Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei pese hampaitaan

Vierailija
15.05.2019 |

Tapasin miehen tinderissä ja huomasin illalla, ettei pessyt hampaitaan. Huomauttaessa mies sanoi, ettei ole ikänään pessyt ja hampaat ovat tallella, joten ei tule pesemään. Siis 27-vuotias mies ei ole pessyt hampaitaan ja ei ole ollut yhtäkään reikää hampaissa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paha, jos ei hampaitaan edes pese. Joillakin miehillä on ihmeellinen päähänpinttymä, ettei voi itseään pestä, muiden pitää sitten sitä hajua sietää. Varmaan haisee pahalta hengitys monen metrin päähän, jos ei viitsi hampaitaan pestä. Ja vaikka viisi kertaa päivässä, jos on tarpeen. Ihme janttereita :D

En mä kyllä näin miehenä tuollaista ymmärrä. Asun maalla ja pesen itseni 2 kertaa päivässä ja hampaat aina syönnin jälkeen. Mutta antaa sen luonnon karsia. Hammastaudit voi nimittäin oikeesti tappaa, ellei niitä hoideta ajallaan.

Vierailija
22/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helevetti. Itsekin tapailin hetken miestä, joka ei pessyt hampaita. Hänellä olikin sitten ientulehdus. Hän kuvitteli silti olevansa fiksukin ihminen. Meni maku koko miehestä kun kuulin näistä. Yööök 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kerran päivässä, ei ole tullut ongelmia. Se että jonkun ukolle tullut joku haurastumatauti 40 vuotiaana ei tarkoita että kaikille tulis ja että se johtuis mitenkään siitä, että on pessyt hampaat vaan kerran päivässä.

Tai jos näin väitetään, niin kertokaahan tarkemmin perustelut? Jos kiilteet yms. on ollut aiemmin oikein hyvällä mallilla, niin miten tuollainen yhtäkkinen hampaiden epäkuntoon meno voisi muka johtua pitkään jatkuneesta kerran päivässä pesusta, kaiken logiikan mukaan jotakin merkkejä olis ollut jo aiemmin näkyvillä? (tai sitten syy on ihan jossain muualla)

No ei kai sitä turhaan suositella, että kaksi kertaa päivässä pesu. 

No näitä yleispäteviä ohjeita nyt aina jaellaan, ei niissä ehditä kirjoittaa sivulauseen sivulausetta siitä miten poikkeuksien poikkeuksiakin on, koska kaikki ihmiset ei tässäkään asiassa ole samalla viivalla. Toisella on hammasmätä vaikka pesee kolmesti päivässä ja jollakin ei mitään ongelmaa vaikka pesis kerran viikossa (jos nyt unohdetaan yleinen ällöttävyys).

Mulle sanoi hammaslääkäri että mulle riittää aivan hyvin se kerran päivässä pesu, kiilteet on harvinaisen hyvässä kunnossa, eikä muutenkaan mitään huolestuttavaa.

Mulle ei ole hammaslääkäri sanonut, vaikka hyvät hampaat ja reikiäkään ei ole kuin kaksi (olen 40+), joten enpä taida uskoa. Sama homma tässä, että jotkut ei usko, että ylipaino aiheuttaa sairauksia, koska minulla ei ole sairauksia, vaikka painan sata kiloa ja kaikki läskit ovat lihasta. Ei tarvitse uskoa terveysneuvoja, mutta terveysneuvot pitävät silti paikkansa useimpien kohdalla. Jos et hoida hampaitasi, niin siitä todennäköisesti tulee ongelmia jossain vaiheessa, vaikka voit tietysti kuolla ennen sitä johonkin muuhun. Ei tee silti terveysneuvoista paikkansapitämättömiä.

Vierailija
24/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kerran päivässä, ei ole tullut ongelmia. Se että jonkun ukolle tullut joku haurastumatauti 40 vuotiaana ei tarkoita että kaikille tulis ja että se johtuis mitenkään siitä, että on pessyt hampaat vaan kerran päivässä.

Tai jos näin väitetään, niin kertokaahan tarkemmin perustelut? Jos kiilteet yms. on ollut aiemmin oikein hyvällä mallilla, niin miten tuollainen yhtäkkinen hampaiden epäkuntoon meno voisi muka johtua pitkään jatkuneesta kerran päivässä pesusta, kaiken logiikan mukaan jotakin merkkejä olis ollut jo aiemmin näkyvillä? (tai sitten syy on ihan jossain muualla)

No näitä yleispäteviä ohjeita nyt aina jaellaan, ei niissä ehditä kirjoittaa sivulauseen sivulausetta siitä miten poikkeuksien poikkeuksiakin on, koska kaikki ihmiset ei tässäkään asiassa ole samalla viivalla. Toisella on hammasmätä vaikka pesee kolmesti päivässä ja jollakin ei mitään ongelmaa vaikka pesis kerran viikossa (jos nyt unohdetaan yleinen ällöttävyys).

Mulle sanoi hammaslääkäri että mulle riittää aivan hyvin se kerran päivässä pesu, kiilteet on harvinaisen hyvässä kunnossa, eikä muutenkaan mitään huolestuttavaa.

Mulle ei ole hammaslääkäri sanonut, vaikka hyvät hampaat ja reikiäkään ei ole kuin kaksi (olen 40+), joten enpä taida uskoa. Sama homma tässä, että jotkut ei usko, että ylipaino aiheuttaa sairauksia, koska minulla ei ole sairauksia, vaikka painan sata kiloa ja kaikki läskit ovat lihasta. Ei tarvitse uskoa terveysneuvoja, mutta terveysneuvot pitävät silti paikkansa useimpien kohdalla. Jos et hoida hampaitasi, niin siitä todennäköisesti tulee ongelmia jossain vaiheessa, vaikka voit tietysti kuolla ennen sitä johonkin muuhun. Ei tee silti terveysneuvoista paikkansapitämättömiä.

Ei lihavuus aiheuta sairauksia, vaan altistaa niille. Sama voi ehkä olla kerran päivässä pesun kanssa, että herkemmin altistaa joillekkin asioille, mutta se ei poista faktaa, että aika paljon ongelmia tuntuu olevan niilläkin jotka pesee kahdesti päivässä, jos olisi oikein kiero, niin kääntäisi tämän päätelmän jopa päälaelleen, mutta ehkä jätän sen välistä.

Mun lähipiirissä kahdesti päivässä pesevillä on ollut enemmän hammasongelmia, juurihoitoja jne. kuin minulla. Joten en ota asiasta stressiä.

Vierailija
25/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on haurastumatauti? Mistä voit tietää, että sinä selviät ilman reikiä ja muita ongelmia loppuun asti? 

Eri asiat vaikuttavat siihen suun kuntoon. Jos vaikkapa suu on syystä tai toisesta aikaisempaa kuivempi, reikiintymisen todennäköisyys kasvaa. 

Niinhän se mun mieskin ajatteli, että kun ei ole ollut aikaisemminkaan reikiä, tuskin niitä tuleekaan. Väärin meni. Sama muuten miehen yhdellä kaverilla, joka on nyt joutunut myös käymään juurihoidoissa. 

Tässä tapauksessa siis reikintyymisen on aiheuttanut aikaisempaa kuivempi suu, eikä se, että on vuosikymmeniä pessyt hampaita kerran päivässä ilman ongelmia.

Missä tapauksessa? Mä sanoin esimerkiksi kuivempi suu, en sitä, että just mun miehellä on kuivempi suu. Mulla itselläni tuli isoja reikiä hampaisiin, kun söin lääkettä, joka kuivatti suuta, ja minä huom. pesin kaksi kertaa päivässä, mutta tuolloin en langannut – nyt lankaan.

Ikäkin tuo suuhun muutoksia, esim. kun ikenet hieman vetäytyvät, tulee sellaisia välejä, joihin jää plakkia muhimaan. Suun tilanne ei pysy vakiona koko elämää, siksi se hoito, joka on aiemmin ollut ihan riittävä, ei välttämättä ole sitä ikuisesti.

Mutta hei, en mä ole käännyttämässä sua tässä. En ole vastuussa sun hampaistasi, vastaan ainoastaan omista ja lasteni hampaista. Jos sinä ajattelet, että hampaasi pysyvät ikuisesti hyvinä tuolla hoidolla, niin hyvä. Ehkä ne pysyvätkin, ken tietää. Voi kuitenkin olla niin, että jossain vaiheessa aiemmin hyvin toiminut hoito ei enää riitäkään. Ehkä olet niin tarkkaavainen, että huomaat itse, missä vaiheessa pitäisi alkaa hoitaa paremmin, todennäköisesti kuitenkaan et. 

Vierailija
26/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paha, jos ei hampaitaan edes pese. Joillakin miehillä on ihmeellinen päähänpinttymä, ettei voi itseään pestä, muiden pitää sitten sitä hajua sietää. Varmaan haisee pahalta hengitys monen metrin päähän, jos ei viitsi hampaitaan pestä. Ja vaikka viisi kertaa päivässä, jos on tarpeen. Ihme janttereita :D

En mä kyllä näin miehenä tuollaista ymmärrä. Asun maalla ja pesen itseni 2 kertaa päivässä ja hampaat aina syönnin jälkeen. Mutta antaa sen luonnon karsia. Hammastaudit voi nimittäin oikeesti tappaa, ellei niitä hoideta ajallaan.

