Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä yleistä nykyään? #ylppärit #lahjatili?

Vierailija
15.05.2019 |

Sain tuttavalta kutsun. Aloitus normaali: Tervetuloa poikani ylioppilasjuhliin, aika, paikka. -Mutta sitten: "Jos mietit lahjaa, niin yksi vaihtoehto on laittaa rahaa pojan tilille. Hän ostaa sitten jonkun suuremman lahjan itselleen muistoksi. Tilinumero xxxxx"

Minusta tuo ei ole asiallista :( Varsinkin kun en ole menossa ko juhliin. Mutta tuo tilinumero melkein pakottaa siihen, että vaikka en meniskään paikalla, on tilille lahjoitettava rahaa.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hän kysynyt, mille tilille voi laittaa rahaa lapsesi valmistumisen johdosta?

Vierailija
42/42 |
16.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse laittaa rahaa, jos et ole menossa juhliin. Kiität kauniisti kaveria kutsusta, ja ilmoitat ettet pääse.

Rahalahja on ainakin myös täällä päin ollut yleisin tapa muistaa ylioppilasta. En voisi kuvitella vieväni mitään astiaa tai korua, mieluummin rahaa. Itsekin sain juuri kutsun ylioppilasjuhliin ja kutsussa oli tilinumero selitteineen, että lapsi valmentautuu kesän urheilulajissaan ja toivoo ensisijaisesti rahalahjoja. Ei tullut mieleenkään loukkaantua vaan ilolla laitan tilille sopivan summan ja vien juhliin vain kukkia ja onnittelukortin.

En loukkaantunut kun vaan ekaks vähän olin että whaaaat. Kun siis kutsun lähettäjä ties varmasti että meil on samaan aikaan omat juhlat että en pääse. Miksi sitten lähettää kutsun? Eniten ehkä potuttaa se että he ovat erittäin varakas perhe ja mä olen yh.

Jos hän lähetti kohteliaisuuttaan kutsun myös sinulle, vaikka arveli, ettet välttämättä pääse paikalle? Jos hän ajatteli vaikka, että loukkaannut, jos muut harrastusporukasta (oliko hän joku harrastuskaveri?) on kutsuttu mutta sinä et?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi