Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fiktiivisten hahmojen pieleen menneet paritukset

Vierailija
15.05.2019 |

Tuli mieleeni Sinkkuelämään viimeistä kautta katsellessa, mielestäni Carrien olisi pitänyt päätyä yhteen Aleksandr Petrovskyn kanssa Bigin sijaan. Haluaisin kuulla teiltä samankaltaisia ajatuksia, omaankin mieleen varmaan tulee lisää!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yleensä elokuvien päähahmot menevät toistensan kanssa naimisiin, joten tuolta kannalta harry ja hermione olisi ollut looginen pari.

Vaikka Rowling on puhunut itsekin, että olisi pitänyt kirjoittaa Harry ja Hermione pariskunnaksi, minä en kykene mitenkään näkemään minkäänlaista romantiikkaa heidän välillään.

Sama. Eipä sillä, Harry ja Ginny on ihan yhtä epäuskottava pari.

Itse en tykkää Hermione-Ron-parituksesta enkä erityisemmin Harry-Ginny-parituksestakaan. En muutenkaan ymmärrä miksi kaveripiirissä olisi pakko pariutua ristiin. Missään nimessä en olisi halunnut Harry-Hermione-pariakaan, koska hahmot on kirjoitettu niin hyvon ystäviksi, että romantiikka olisi ollut kauehan väkinäistä.

Mielestäni Rowling vähän mokasi Ronin hahmon kanssa. Alussa Ron oli fiksu, hauska ja "street wise" ja jännite hänen ja Hermionen välillä oli suloinen. Sarjan edetessä Ron vain taantui ja taantui, muuttui yhä epämiellyttävämmäksi ja typerämmäksi eikä osannut koskaan mitään. Miksi taikaministeriainesta oleva noita pariutuisi sellaisen tolvanan kanssa?

Olisin pariuttanut Hermionen ennemmin vaikka Krumille tai Percylle, Ronin jollekin turhalle sivuhahmolle ja Harryn ehdottomasti Lunalle. Luna olisi voinut kaikessa outoudessaan ymmärtää Harrya paremmin kuin kukaan muu. Ginny oli tylsä valinta, ja parin muodostuminen alustettiin vähän huonosti. 

Vierailija
22/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Se Robin Hood sarja jossa Richard Armitage oli Guy of Gisbourne. Marianin olisi pitänyt päätyä sen kanssa yhteen (se UST niillä oli ihan mieletön!!), sen sijaan käsikirjoittajat tekivät aivan järjettömän ratkaisun ja koko sarja meni pilalle sen takia. Vieläkin vähän katkera 😡

-Beth ja Daryl, ne olis ollu söpö pari.

-Joel ja Maggie Villissä Pohjolassa, niiden olisi pitänyt päätyä yhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yleensä elokuvien päähahmot menevät toistensan kanssa naimisiin, joten tuolta kannalta harry ja hermione olisi ollut looginen pari.

Vaikka Rowling on puhunut itsekin, että olisi pitänyt kirjoittaa Harry ja Hermione pariskunnaksi, minä en kykene mitenkään näkemään minkäänlaista romantiikkaa heidän välillään.

Sama. Eipä sillä, Harry ja Ginny on ihan yhtä epäuskottava pari.

Itse en tykkää Hermione-Ron-parituksesta enkä erityisemmin Harry-Ginny-parituksestakaan. En muutenkaan ymmärrä miksi kaveripiirissä olisi pakko pariutua ristiin. Missään nimessä en olisi halunnut Harry-Hermione-pariakaan, koska hahmot on kirjoitettu niin hyvon ystäviksi, että romantiikka olisi ollut kauehan väkinäistä.

Mielestäni Rowling vähän mokasi Ronin hahmon kanssa. Alussa Ron oli fiksu, hauska ja "street wise" ja jännite hänen ja Hermionen välillä oli suloinen. Sarjan edetessä Ron vain taantui ja taantui, muuttui yhä epämiellyttävämmäksi ja typerämmäksi eikä osannut koskaan mitään. Miksi taikaministeriainesta oleva noita pariutuisi sellaisen tolvanan kanssa?