Jaetaas nyt yksi hammaslääkäriltä saatu terveysneuvo. Nimittäin jos peset useammin kuin kerran päivässä, niin käytä pehmeää hammasharjaa. Kovalla voimakkaasti peseminen voi aiheuttaa kiillevaurion. Jos pesee pehmeällä, voi pestä niin usein kuin haluaa. Itse kans pesen monta kertaa päivässä.

Voi kai niitä olla naisiakin, jotka eivät pese hampaitaan, mutta nainen ehkä harvemmin asialla kehuskelee. Koska sitä pidetään inhottavana ja epähygieenisenä.

Vierailija
27/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lihavuus aiheuta sairauksia, vaan altistaa niille. Sama voi ehkä olla kerran päivässä pesun kanssa, että herkemmin altistaa joillekkin asioille, mutta se ei poista faktaa, että aika paljon ongelmia tuntuu olevan niilläkin jotka pesee kahdesti päivässä, jos olisi oikein kiero, niin kääntäisi tämän päätelmän jopa päälaelleen, mutta ehkä jätän sen välistä.

Mun lähipiirissä kahdesti päivässä pesevillä on ollut enemmän hammasongelmia, juurihoitoja jne. kuin minulla. Joten en ota asiasta stressiä.

Niin täällä netissä tiedetään asiat paremmin kuin hammaslääkäri tai lääketieteen tutkimus :D

Vierailija
28/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan paremmaksi,pesee kyllä muttei ole käynyt hammaslääkärissä armeijan jälkeen -70

Vierailija
29/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan paremmaksi,pesee kyllä muttei ole käynyt hammaslääkärissä armeijan jälkeen -70

Olet sitten jo mun isovanhempien ikäinen. Mitä sun ikäinen oikein täältä saa? 

Vierailija
30/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut ikärajaa sivulle,kerro missä se on niin poistun. En täällä usein käy, joskus huvikseni käyn lukemassa ja ihmettelemässä nykyajan elämänmenoa. Häiritseekö se sinua jos ja kun täällä on kaikenikäisiä? PS. Mistä ikäni tiedät, ikäerostako et ole kuullut ??

Vierailija
31/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut ikärajaa sivulle,kerro missä se on niin poistun. En täällä usein käy, joskus huvikseni käyn lukemassa ja ihmettelemässä nykyajan elämänmenoa. Häiritseekö se sinua jos ja kun täällä on kaikenikäisiä? PS. Mistä ikäni tiedät, ikäerostako et ole kuullut ??

Ei häiritse ollenkaan, ihan uteliaisuudesta kysyn, koska täällä on paljon nuorten lapsiperheiden asioita ja sellaista, joiden ei luulisi kiinnostavan iäkästä, joka on jo ne asiat käynyt nuoruudessaan. Itse mainitsit ikäsi, kun sanoit päässeesi armeijasta vuonna -70, niin tuli mieleen vaan.

Vierailija
32/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häiritse ollenkaan, ihan uteliaisuudesta kysyn, koska täällä on paljon nuorten lapsiperheiden asioita ja sellaista, joiden ei luulisi kiinnostavan iäkästä, joka on jo ne asiat käynyt nuoruudessaan. Itse mainitsit ikäsi, kun sanoit päässeesi armeijasta vuonna -70, niin tuli mieleen vaan.

Kiire oli kommentoida? Ensinnäkään en puhunut itsestäni,en maininnut että ois ees mieheni. Vedit vaan omat johtopäätökset. Et sillee.

Vierailija
33/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiire oli kommentoida? Ensinnäkään en puhunut itsestäni,en maininnut että ois ees mieheni. Vedit vaan omat johtopäätökset. Et sillee.

Kiireesti luin ja tein virheen, mutta oli sullakin loukkaantua, enhän tuota pahalla sanonut. 

Vierailija
34/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiireesti luin ja tein virheen, mutta oli sullakin loukkaantua, enhän tuota pahalla sanonut. 

*kiire oli sullakin loukkaantua.

Vierailija
35/35 |
15.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*kiire oli sullakin loukkaantua.

En minä ole loukkaantunut, oikaisin vaan asian en muuta. Jos tuommoisesta loukkaantuu,eihän täs elämäs muuta ehtisikkään.