14v haluaisi septumin, pelkään että jälkeenpäin kaduttaa
Hänellä on ollut oikeastaan 11-vuotiaasta asti vaiheita, joissa on kokeillut eri tyylejä. Oli runotyttövaihe, jossa pukeutuminen hempeää ja käytti paljon mekkoja ja hameita, oli japsivaihe, oli "hipsterivaihe" ja nyt näyttäisi olevan jonkinlainen goottivaihe menossa. Tähän kuuluu että käyttää paljon mustaa, värjäsi hiukset mustaksi, ja koruja oltava mahdollisimman paljon. Molemmissa korvissa on jo kolme reikää ja on huulikoru. Nyt kärttää septumia. On mennyt jo siihen, että kieltäytyy kotitöistä ja läksyjen tekemisestä jos en anna lupaa. Ruokapöytään ei tule tai jos pakotan, ei syö vaan näprää puhelintaan mikä on huonoa esimerkkiä pienemmille.
Jääkö septumista pysyvä/haittaava jälki kun todennäköisesti pian kyllästyy siihen?
Kommentit (17)
Anna ottaa. Hänen naamansahan on jo joka tapauksessa pilalla.
En antais laittaa se on ihan hemmetin rumakin. Ja puhelin pois kun ruokapöytään istutaan vai eikö nykyään enään pöytätapoja noudateta?
Onko sitä käytetty hyväksi vai miksi oireilee noin?
Ensinnä lähtisi puhelin kunnes normaalit käytös- ja pöytätavat tulisivat kuntoon. Sitten sopisimme, että jos vielä esim. 15-vuotiaana haluaa niin saa vaikka syntymäpäivälahjaksi.
Ei se reikä siellä nenän sisällä haittaa yhtään mitään kun sitä ei kukaan näe.
Minä en ole koskaan ymmärtänyt miksi teinien ulkonäköjuttuja pitäisi olla kieltämässä ihan vaan kieltämisen ilosta. Lävistyksestä ei ole yhtikäs mitään haittaa. Minä annan ottaa mitä haluaa kunhan maksaa ne itse.
Se reikä menee umpeen. Naamakoruja en kyllä antaisi laittaa, niistä voi jäädä todella isot jäljet, varsinkin se kulmakarvojenvälikoru, mikä onkaan.
Septum on helpoin lävistys feikata, ei sitä ole pakko lävistää. Laittaa vaan sellaisen nipistyskorun. Paitsi se tietty on epäcoolia. Mut osta sille sellanen, että saa kokeilla sopiiko se omaan naamaan. Laittaa sitten reiän jos pitää sitä sitkaasti.
Tulehtuu myös helposti.
On jo kaksi reikää nenäs
Mihin lisää
Kuten aikaisemmin sanottua, septum-lävistyksen reikä ei näy minnekään. Lävistykseen voi hankkia myös hevosenkengän muotoisen korun, jonka voi "piilottaa" sieraimeen kääntämällä sen ylöspäin.
Enemmän huolestuisin siitä, että hän yrittää kiristää itselleen korun. En kieltäisi korua periaatteesta, mutta en haluaisi myöskään hänen ajattelevan, että koru on palkinto kärttämisestä. Keskustelu käytöksen epäsopivuudesta ja neuvottele niin, että kunhan käytös siistiintyy niin voitte miettiä korua lahjaksi vaikka sitten syntymäpäiväksi.
Itse valmistautuisin sinuna siihen, että seuraavaksi saattaa tulla tatuointipyyntöjä.
Itse en toivoisi lasteni ottavan lävistyksiä naamaansa mutta... oma äitini kielsi kaiken valtavirrasta poikkeavan, edelleen näin aikuisena olen sitä mieltä että kontrolloi ihan liikaa. Ei antanut minun ottaa lävistyksiä tai rahoittanut moista toimintaa joten tökin sitten itse ompelu neulalla lävistyksiä minne sattuu. Tästä vasta hienot arvet onkin jäänyt :`D
No eihän siitä isoa reikää jää. Ja onhan se totta; 99% yli kolmekymppisiä on sitä mieltä varmaan, että vähän hassulta näyttää. Vähän kuin siitossonnin kuono olisi.
Mutta onhan niitä feikkiseptumeitakin tarjolla. Josko semmoisella ensin?
Ja mikäli vielä syksyllä hinkuu, niin sitten liikkeeseen oikean hakuun.
Minulla toisaalta on ollut korvan yläosassa helix pian 20v ja edelleen se on semmoinen juttu, mistä kovasti pidän ja mikä tuntuu omalta.
Tuollaisen käytöksen jälkeen en palkitsisi ihan noin vain että saa haluamansa. Ensin on osattava näyttää että osaa käyttäytyä.
Jää jälki mut nenän sisäpuolelle.
Jos ei maistu läksyt eikä kotityöt nii en todellakaan palkitsis antamalla mitä se haluaa. Anna kiristää. Älä taivu.
Anna ottaa jos ite maksaa. Muuten ei.
Se jälki jää sinne nenän sisäpuolelle, joten ei siitä mitään haittaa jää. Huulikoruista jää todennäköisemmin jälki. Mulla on kaksi jälkeä alahuulessa, mutta eivät ne kaduta, vaan itse asiassa pidän tästä piirteestä ulkonäössäni.