Olisin pariuttanut Hermionen ennemmin vaikka Krumille tai Percylle, Ronin jollekin turhalle sivuhahmolle ja Harryn ehdottomasti Lunalle. Luna olisi voinut kaikessa outoudessaan ymmärtää Harrya paremmin kuin kukaan muu. Ginny oli tylsä valinta, ja parin muodostuminen alustettiin vähän huonosti. 

(en ole aikasemmin kirjoittanut tähän ketjuun)

Olen tainnut jostain lukea, että Ron muuttui typerämmäksi, koska Rowling rupesi kirjoittamaan Ronia leffa-Ronin kaltaiseksi. Ei varmaankaan tarkoituksella, enkä nyt pysty mitään lähdettä antamaan. Viimeiset kirjathan tulivat vasta sen jälkeen, kun leffoja oli jo tullut ja leffoissahan Ron on paljon pöhkömpi kuin kirjoissa (tai siis alkupään kirjoissa...).

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi noista pareista.

Vierailija
24/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jon/Dany tv-versiossa.

Vierailija
25/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
26/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dawson’s creekin joey Dawson olisivat saaneet pariutua vaikka olis ollu kuin tylsä ratkaisu

Samoin Dylan ja Brenda.

En ikinä pystynyt ymmärtämän mitä niin ihmeellistä Kellyssä oli että siitä kaikki tappeli koko sarjan.

Vierailija
27/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hessu Hopo ja Heluna. Koiran ulottuvuus ei riitä Helunan kaltaiselle lehmälle.

Eikös Heluna päätynyt yksiin Polle Koninkauluksen kanssa?

Vierailija
28/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harry Potter ja Ginny Weasley. Jopa JK Rowling itse katui kirjoittamaansa.

Tässä ei tosiaan ollut mitään järkeä. Ihme perusteinisettiä yhtäkkiä, kun Ginny oli vaan ollut mitätön pikkusisko.

Harrylle olisi pitänyt löytyä joku tyttö joka on yhtä spesiaali kuin se itse.

Hermione ja Ron ei toiminut myöskään. Hermionelle olisi sopinut Sirius, mutta kun se piti mennä tappamaan.

Minusta melkein aina sarja tai kirja menee pilalle, kun se huolella rakennettu jännitys muuttuukin suhteeksi. Tykkään hömppäromaaneistakin vaan niin kauan kun sankaripari kiertelee toisiaan, sitten kun ne päätyy sänkyyn loppuu kiinnostus.

Vierailija
29/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katniss Everdeen ja Peeta Mellark. Peeta on aivan liian tasainen ja rauhallinen tulisieluiselle Katnissille, Gale olisi ollut parempi. Juuri tällä tasaisuudella valintaa yritettiin perustella kirjoissa, mutta se ei vakuuttanut.

Minusta se toimii kyllä. Galen kanssa Katnissista olisi tullut hirviö -ja Galesta Katnissin. Ne olisivat ruokkineet toistensa julmuutta. Katniss tarvitsi Peetan kaltaisen hyvän ihmisen pitämään itsensä ihmisenä.

Tosielämässäkin tuollainen kuvio usein toimii: itsellänikin on Katniss/Peeta -parisuhde, missä minä siis olen se Katniss ja mieheni Peeta.

Vierailija
30/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterille olisi pitänyt kirjoittaa joku ihan uusi tyttöystävä. Joku todella erityinen ja erilainen. 

Ja Hermionelle myös. Sillä ja Ronilla ei ollut mitään yhteistä. Hermionen tapaiset tytöt päätyy yleensä yksiin jonkun vähän vanhemman miehen kanssa. Tyyliin joku taikalitkujen kanssa koko ikänsä puuhaillut keski-ikää lähentelevä (mutta ei sitten kumminkaan ihan niin vanha kuin alkuun vaikuttaa) taikayliopiston professori, joka ei ole ikinä naisia ajatellutkaan mutta onkin sitten tosi herrasmies ja silleen.

Tai sitten jotain ihan erilaista, taikamaailman vastine SAS-miehestä?

Vierailija
31/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei tosiaan ollut mitään järkeä. Ihme perusteinisettiä yhtäkkiä, kun Ginny oli vaan ollut mitätön pikkusisko.

Hermione ja Ron ei toiminut myöskään. Hermionelle olisi sopinut Sirius, mutta kun se piti mennä tappamaan.

