Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokerirasitus ja juotavan litkun maku?

Vierailija
15.05.2019 |

Hei!

Olen toista kertaa raskaana ja edessä olisi sokerirasitus. Olen kärsinyt koko raskauden pahoinvoinnista, kuten edellisenkin. Nyt olen viikolla 23 ja pahoinvointi ei ota loppuakseen. Ensimmäisessä raskaudessa kävin terveyskeskuksessa sokerirasituksessa ja siellä litku oli sitä perinteistä sokerilitkua, jossa ei ole makua mukana. Tiedän, etten saa sitä samaa juomaa alas tällä kertaa. Viimeksi oksensin ensimmäisellä kerralla, toisella kerralla yökin, mutta sain juotua juuri ja juuri.

Nyt ajattelin, että voisin käydä vaikka yksityisellä, jos saisin juoda jotain muuta. Olen kuullut ainakin vadelman makuisesta juomasta? Ja sitruunasta? Mistä sellaisia saa? Onko joku käynyt esimerkiksi Mehiläisessä?

Epätoivoinen ap

p.s. En oleta, että muut juomat olisi sen parempia, mutta ajatuskin viimekertaisesta lämpimästä sokerilitkusta saa jo oksennuksen nousemaan suuhun. Siksi pitäisi nyt saada joku muu mielleyhtymä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervryskeskuksessa sain vadelmaa. Vuonna 2015 join kans sitä mautonta sokerivettä. Nyt olivat vaihtaneet.

Vierailija
22/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä äsken kävin kans siinä testissä. Litku tuntui maistuvan sitruunalle. Sanottiin heti, että saatta tulla huono olo. Ei mennyt kun noin 30 min ja yhtäkkiä litku tuli ulos ja testi jäi kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehukattia sai ainakin Kampin HUSlabista, kun siellä viime vuonna kävin.

Vierailija
24/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin mehua, ei erityisen makeaa. Nähtävästi on todella makeaa vain legendoissa. Juuri koettu ja makeampiakin mehuja juotu.

Vierailija
25/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ihan tk:ssa vadelmanmakuista juomaa, ihan kuin sulanutta vadelmamehujäätä olisi juonut. Ja se oli jääkaappikylmää, auttoi paljon! Taskulämmin olisi tullut varmasti heti ylös.

Kävin myös vasta vähän myöhemmillä viikoilla, koska pahoinvointi oli niin paha, yrjö tuli jääkaapin avaamisesta, lihan tai kalan paistamisen hajusta, hampaiden pesusta ym. Ei ollut kivaa, tsemppiä ap!

Vierailija
26/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyin juomaan litkun oksentamatta, mutta hetken kuluttua alkoi hirveä ripuli ja maha tyhjeni... Jouduin ravaamaan vessassa monta kertaa. En tiedä vaikuttiko tulokseen.

Vierailija
27/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ällöttävältä. Koettakaa kestää, onhan se tärkeä testi samoin kuin nuo kolonoskopiat jotka myös mainittiin. Otan osaa

Vierailija
28/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mausta kiinni vaan siitä sairaasta sokeripitoisuudesta. Mullekin on tehty tuo rasitus.

Tiedän useita, jotka ovat päättäväisesti vaan nielaisseet sen paluupostina tulevan litkun takaisin alas, että koe ei keskeytyisi.

Se jopa haisee hirveälle sellainen ylimakea kirsikan tapainen. Olen myös kahdesti niellyt sen litkun vaikka se on takaisinpäin yrittänyt. Mitä tahansa ettei koe keskeydy (sinne joutuu uudestaan muuten)

Vierailija
29/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina sokerirasituksessa se litku tullut jääkaapista. Kylmänä menee paremmin alas. Joku vadelma niissä kai pitäisi olla nykyään makuna (joskus aiemmin oli kola). Sullakin ehkä oli sitä vadelmaa mutta ei se maistu muulta kuin sokerilta, valitettavasti. Voithan kysyä voisiko litkua saada kylmänä, se auttaa. Kivaa se ei ole. Toivotan onnea!

Tämä. Jääkaappikylmää vadelmanmakuista sokerilientä, joka ei minusta edes tuntunut niin jumalattoman makealle kuin mitä täällä vaahdotaan. Varmaan, kun oli niin tolkuttoman kova jano ja nälkä siinä vaiheessa, kun sinne rasitukseen pääsin. Ja se janon syykin selvisi, kun tulokset oli puoltoistakertaiset raja-arvoihin nähden. Jäi sitten se radi päälle synnytyksen jälkeenkin, joten tässä raskaudessa ei onneksi tarvi ko. testiin vaivautua, kun insuliinit on olleet alusta saakka käytössä muutenkin. Minulle nimittäin pahoinvointia aiheuttaa nimenomaan pitkä paasto ja syömättömyys.