Mun lapsi ei päässyt ylioppilaaksi
Kommentit (33)
No voi harmi. Mutta kirjoittaa sitten syksyllä uudestaan, ei tuo maailmaa kaada.
Kannattiko mennä lukioon ku ei pärjää.
Älä välitä, ylioppilaita on muutenkin ihan. Muksu ihan oikeisiin töihin vaan!
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä, ylioppilaita on muutenkin ihan. Muksu ihan oikeisiin töihin vaan!
Liikaa, ylioppilaita on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollutkaan lukiossa. Siksi siitä ei tullutkaan ylioppilasta. Ap
Harmi juttu, mutta aika monille käy samoin. Syksyllä sitten uusi yritys. Ei maailma yksiin reppuihin kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Siis sinä, ei se lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa heräsit kolme vuotta liian myöhään. Olisitte keskustelleet lapsen kanssa yhdeksännellä luokalla asian molemmille selväksi. Onko sinua harmittanut kolme vuotta?
Älä välitä. Hän pääsee ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ehtii. Mun kummitäti valmistui ylioppilaaksi 68-vuotiaana :) Otti eläkepäivien ratoksi projektiksi suorittaa yo-tutkinto.
Syysmarja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa heräsit kolme vuotta liian myöhään. Olisitte keskustelleet lapsen kanssa yhdeksännellä luokalla asian molemmille selväksi. Onko sinua harmittanut kolme vuotta?
On. Ap
Mulla on ollut suruja ja nyt vähän hävettää kun hetkutin lapseni tuloksia. Kaikilla meillä on murheemme. Kun tietäisit mitä mä olen kokenut, niin tajuaisit että olen onnellinen tästä päivästä.
Uusii sen tai ne kokeet, joita ei vielä läpäissyt. Nykyään ei ole mitään väliä, koska valmistuu, kunhan vaan ei jätä hommaa kesken ja anna periksi. 1980-luvulla oli eri asia, kun lukiota kävi 4 vuotta vain heikommat osaajat. Nykyään niin tekevät monet, että saavat hyvät paperit. Tämä asia pitää ottaa opiksi nimenomaan periksiantamattomuuteen kohdistuvana. Lukion tarkoituksena on päästä opiskelemaan. Muuten se on lähinnä yleissivistävää, mutta ei auta hyviin ansioihin elämässä. Kukaan ei koskaan kysy, kauanko joku opiskeli saadakseen valkolakin. Edes arvosanoja ei nykypäivänä esitellä juhlissa. Ennen se todistus oli juhlaväen katseltavana. Yhtä hyvät juhlat ne on jatkossakin. Pitää vaan puurtaa hieman lisää. Ja jos joku nyt luulee, että vähättelen yo-tutkintoa ja vanhempien harmitusta, niin tiedoksi, että kirjotin viisi laudaturia. Arvostan kyllä ylioppilaslakkia mutta pidän vielä tärkeämpänä vaikeuksien sietokykyä ja vastoinkäymisten kestämistä elämässä.
Eipä siinä ylioppiluudessa vielä mitään juhlittavaa ole. Sitten kun on diplomi-insinööri niin voi alkaa juhlimaan.
Äiti hei, koita jo päästä yli tästä. Tätä samaa on jauhettu viimeiset 15 vuotta. Mä tulen toimeen ihan hyvin näillä autonasentajan papereillakin. Päivääkään en ole ollut työtön.
Ei munkaan, kun hän kirjoittaa vasta ens vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille, että käy parturissa ja menee töihin.
niitähän voi uusii, no stress