Lastensuojeluilmoitus naapurista?
Kuulin että heillä ekaluokkalainen pelaa isoveljensä kanssa k16 ja k18 pleikkapelejä. Olenkin seurannut kuinka poika leikkii jatkuvasti zombileikkejä ja aseleikkejä. Muuten on ihan ns. kiltti ja hyvätapainen. Mutta en voi olla miettimättä miten tuollainen vaikuttaa lapsen psyykkeeseen. Kaiken lisäksi kotona oleva äiti nukkuu kuulemma aina puoleenpäivään ja vapaapäivinä lapset joutuvat itse ottamaan aamupalan. Mielestäni aikaihmiset eivät lapsiperheissä sysää ruokahommia lasten vastuulle. Olen puhunut äidille asiasta mutta hän ei näe ongelmaa missään. On muutenkin vähän ns boheemi tapaus.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Lasten pelejä tulisi valvoa, samalla lasten pelaamista. Äidin pitäisi olla antamassa aamupalaa ja laittamassa lapset kouluun, ja vapaapäivänä katsoa päältä, että homma toimii..mekin ollaan boheemeja arvomaailmaltamme, mutta hommien täytyy sujua, ja vanhemman ottaa vastuuta
En minä ainakaan työpaikaltani voi poistua aamupalaa tekemään ja lähettämään lapsia kouluun. Työni alkaa klo 06.00. Miestä ei ole.
Sinä et vissiin työelämässä ole lainkaan, ehkä et ole koskaan ollutkaan?
Vierailija kirjoitti:
Lasten pelejä tulisi valvoa, samalla lasten pelaamista. Äidin pitäisi olla antamassa aamupalaa ja laittamassa lapset kouluun, ja vapaapäivänä katsoa päältä, että homma toimii..mekin ollaan boheemeja arvomaailmaltamme, mutta hommien täytyy sujua, ja vanhemman ottaa vastuuta
Useimmilla vanhemmilla on sellainen asia kuin työ, joka pitää myös vastuullisesti hoitaa. Kaikki kun eivät halua olla lompakkoloisia ja yhteiskunnan elättejä.
Mene herättämään se äiti. Luulenpa ettei vastaanotto ole kovin lämmin.
Minä teen vielä lukiolaisellekin aamupalat. Siinä teille toinen ääripää. Ei yhtään ressaa mitä muut ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen vielä lukiolaisellekin aamupalat. Siinä teille toinen ääripää. Ei yhtään ressaa mitä muut ajattelee.
Olet siis kasvattanut uusavuttoman lukioilaisen, joka ei osaa tehdä ruokaansa itse. Ja itse taidat olla kouluttamaton luuseri. Ihme, että olet päässyt lisääntymään.
No noista peleistä on syytä olla huolissaan, mutta kyllä koululainen on jo ihan riittävän iso ottaakseen itse aamupalaa ja välipalaakin. Itse tuon ikäisenä keittelin välillä koulusta tullessa pussikeittoa ja hyvin pärjäsin. Kirjoitat: "Mielestäni aikaihmiset eivät lapsiperheissä sysää ruokahommia lasten vastuulle." Meinaatko omille lapsillesi kuoria perunat kunnes muuttavat kotoa? Ei hyvää päivää taas.
Mitä väliä sillä on nukkuuko se äiti lasten ollessa koulussa? Oletatko, että moraali rappeutuu, tai jotain?
Vierailija kirjoitti:
Onko lasun paikka, jos äidin sijaan isä antaa aamupalan ja laittaa kouluun?
En ole edes syönyt aamiaista lapsena. Lopetin aamiaisen syömisen 1v. Toki sitä puoliväkisin yritettiin minulle tuputtaa mutta turhaan. Lounas maistuikin sitten mainiosti.
Näin aikuisena aamiaiseni on maitokahvi. Lomalla hotellissa syön aamiaisen mutta sitten en syö lounasta koska silloin ei ole vielä nälkä. Nälkä painottuu minulla iltaan.
Omat lapset syövät kyllä aamiaista.
Luojan kiitos, etten ole tämän päivän lapsi. En saisi tehdä mitään ilman, että vanhempieni tarvitsisi huostaanottoa pelätä joka päivä. Onneksi sain olla ja elää, olla lapsi ja olla nuori.
Ja minulla on 3 lasta, ja he saavat olla, elää, olla lapsia, olla nuoria ja sekös kukkahattuja kauhistuttaa, ollaan liian boheemeja meidän naapurustoon, ei olla tarpeeksi hienoa väkeä heille ja aivan kiusallakin ollaan mitä ollaan. Muilla on alkanut kulisseja rapistua, kun on alkanut naapureiden luurangot kolista kaapeista ulos. Ajatella, yksi mies pettää vaimoaan työmatkoillaan, vaimolla on salarakas myös ja yksi rouva käyttää subua salaa, tai no salaa ja salaa, näin kun veti viivat autossaan ennen sisälle menoa.
Ja nämä katsovat minua nenän varsiaan pitkin.
Antakaa nyt j*malauta ihmisten elää, ja lasten olla lapsia ja nuorten olla nuoria!!!!!!!
Tästä syystä teen 15v. aamupalan kun olen kotona.
Lasun voi tehdä vaikka kaikki lapset olisi jo 18v.
Varmuus on niin hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ilmotus jos äiti ei ota kuuleviin korviinsa. Laki on laki näissä peleissä. Äiti saattaa olla masentunut ja siksi nukkuu pitkään?
Lainaisitko lainkohdan, kerrot rangaistuksen mikä lain rikkomisesta tulee ja koskeeko laki yksityishenkilöitä?
Kts. nro 16.
Nämä nykypäivän nuoret äidit ovat kyllä aikamoisia kukkahattuja.