Minusta melkein aina sarja tai kirja menee pilalle, kun se huolella rakennettu jännitys muuttuukin suhteeksi. Tykkään hömppäromaaneistakin vaan niin kauan kun sankaripari kiertelee toisiaan, sitten kun ne päätyy sänkyyn loppuu kiinnostus.

Se on just se UST eli unresolved sexual tension mikä mua pitää myös otteessaan eniten. Ihan parasta seurattavaa. Esim Booth&Bones, Daphne&Niles, Mulder&Scully...

Vierailija
32/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katniss Everdeen ja Peeta Mellark. Peeta on aivan liian tasainen ja rauhallinen tulisieluiselle Katnissille, Gale olisi ollut parempi. Juuri tällä tasaisuudella valintaa yritettiin perustella kirjoissa, mutta se ei vakuuttanut.

Minusta se toimii kyllä. Galen kanssa Katnissista olisi tullut hirviö -ja Galesta Katnissin. Ne olisivat ruokkineet toistensa julmuutta. Katniss tarvitsi Peetan kaltaisen hyvän ihmisen pitämään itsensä ihmisenä.

Tosielämässäkin tuollainen kuvio usein toimii: itsellänikin on Katniss/Peeta -parisuhde, missä minä siis olen se Katniss ja mieheni Peeta.

Noin teoriatasolla kyllä, mutta noissa kirjoissa Peetan ja Katnissin suhteen kuvaus jäi mielestäni puutteelliseksi. Katnissin tunteet Peetaa kohtaan ei vaikuta yhtä syviltä ja aidoilta, enkä saa luettua heidän kohtauksistaan samanlaista sähköä kuin Katnissin ja Galen. Tosielämässä olen kyllä samaa mieltä, ja taidan itsekin olla vähän Katniss omalle Peetalleni. :D

Vierailija
33/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on just se UST eli unresolved sexual tension mikä mua pitää myös otteessaan eniten. Ihan parasta seurattavaa. Esim Booth&Bones, Daphne&Niles, Mulder&Scully...

No min mielestä taas sitä ei voi venyttää loputtomiin tai muuten se muuttuu tylsäksi. Jotain kehitystä on tapahduttava.

Vierailija
34/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batman ja Robin... sairas sairas pari

Vierailija
35/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterin parituksissa ja muissakin vastaavissa ongelma on se, että yhdessä aikuisuuteen kasvavat lapsuudenystävät ei yleensä koskaan päädy romanttisesti yhteen. Siinä on ihan biologinen estomekanismi, että kasvukumppaniin ei tunne seksuaalista vetoa (ollut evolutiivisesti tärkeä mm. insestin estämiseksi).

Vierailija
36/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ross ja Rachel.. Ross on sosiaalisesti surkea nörtti, Rachel hauska ja menevä kaunotar. Mieluummin vaikka Joey.

Vierailija
37/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ross ja Rachel.. Ross on sosiaalisesti surkea nörtti, Rachel hauska ja menevä kaunotar. Mieluummin vaikka Joey.

Tästä tuli mieleen Phoebe ja Mike. Phoebe ei ylipäätään ole mielestäni niitä hahmoja, jotka väkisin pitää parittaa jollekin, mutta vähiten Mikelle. David olisi ollut parempi valinta, jos nyt kerran joku piti olla.

Vierailija
38/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän seksinsä voisi kuitenkin olla maagista.

Vierailija
39/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hessu Hopo ja Heluna. Koiran ulottuvuus ei riitä Helunan kaltaiselle lehmälle.

Eikös Heluna päätynyt yksiin Polle Koninkauluksen kanssa?

Olin unohtanut pollen olemassaolon. Mutta oliko tässä aineksia kolmiodraamaan? Hessulle sopisi mielestäni paremmin pluto.

Vierailija
40/57 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bones-sarjan Brennan ja Booth. Koko sarja lässähti heidän parisuhteeseensa! Monta kautta hienosti rakennettu seksuaalista jännitettä ja BOOM lapsi ja häät. Tämä pariskunta ei vaikuta muutenkaan kovin uskottavalta yhdessä.

Eikös se ollut vähän BOOM, kun näyttelijä tuli oikeasti raskaaksi ja päätyivät kirjoittamaan sen sarjaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi