Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojeluilmoitus naapurista?

Vierailija
15.05.2019 |

Kuulin että heillä ekaluokkalainen pelaa isoveljensä kanssa k16 ja k18 pleikkapelejä. Olenkin seurannut kuinka poika leikkii jatkuvasti zombileikkejä ja aseleikkejä. Muuten on ihan ns. kiltti ja hyvätapainen. Mutta en voi olla miettimättä miten tuollainen vaikuttaa lapsen psyykkeeseen. Kaiken lisäksi kotona oleva äiti nukkuu kuulemma aina puoleenpäivään ja vapaapäivinä lapset joutuvat itse ottamaan aamupalan. Mielestäni aikaihmiset eivät lapsiperheissä sysää ruokahommia lasten vastuulle. Olen puhunut äidille asiasta mutta hän ei näe ongelmaa missään. On muutenkin vähän ns boheemi tapaus.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. Jätä ihmiset rauhaan ja keskity omaan elämääs.

Vierailija
2/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Yritä vähän enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ilmotus jos äiti ei ota kuuleviin korviinsa. Laki on laki näissä peleissä. Äiti saattaa olla masentunut ja siksi nukkuu pitkään?

Vierailija
4/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa pelaamiseen enkä äidin puoleen päivään nukkumiseen, mutta että ekaluokkalainen joutuu ihan aamupalaa ottamaan itsenäisesti? Miten sinä kuvittelet niiden ekaluokkalaisten toimivan, joiden vanhemmat lähtevät töihin ennen kuin ekaluokkalainen menee aamupalalle? Ei meillä ainakaan tehty lapselle aamupalaa valmiiksi kouluaamuina jos lapsi meni kouluun myöhemmin. Kyllä tuon ikäinen osaa jo ottaa sitä, mitä on vanhemman kanssa sovittu aamulla syötäväksi.

Kaikki muu kuulostaa huolestuttavammalta.

Vierailija
5/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu. Tottakai.

Voi tehdä, vaikka perheessä ei olisi lapsia.

Vierailija
6/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti ilmotus jos äiti ei ota kuuleviin korviinsa. Laki on laki näissä peleissä. Äiti saattaa olla masentunut ja siksi nukkuu pitkään?

No hohhoijaa.

Vierailija
7/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa pelaamiseen enkä äidin puoleen päivään nukkumiseen, mutta että ekaluokkalainen joutuu ihan aamupalaa ottamaan itsenäisesti? Miten sinä kuvittelet niiden ekaluokkalaisten toimivan, joiden vanhemmat lähtevät töihin ennen kuin ekaluokkalainen menee aamupalalle? Ei meillä ainakaan tehty lapselle aamupalaa valmiiksi kouluaamuina jos lapsi meni kouluun myöhemmin. Kyllä tuon ikäinen osaa jo ottaa sitä, mitä on vanhemman kanssa sovittu aamulla syötäväksi.

Niin minunkin mielestä kuulostaa huolestuttavalta. Siksi kysynkin. Ja kyllä se vaan on mukavampaa lapsille että äiti olisi aamulla sen verran hereillä että viitsisi aamiaisen laittaa, se on kuitenkin päivän tärkein ateria. Ällistyttävää muuten, että täällä muut sallii tuon ikäisen pelaamisen?

Ap

Vierailija
8/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin saavat ihan itse sen jääkaapin oven auki ja ovat osanneet tehdä mieluisan voileivän tai mieluisat murot lautaselle. Laittavat jopa likaiset astiat pesukoneeseen. Niillä järki ja kädet toimii, kun ovat nääs terveitä.

Nyt ovat jo yläasteella ja lukiossa ja todella omatoimisia.

Niin , ja nukkunut olen toosi pitkään usein ja ollut jopa paljon aamuja pois päivystysten takia. Okei ,on mies aamulla lähtenyt aikaisin myös töihin. Kovin olemme hyväksi havanneet tämän ,että kaikki on perheessä omatoimisia , eikä kukaan passaa toisia , kuin välillä hemmottelumielessä..

Vierailija
9/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olis nykyään varmaan tehtailtu lasuja urakalla kun olin lapsi. Ite heräsin ekaluokkalaisena ja puin + söin mitä löysin kun muut vielä nukku (vanhemmat + pienemmät sisarukset). Tätä tapahtuu toisinaan, ei joka päivä. Olin kuitenkin niin velvollisuuden tuntonen muksu, että lähdin kouluun itsenäisesti. Nuoremmista sisaruksista ei voi sanoa samaa. Ihan normaali perhe oltiin ja äiti välillä päivitteli kun en herättänyt. Hyvä koulu jo lapsena velvollisuuksien hoitamiseen, olen meidän sisarusparvesta koulutetuin ja muutenkin menestynein. Summa summarum, jätä naapurit rauhaan... Ei kuulu sulle, kauheeta kyttäämistä nykyään.

Vierailija
10/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus hukassa tuossa perheessä. Äiti ei selvästikään ole kovin läsnäoleva. Entä isä? Aamiaista pitää seitsemän vuotiaan osatakin ottaa, mutta nuo pelit eivät ole ok, eikä se että äiti vaan nukkuu. Jotain apua he tarvitsisivat.

Vierailija
11/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh näitä mammoja täällä. Tekö annatte lasten pelata k18 pelejä?

Vierailija
12/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo pelien pelaaminen itseasiassa on lasun paikka, ne ikärajat on pelien kohdalla laki, ei mikään suositus niinkuin elokuvien kohdalla on.

Kuitenkin, nykyajan lapset pelaa noita pelejä jatkuvasti, ei me ainakaan päiväkodissa niistä lasuja tehdä, vaikka oikeasti varmaan pitäisi.

Vierailija
13/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se lapsen isä tekee?

Minä lähetän arkisin lapsen kouluun ja laitan aamupalan valmiiksi. Viikonlopuisin saan nukkua pidempään, mies on hereillä ja lapsi tekee itse aamupalan.

Ettei sinulla olisi nyt hieman yksinkertainen näökulma asiaan, kuten ihmisillä niin usein on. Yksi näkökulma, se on sinun, ja tietenkin se on oikeassa.

Opettele olemaan vähemmän itsekäs. Ettei tarvitse tehtailla turhia lasuja.

Vierailija
14/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte olla masentunut jos on illanvirkku. Olen iloinen ,puuhakas työäiti , joka omaa sellaiset geenit , että valvoo yöllä pitkään ja nukku aina , kun vain mahdollista, tosi pitkään aamuisin. Ketään se ei ole vaurioittanut .Sitä mieltä on murkkuikäiset lapset ja mies.

Vierailija
15/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee samalla eläinsuojeluilmoitus. Kai niillä joku lemmikki on.

Vierailija
16/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomitaan avunannosta pelaamiseen ja vakavasta nukkumisesta 3:ksi vuodeksi kuritushuoneeseen sekä menettämään kansalaisluottamuksensa.

Vierailija
17/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee samalla eläinsuojeluilmoitus. Kai niillä joku lemmikki on.

Sairaat ihmiset haluavat kontrolloida myös muiden elämää.

Mites se oma elämä? Palstalla roikkuessa ja muita haukkuessa. Niin.

Vierailija
18/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ap näet, niin on niin yleistä nykyään että päiväkoti-ikäisetkin pelaa k18 pelejä, että jos jokaisesta sen lasun tekisi, ei ne lastensuojeluihmiset ehtisi mitään muuta tekemäänkään. Tämä taitaa olla asia missä pitää vaan antaa vanhempien aiheuttaa traumoja lapsilleen omalla välinpitämättömyydellään.

Supernannyakin kun katsoo, niin tuntuu tuo pelailu olevan aika yleinen ongelma nykyperheissä, eikä vanhemmat jaksa yhtään seurata että mitä ne lapset pelaa.

Vierailija
19/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minunkin mielestä kuulostaa huolestuttavalta. Siksi kysynkin. Ja kyllä se vaan on mukavampaa lapsille että äiti olisi aamulla sen verran hereillä että viitsisi aamiaisen laittaa, se on kuitenkin päivän tärkein ateria. Ällistyttävää muuten, että täällä muut sallii tuon ikäisen pelaamisen?

Ap

Lause: "Aamiainen on päivän tärkein ateria" on alunperin murotehtaan mainoslause. Jostain syystä se on jäänyt elämään ja siitä on tehty jonkunlainen totuus ilman mitään perusteita.

Vierailija
20/54 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin saavat ihan itse sen jääkaapin oven auki ja ovat osanneet tehdä mieluisan voileivän tai mieluisat murot lautaselle. Laittavat jopa likaiset astiat pesukoneeseen. Niillä järki ja kädet toimii, kun ovat nääs terveitä.

Nyt ovat jo yläasteella ja lukiossa ja todella omatoimisia.

Niin , ja nukkunut olen toosi pitkään usein ja ollut jopa paljon aamuja pois päivystysten takia. Okei ,on mies aamulla lähtenyt aikaisin myös töihin. Kovin olemme hyväksi havanneet tämän ,että kaikki on perheessä omatoimisia , eikä kukaan passaa toisia , kuin välillä hemmottelumielessä..

Tekisin teistä lasun X 10. Niin paljon asioita mitä en tajua koska osaan hädintuskin lukea.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi