, mutta randomilla nettisurffailulla ajauduin sivustolle, jossa oli hänen valokuvansa.

Vierailija
13/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä omassa suvussa ja itsellä. Tullut nähtyä unia ystävien raskauksista yms. Äiti näki unta mummon lähtemisestä täältä maanpäältä ja pian mummo lähtikin. Mummo näki myös enneunia ja ennusti minunkin syntymän. Itse näen niitä välillä, mutta enemmän koen näitä normaalissa arjessa, että tiedän vain miten joku asia tulee tapahtumaan ja voin miettiä etukäteen miten sitten kohtaan kyseisen tilanteen. Se on kätevä taito, mitä mielestäni jokainen pystyy harjoittamaan. Tämmöiset taidot vaan "uinuu" suurimmalla osasta ihmisiä, mutta herkimmät voivat kokea kaikenlaista. Yleensä mieleen tulee kuva, tai ns. lyhytelokuva enteestä ja tunnistan sen siitä että se ei unohdu ja jää pyörimään päähän ikäänkuin että kiinnittäisin siihen kunnolla huomiota. Viimeisin tämmöinen arjen "näky" oli kun näin itseni ja mieheni, jonka kanssa olen vasta alkanut seurustelemaan, niin keilaamassa. Sitten mies yhtäkkiä ehdotti että lähetäänkö keilaamaan kun nähdään. Tämmöisiä tulee aika ajoin ja aina ne ovat yhtä jänniä kokemuksia :)

Vierailija
14/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle tapahtui just yks juttu joka ei liity uniin. Yksi asia ei ole meinannut millään onnistua ja väsyin jo koko asiaan mutta muutama viikko sitten tuli sisäinen tunne että asia järjestyy vielä ja saan viestin.

Eilen tuli sähköposti asiasta.

Voi olla että nyt asiat selviää.

Vierailija
15/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pahoittelut ja osanotot aloittajalle!❤️ Ystäväsi aika oli lähteä täältä ja nyt hän on varmasti paremmassa paikassa. Vielä te kohtaatte kun sen aika on.

Mutta uskon että kokemus (unet) olivat varmasti mieltä mietityttäviä. Itse ajattelen että sinua on valmisteltu kohtaamaan tilanne kertomalla siitä unien kautta. Oletko ennen kokenut mitään vastaavaa?

Vierailija
16/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin unta, että isäni kuoli. 15 vuoden kuluttua kuoli oikeastikin.

Vierailija
17/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti oli sairaalassa ja henkilökunta oli sitä mieltä, että kotiutetaan jonkun ajan päästä. Minulle tuli vahva tietoisuus siitä, että loppulaskenta alkoi. Äiti kuoli reilut kymmenen päivää sen jälkeen. Hoitajat, ammattilaiset, alkoivat kohdella kotiutujan sijaan kuolevana vasta kolme/neljä päivää ennen kuolemaa.

Vierailija
18/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt unessa näkyjä kadonneista ihmisistä.

Ja Tampereella Hämeensillan kohdalla vaistoan Raisan hengen, ainakin viimeksi kävi niin.

Vierailija
19/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, kuinka paljon näkee sellaisia unia, joita aamulla muistelee että olipa erikoinen uni - eikä se koskaan tapahdu. Ihmismieli helposti kuitenkin poimii kaikista niistä nähdyistä (ja muistetuista) juuri ne, jotka "käyvät toteen".

Juurikin näin. Jos näkee unta jonkun kuolemasta, niin osuuhan se oikeaan kun kaikki kuolee joskus. Mitä pidempään elää niin sitä todennäköisempää, että se voi tapahtua piankin. Esim näen unta isäni kuolemasta. Isäni on 67 ja kohtalaisessa kunnossa. Silti tuon ikäisellä voi olla jo vikaa verisuonissa, aivoissa tai vaikka sydämessä. Voi olla syöpä, maksa voi olla kirroosissa liiasta sokerista jne. Jos hän kuolisi vuoden sisään ja olisin taikauskoinen niin voisin luulla, että olen nähnyt enneunen, vaikka kyseessä on vain elämän väistämätön tapahtuma, joka tulee jokaisen eteen joskus. Unet on pelkoja ja toiveita, alitajuntaa. Uni jonkun kuolemasta voi olla kumpaa vaan, ei ennuste.

On ihan höpötarinoita kaikki ennejutut, mutta mikäs siinä jos se tuo jonkunlaista lohtua siitä, että on olemassa jotain muuta mitä silmillä nähdään. Uskoohan jotkut jumalaanki. Monenlaisiin jumaliin, joista jokainen on jonkun se oikea jumala, että ihan herneitä vedetään nokkaan jos sitä kyseenalaistaa.

Vierailija
20/41 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on ollut ainakin kaksi unta joissa tapahtumat kävivät seuraavana päivänä toteen enkä voinut tietää että ne olivat enneunia.

Joku aika sitten näin unta kaverista joka viipyi yhdessä huoneessa tosi pienen hetken.

Ja lähti.

Se vaan kuvasti tätä ihmistä kun ei mun kanssa vietä aikaa, enneuni se ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi