Nukun tosi huonosti nykyään, pari viime yötä taas ihan muutamalla tunnilla.
Käyn töissä ja liikun joka päivä ja muutenkin touhuilen, illalla rauhoitun sohvalle tv:n ääreen tai luen tms. Joskus nukahtaminenkin kestää mutta varmuudella herään jo aikaisin aamuyöstä. Sitten valvon, joskus nukahdan vielä ennen kellonsoittoa. Väsyttää kyllä mutta uni ei tule, ihan kamalaa. Joskus otan allergialäkkeen, kun se väsyttää, joskus se vähän auttaa, joskus ei yhtään. En tiedä miten tätä jaksaa.
Kommentit (4)
Sama vika, v itun nelivuorotyö, yhtä h elvettiä nukkuminen, olen yrittänyt vaikka mitä ja sullonut päiviin ohjelmaa, mutta ei, olin välissä muutaman kk päivävuorossa ja ei mitään ongelmia
Sama täällä..nukuttaa mutta nukun liian vähän,kolmivuorotyö aina rytmit sekaisin. Syön terveellisesti,liikun ja olen aktiivinen luonteeltanikin mutta unta riittää vaan 4-5 h yössä..ihan persiistä tämmönen.
Tuo on luultavasti ohimenevää. Jonkin verranhan unentarve vähenee tyypillisesti iän myötä, mutta muutama tunti per yö kuulostaa silti epänormaalin vähäiseltä. Väsyttävä allergialääke on ehkä liian heppoinen valmiste tuossa tilanteessa. Minäkin menisin lääkärille kysymään jotain muuta lääkettä, jos vähäunisuus aiheuttaa ongelmia pärjäämisessä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mene lääkärille.