Kaveri laittaa lapsistaan kuvia sosiaaliseen mediaan
Yksi kaverini - kolmen lapsen äiti - laittaa lapsistaan kaiken tiedon someen (Faceen ja Instaan). Viikossa tulee useita päivityksiä, usein vielä tunnistettavien kasvokuvien kera. On tällä hetkellä kotiäitinä nuorimman (1,5-vuotias) kanssa. Olen ohittanut kaikki postaukset aika sujuvasti, mutta maanantaina meinasi mennä iltapäivätee väärään kurkkuun; hän oli laittanut neljän kuvan kollaasin nuorimmasta lapsesta, lapsella kuvissa ainoastaan vaippa päällä! Kuvia edestä ja takaa.
Itse teen työtä, jossa tulee tavattua myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät elä aina lakien sallimissa rajoissa. Ehkä juuri tämän takia olen (yli)varovainen kaikessa mitä laitan someen ja lapsista en laita sinne mitään. Näen asian myös niin, että (tarhaikäisillä)lapsillani on oikeus yksityisyyteen ja he saavat sitten isompana jaella vauvakuviaan, jos niin haluavat.
Miten tähän pitäisi puuttua? Jotain tekisi mieli sanoa, mutta en halua myöskään pilata välejä. Vai antaako olla ja vihellellä menemään?
Kommentit (3)
Moni ei tosiaan tajua, että p*dofilia on nykyään ihan eri tavalla yleistä kuin niiden omassa lapsuudessa. Aiemmin ihmisiin pystyi vielä luottamaan kun ne pahat aikeet olivat oikeasti harvinaisia, mutta ei enää.
Odottaa kymmenen vuotta, niin ne lapset ihan itse kuviaan postaa.